rode 2CV6 club restauratie, op naar volgend project.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dank je. Over het spuitwerk ben ik wel tevreden. Hier en daar een zakkertje, een paar plekjes waar het niet helemaal dik genoeg is en dan vloeit het niet mooi en blijft een beetje mat. Maar niets wat ik over zou doen. Als je er moet de neus opstaat kan je zien dat het niet door een prof gedaan is.
Wat ook niet meehielp was dat de ontluchting van het spuitpistool verstopt zat. Dan krijg je steeds minder verf tot er niets komt, beetje pielen er het begint weer van voren af aan. Ik had pas na een halve koets in de gaten wat er aan de hand was.
Gister trouwens iemand op bezoek gehad die serieus belangstelling had om de eend te kopen als ie af is. Hah, iemand nog een projectje liggen voor komende winter??
Gr Rob
Wat ook niet meehielp was dat de ontluchting van het spuitpistool verstopt zat. Dan krijg je steeds minder verf tot er niets komt, beetje pielen er het begint weer van voren af aan. Ik had pas na een halve koets in de gaten wat er aan de hand was.
Gister trouwens iemand op bezoek gehad die serieus belangstelling had om de eend te kopen als ie af is. Hah, iemand nog een projectje liggen voor komende winter??
Gr Rob
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
twee vraagjes:
om het zwarte kunststof van het dashbord vast te zetten gebruik je dikke parkers. Die komen in een soort klemmetjes die in grotere gaten zitten. Ik mis drie van die klemmetjes. Waar kan ik die kopen of wie heeft er nog drie liggen? edit: al gekregen van de lokale citroen dealer
Foto is niet helemaal scherp.
Om de stoelgeleiders vast te zetten draai je een M7 in een moer die onder de bodemplaat vastgelast is. Bij mijn bodemplaat was één van die moeren niet goed gelast:
Aan de onderkant zit net een 'n versteviging vastgelast waardoor ik niet bij de bout kan. Hoe zal ik dat eens oplossen? Groot gat onder in de verteviging zodat er een pijpsleutel door kan? Of een 7 mm gat, lange M7 van onderaf er in, busje wat net zo langs is als de dikte van de verstevinging, geleider, ringetje, boutje??
Wie heeft er een goed idee?
Gr Rob
om het zwarte kunststof van het dashbord vast te zetten gebruik je dikke parkers. Die komen in een soort klemmetjes die in grotere gaten zitten. Ik mis drie van die klemmetjes. Waar kan ik die kopen of wie heeft er nog drie liggen? edit: al gekregen van de lokale citroen dealer
Foto is niet helemaal scherp.
Om de stoelgeleiders vast te zetten draai je een M7 in een moer die onder de bodemplaat vastgelast is. Bij mijn bodemplaat was één van die moeren niet goed gelast:
Aan de onderkant zit net een 'n versteviging vastgelast waardoor ik niet bij de bout kan. Hoe zal ik dat eens oplossen? Groot gat onder in de verteviging zodat er een pijpsleutel door kan? Of een 7 mm gat, lange M7 van onderaf er in, busje wat net zo langs is als de dikte van de verstevinging, geleider, ringetje, boutje??
Wie heeft er een goed idee?
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op ma 18 jul, 2011 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het probleem met de ontluchting van de verfspuit ken ik , ook al vaker mee gemaakt. Vooral met het spuiten van blanke lak zie je niet goed of er wel wat uit de spuit komt en vraag je je af waarom het bekertje maar niet leeg gaat.
Voor het weg halen van zakkers heeft 3m een speciaal schuurblokje met bijbehorend schuurpapier. Niet goedkoop maar het werkt wel. Je zou het schuurblokje ook zelf kunnen maken.
Voor het weg halen van zakkers heeft 3m een speciaal schuurblokje met bijbehorend schuurpapier. Niet goedkoop maar het werkt wel. Je zou het schuurblokje ook zelf kunnen maken.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Heb vandaag de motorkap van mijn Panda gespoten, ook rood toevallig, maar het viel me tegen hoeveel stof er uiteindelijk in gekomen is... Dat wordt nog polijsten na afloop
de bewuste kap:
http://i44.photobucket.com/albums/f2/gi ... C_1745.jpg
hoe heb jij stof voorkomen? alles goed afplakken zeker?
de bewuste kap:
http://i44.photobucket.com/albums/f2/gi ... C_1745.jpg
hoe heb jij stof voorkomen? alles goed afplakken zeker?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ook mooi rood!
Stof voorkomen heb ik gedaan door de hele garage aan de binnenkant te bekleden met plastic. Zelfs plastic aan het plafond. En dan vóór het spuiten even doorwaaien, dan één deur dicht en vervolgens accepteren dat er bij een spuiter waarschijnlijk minder stof in terecht was gekomen.
Groeten, Rob
Stof voorkomen heb ik gedaan door de hele garage aan de binnenkant te bekleden met plastic. Zelfs plastic aan het plafond. En dan vóór het spuiten even doorwaaien, dan één deur dicht en vervolgens accepteren dat er bij een spuiter waarschijnlijk minder stof in terecht was gekomen.
Groeten, Rob
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
En niet vergeten de vloer goed nat te maken.RobM schreef:ook mooi rood!
Groeten, Rob
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
goede tips, bij de tweede motorkap (heb nog een rode Panda met verkeerde kleur motorkap) toegepast en het aantal stofjes is nu minimaal (het scheelde ook al dat het buiten nu windstil was, de vorige keer stormachtig)
Het resultaat daar ben ik overigens heel tevreden mee..
http://i44.photobucket.com/albums/f2/gi ... C_1786.jpg
Het resultaat daar ben ik overigens heel tevreden mee..
http://i44.photobucket.com/albums/f2/gi ... C_1786.jpg
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Contacteer: