Vakantie Frankrijk
Vakantie Frankrijk
Ter voorbereiding van een vakantie naar de Dordogne een aantal vragen.
Twee jaar geleden ben ik ook met de 2cv naar Frankrijk geweest. Als je na 350km moest stoppen voor een peáge viel de auto weleens plotseling stil. Wat kun je in dat geval het beste doen? Wat is de oorzaak?
Wat is de beste snelheid om naar Frankrijk te rijden. Constant plankgas zou moeten kunnen, maar is het verstandig?
Twee jaar geleden werkte de remmen in de bergen plotseling niet. Waarschijnlijk remvloeistof die te warm werd of remblokken. (Er hing een verbrande geur in de auto). Hoe kun je zorgen dat de remvloeistof goed op temperatuur blijft?
Is het bij het afremmen op de motor heel slecht om constant in z'n '1' te rijden?
Verder tips zijn welkom! (Ook over leuke plekjes in/rondom de Dordogne)
Reserve onderdelen om mee te nemen: Bobine, ...[/u]
Twee jaar geleden ben ik ook met de 2cv naar Frankrijk geweest. Als je na 350km moest stoppen voor een peáge viel de auto weleens plotseling stil. Wat kun je in dat geval het beste doen? Wat is de oorzaak?
Wat is de beste snelheid om naar Frankrijk te rijden. Constant plankgas zou moeten kunnen, maar is het verstandig?
Twee jaar geleden werkte de remmen in de bergen plotseling niet. Waarschijnlijk remvloeistof die te warm werd of remblokken. (Er hing een verbrande geur in de auto). Hoe kun je zorgen dat de remvloeistof goed op temperatuur blijft?
Is het bij het afremmen op de motor heel slecht om constant in z'n '1' te rijden?
Verder tips zijn welkom! (Ook over leuke plekjes in/rondom de Dordogne)
Reserve onderdelen om mee te nemen: Bobine, ...[/u]
Volgens mij moet je dan ook gelijk je remvloeistof vervangen als het te heet is geweest.Twee jaar geleden werkte de remmen in de bergen plotseling niet. Waarschijnlijk remvloeistof die te warm werd of remblokken. (Er hing een verbrande geur in de auto).
Niet constant remmen, maar afremmen op de motor.Hoe kun je zorgen dat de remvloeistof goed op temperatuur blijft?
Is het bij het afremmen op de motor heel slecht om constant in z'n '1' te rijden?
Als je steil naar beneden gaat is dit de enige manier denk ik. Heb het toen met de wereldmeeting in Oostenrijk ook gehad. Ik dacht dat de motor het niet kon hebben, maar dat valt reuze mee. Hoewel ik mij afvraag hoe goed het voor de motor is.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Als je eend het haalt ga dan op de eerste zondag van de maand (nu op 7 aug of 4 sep 2011) naar de bijeenkomst van de eenden in de Dordogne in Solignac, gelegen tussen Sarlat en Souillac, 15 km noordelijk. Ik kom er net vandaan en het is er altijd zeer genoegelijk. Er waren 15 Eenden, 2 Dyanes, 1 Mehari en een Ami 8. Vraag naar Claude Bastit, die je met eventuele problemen met woord en daad bij staat. Neem je vrouw of vriendin mee, er is een terras op 50 m afstand waar je een kop koffie drinkt voor 1 Euro. Een must voor de liefhebber van Eenden. En vergeet even niet te toeteren als je het marktplein op rijdt.
vakantie frankrijk
Het probleem met de remmen komt wel vaker voor. IK ben een voorstander van remkoelingbakjes onder de schijven. ik weet dat de meeste eendrijders het onzin vinden en alleen maar lastig en vervelend dat ze soms zo rammelen, maar als de fabriek het niet nodig had gevonden, dan hadden ze die dingen er wel af gelaten. remvloiestof moet ook regelmatig worden vervangen, zeker als het te heet is geweest.
