Kurkaslager vervangen M28

Plaats reactie
ULM2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 12:50
Locatie: Alveringem - België

Kurkaslager vervangen M28

Bericht door ULM2CV » di 5 jul, 2011 12:24

Hello,

ik stel mezelf eerst even voor: Ik ben Renaat, woon in het westen van West-Vlaanderen in België, ben 20 jaar en zit na deze vakantie in mn derde jaar Industrieel Ingenieur in Gent.
Vorige maand heb ik een licentie verkregen om een Spratt 103 te bouwen, dat is een ULM van 130kg die een motor nodig heeft met min. 25pk. Het is lang niet het eerste dat ik bouw: https://picasaweb.google.com/1033938968 ... directlink
in dit album vind je het belangrijkste deel van mijn creaties/revisies. Daarnaast hou ik me ook nog bezig met het herstellen van hardwareproblemen aan iPhones, gsms, laptops, camera's, etc. Een rookie zal ik mezelf dus niet meteen noemen :wink:

Maar goed, ik heb dus een 2CV motor gekocht bij een Citroën-garage voor 50€ incl. de Solex 26/35 carb. en 12V bobine. Het motorblok is al helemaal open en de carters zijn gezandstraald. De drijfstanglagers zijn perfect, zuigers nog goed, cilinders ook.
Één iets zit me dwars, en dat is het krukaslager aan de aandrijfzijde. Foto's:
Afbeelding
(Album vind je hier: https://picasaweb.google.com/1033938968 ... directlink)

Nu is mijn vraag: Waar kan ik een nieuw krukaslager kopen? (En hoe kan ik een tolerantiecode aangeven (of is die niet nodig?))

Verder ben ik ook nog op zoek naar een pakkingset (klepsteeldichtingen, keerringen van op de krukas, uit- en inlaatdichtingen, klepdekseldichtingen, ...). Ook een programmeerbare elektronische ontstekingen zou ik nog willen vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

P.S. Hier nog een fototje van het vliegtuig dat ik rond deze motor wil bouwen: Afbeelding

Pistachke
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 27 aug, 2005 21:53
Locatie: Turnhout

Bericht door Pistachke » di 5 jul, 2011 12:58

Hoi Renaat,

pakkingssetjes e.d. kan je heel eenvoudig bestellen bij de bekende onderdelen-leveranciers in België.

Wat het lager betreft, zou je eens contact moeten opnemen met VGS, dit zijn mensen die professionele revisies van eendenblokken doen en motoren leveren voor o.a. de Touareg Trail. Zij hebben reeds een blok geleverd aan iemand die ook met zo'n project bezig was.

Stuur me even een mailtje, dan geef ik je meer details : werner.klaassen@telenet.be
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")

Plaats reactie