uiteinden motorkapscharnier
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
uiteinden motorkapscharnier
Bij mij zijn de uiteinden van het motorkapscharnier op mijn Dyane afgebroken, de kleine stukjes van ongeveer een 1,5 cm breed.
Aan een kant is het al eens vastgelast door er aan de bovenkant gewoon een dikke prop op te zetten, maar nu is daaronder een gat ontstaan, niet echt lekker dus, aan de andere kant is het gewoon afgebroken maar is het plaatwerk nog prima..
wat kan ik hier nou het beste aan (laten) doen?
mij lijkt het niet erg stevig als ik dat korte stukje gewoon weer eraan las...
iemand tips/ideeën?
Aan een kant is het al eens vastgelast door er aan de bovenkant gewoon een dikke prop op te zetten, maar nu is daaronder een gat ontstaan, niet echt lekker dus, aan de andere kant is het gewoon afgebroken maar is het plaatwerk nog prima..
wat kan ik hier nou het beste aan (laten) doen?
mij lijkt het niet erg stevig als ik dat korte stukje gewoon weer eraan las...
iemand tips/ideeën?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: uiteinden motorkapscharnier
Opnieuw lassen, maar deze keer netjes. Een dikke prop aan dat kleine stukje klinkt als bakken en braden ... Ik heb net bij onze Dyane gezien dat het gewoon een gekruld stukje metaal is, dus best makkelijk na te maken. En als je de voordeur en het dashboard er even uitneemt kun je dit zeer netjes lassen met een puntlastoestel! Wel eerst dat gaatje weglassen. 

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
je bedoelt dus het gehele gekrulde stukje metaal opnieuw erop lassen? want die van mij is dus door op het stuk waar de krul begint zeg maar...
dan moet ik eerst dat andere stukje er fatsoenlijk af zien te krijgen,
ik denk dat ik het maar door een professional laat lassen.....
dan moet ik eerst dat andere stukje er fatsoenlijk af zien te krijgen,
ik denk dat ik het maar door een professional laat lassen.....
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ok, de wazige schets is duidelijk.... nu nog uitzoeken hoe ik aan fatsoenlijk materiaal kom, of zouden ze dat bij een garagebedrijf wel kunnen regelen?
eerst maar eens de handel een beetje kaal maken en hopen dat het kleine gaatje niet veel groter blijkt te zijn...
eerst maar eens de handel een beetje kaal maken en hopen dat het kleine gaatje niet veel groter blijkt te zijn...
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dit werkje mag voor een fatsoenlijk bedrijf geen enkel probleem zijn. Maar misschien kun je die krulletjes al eens zelf proberen te maken, bespaart je weer meteen een hoop geld als de vakman het materiaal gewoon kant en klaar van je krijgt en niet meer zelf moet maken. Verwijder eerst je dashboard al eens, dan kun je de zaak zelf mooi bestuderen. 

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
mijn broertje doet een opleiding motor- en voertuigtechniek en maakt de metalen delen op school, dan hoeven ze er alleen nog maar opgelast worden...
ik heb het metaal al een beetje kaalgemaakt en aan de linkerkant is het toch wel een knoeiboel....
ik heb het metaal al een beetje kaalgemaakt en aan de linkerkant is het toch wel een knoeiboel....
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
maar dat moet er toch zitten voor de keuring neem ik aan? de keurmeester weet in elk geval dat het erop hoort, want hij heeft er vorig jaar al wat van gezegt dat het niet helemaal netjes zat... nog net geen aandachtspunt van gemaakt
-
- Regelmatige poster
Mij is een dyane aangeboden met een kapot motorkap scharnier. Het zit nu vast met aan weerskanten zo'n rubber sluiting wat je wel ziet op terrein auto's
Ik probeer me voor te stellen wat er dan moet gebeuren, of de onderdelen verkrijgbaar zijn en wat dat ongeveer kan kosten.
Ernst-Jan
Ik probeer me voor te stellen wat er dan moet gebeuren, of de onderdelen verkrijgbaar zijn en wat dat ongeveer kan kosten.
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640