blaast uit vulpijp

Gesloten
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

blaast uit vulpijp

Bericht door rusty » ma 16 jun, 2003 10:55

:( hoi, ik heb een visa motor (200.000 km) in m'n eend gisteren maakte ik de olievulpijp open toen de motor stationair liep en er kwam zoveel 'lucht' uit de vulpijp dat het filtertje bovenin eruit geblazen werd (ongeveer 1 meter ver) ook werd er behoorlijk veel olie meegeblazen! het olieverbruik is niet echt hoog. is dit normaal?!?! of zijn m'n zuigerveren gebroken of versleten?
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 16 jun, 2003 12:05

volgens mij is dat normaal die van mij doet dat ook het klopt ook want hij zou de overbrande schadelijke stoffen zo het lucht filter in blazen via een ventiel zodat hij geen olie mee blaast (carter onluchting) volgens mij normaal het lijkt zeker ook net of je een tractor pulling maschine aan hebt staan

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

oliepijp

Bericht door Daffy » di 17 jun, 2003 07:35

Carterdruk uit de vulpijp is inderdaad normaal bij een 2cv( evenals bij alle andere auto's).De beste manier om te kijken of er overmatige carterdruk is , kan je even snel in je luchtfilterhuis controleren , of daar geen olie in staat. Met 2 ton op de teller zal het filterhuis waarschijnlijk wel vochtig zijn , maar het mag geen oliebadfilter zijn geworden.
Mijn mening is, als de motor geen extreem olieverbruik heeft ( meer dan een liter op 800 kilometer) moet je er niets aan veranderen!
Daffy

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 17 jun, 2003 11:43

die van mij 1 liter op 600 km maar die van mij heef 4 ton gelopen
dus ik ben all lang blij dat hij het nog doet

Gesloten