Tik in Motor bij stationair draaien.

Plaats reactie
Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Tik in Motor bij stationair draaien.

Bericht door Franko » za 23 jul, 2011 17:24

Ik heb sinds vanochtend een raar geluidje. Als ik bij het stoplicht sta hoor ik een zacht tikje uit de motor komen, deze tik is onregelmatig dus heeft niet hetzelfde "patroon"

Ik heb even onder de motorkap gekeken maar kan zo op het eerste oog niets zien, tijdens het luisteren is het geluid aan de voorkant bij de ventilator/dynamo het sterkst.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Overigens denk ik niet dat het iets ernstigs is, als ik rijd hoor ik namelijk niets geks. Het lijkt meer alsof er iets ergens tegenaan tikt.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Re: Tik in Motor bij stationair draaien.

Bericht door Hassie » za 23 jul, 2011 22:22

Franko schreef:Ik heb sinds vanochtend een raar geluidje. Als ik bij het stoplicht sta hoor ik een zacht tikje uit de motor komen, deze tik is onregelmatig dus heeft niet hetzelfde "patroon"

Ik heb even onder de motorkap gekeken maar kan zo op het eerste oog niets zien, tijdens het luisteren is het geluid aan de voorkant bij de ventilator/dynamo het sterkst.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Overigens denk ik niet dat het iets ernstigs is, als ik rijd hoor ik namelijk niets geks. Het lijkt meer alsof er iets ergens tegenaan tikt.
Flexibele stofzuigerbuis aan je oor en overal aftasten!
Vrgrt.
Hassie.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Franko » za 23 jul, 2011 23:09

Heb het even geprobeerd, ik kan niet precies zeggen waar het vandaan komt. Het lijkt ergens van onder het luchtfilter vandaan te komen.

Ik moet zeggen dat het niet echt een tik is, meer een soort rammel alsof er iets niet helemaal goed aansluit ( Uitlaatverwarmingspot?) Het klinkt een beetje alsof je een klein steentje in een blikje doet.

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » zo 24 jul, 2011 07:30

v-snaar tegen de afdekkap voor je dynamo?

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Franko » zo 24 jul, 2011 13:49

ik ga eens kijken!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 24 jul, 2011 14:03

remkoelkapjes?

Plaats reactie