Afremmen op de motor is prima, maar niet over de rode streepjes op de teller. Ga je toch te hard naar beneden, dan flink en kort afremmen en niet langdurig een beetje remmen. Bij een afdaling in de bergen ben je waarschijnlijk langzamer dan de wielrenners, maar daar moet je niet mee zitten en gewoon je eigen tempo aanhouden.
Afslaan met warme motor kan diverse oorzaken hebben. Bobine is waarschijnlijk maar ook de benzine in de carburateur zou al kunnen verdampen voor het in het inlaatspruitstuk komt en ook de benzinepomp zou last kunnen hebben van dampvorming ipv vloeistof.
Reservedelen meenemen; Bobine, benzinepomp, ventilator-poulie, ontsteking en wat losse rommel zoals tie-wraps. tape, stroomdraadje en zo.
Fijne vakantie
Afremmen op de motor is prima, maar niet over de rode streepjes op de teller. Ga je toch te hard naar beneden, dan flink en kort afremmen en niet langdurig een beetje remmen. Bij een afdaling in de bergen ben je waarschijnlijk langzamer dan de wielrenners, maar daar moet je niet mee zitten en gewoon je eigen tempo aanhouden.
Afslaan met warme motor kan diverse oorzaken hebben. Bobine is waarschijnlijk maar ook de benzine in de carburateur zou al kunnen verdampen voor het in het inlaatspruitstuk komt en ook de benzinepomp zou last kunnen hebben van dampvorming ipv vloeistof.
Reservedelen meenemen; Bobine, benzinepomp, ventilator-poulie, ontsteking en wat losse rommel zoals tie-wraps. tape, stroomdraadje en zo.
Fijne vakantie
Wat ook grappig is als je hoog in de bergen komet dat je er achter kan komen dat je brandstoppomp niet meer voor 100% goed was. Door de andere druk werkt deze slechter. Dat hadden we tijdens de WM in Italie. Ook op de reserve benzine tank, cola flessen e.d. kwam flinke druk te staan en stonden flink bol. Hiervan dus maar even de dop lost gedaan.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Re: Vakantie Frankrijk
dat kan, daar is het blokje voor gebouwd. je kan ook er voor kiezen om tegen de 100 te rijden, scheelt niet heel veel in reistijd, wel in herrie en benzineverbruik.hvb-013 schreef:Wat is de beste snelheid om naar Frankrijk te rijden. Constant plankgas zou moeten kunnen, maar is het verstandig?[/u]
als ik plankgas rij (bij geen wind 122 kilometer per uur op de tomtom) rij ik 1 op 15,5 en bij 95 gemiddeld rij ik 1 op 21,1.
wat goed scheelt tegen de herrie is geluidsisolatiemat plakken tegen je schutbord (in de motorruimte), heb ik gisteren gedaan en het scheelt aanzienlijk!
belangrijkste onderweg: genieten.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Re: Vakantie Frankrijk
supercees schreef:Dat dus, lekker niet over de tolweg maar over de landweggetjes.hvb-013 schreef:Wat is de beste snelheid om naar Frankrijk te rijden.
belangrijkste onderweg: genieten.
Tsja, dat kan natuurlijk van alles zijn. Iets dat een beetje loshangt en doordat je omhoog gaat (en dus schuin) het vervolgens ergens tegenaan tikt.
Ik heb een tijdlang een flinke rammel gehad waarvan ik niet wist wat het was (dacht een slecht vastzittend achterspatbord), bleek het de uitlaat te zijn die achter tegen het chassis aanrammelde.
Misschien had je wel een verstekeling
Ik heb een tijdlang een flinke rammel gehad waarvan ik niet wist wat het was (dacht een slecht vastzittend achterspatbord), bleek het de uitlaat te zijn die achter tegen het chassis aanrammelde.
Misschien had je wel een verstekeling