Lagere topsnelheid met 123?
Lagere topsnelheid met 123?
Beste forummers,
Ik ben sinds een tijdje ook overgestapt op 123 ignition (UNI) en ik ben erg tevreden over de betrouwbaarheid en snelheid van starten.
maar sinds ik het heb geinstalleerd is de topsnelheid van mijn eend lager dan voorheen met puntjes! De meter blijft nu steken tégen de 120, en daar voor ging hij er iets overheen.
Het is maar een klein verschil, maar toch had ik juist verwacht dat de top hoger zou liggen met 123
Is dit normaal?
Ik heb hem inmiddels al een keer opnieuw afgesteld maar niks is veranderd. Tegelijk met het installeren van de 123 heb ik ook de bobine, de bougies en de bougiekabels vervangen.
Iemand suggesties?
Ik ben sinds een tijdje ook overgestapt op 123 ignition (UNI) en ik ben erg tevreden over de betrouwbaarheid en snelheid van starten.
maar sinds ik het heb geinstalleerd is de topsnelheid van mijn eend lager dan voorheen met puntjes! De meter blijft nu steken tégen de 120, en daar voor ging hij er iets overheen.
Het is maar een klein verschil, maar toch had ik juist verwacht dat de top hoger zou liggen met 123
Is dit normaal?
Ik heb hem inmiddels al een keer opnieuw afgesteld maar niks is veranderd. Tegelijk met het installeren van de 123 heb ik ook de bobine, de bougies en de bougiekabels vervangen.
Iemand suggesties?
Hmm, ja ik vind het ook vreemd. De efficiëntie van de motor gaat omhoog door betere timing van de ontsteking toch? Lijkt me niet dat in de 123 zit ingebouwd dat de ontstekingscurve in de hoge toeren minder nauwkeurig is.
Want dat zou betekenen dat de puntjes een betere timing hadden in de hoge toeren
of is het begrensd, nee toch?
Want dat zou betekenen dat de puntjes een betere timing hadden in de hoge toeren

Re: Lagere topsnelheid met 123?
Als je naast je 123 ook andere zaken vervangt/verandert heb je niets meer te vergelijken.Steffan schreef: Ik heb hem inmiddels al een keer opnieuw afgesteld maar niks is veranderd. Tegelijk met het installeren van de 123 heb ik ook de bobine, de bougies en de bougiekabels vervangen.
Iemand suggesties?
Als je je oude bobine, bougie's en kabels weer installeert heb je alleen je 123 vervangen en kun je controleren wat en of er enig verschil is.
Trouwens, wat voor bobine heb je nu.
-
- Regelmatige poster
Re: Lagere topsnelheid met 123?
Ik heb een Valeo, dat was de betere, right?Mart schreef:Trouwens, wat voor bobine heb je nu.
Ik kan het eens proberen met de oude spullen.
Tot nog toe geen tijd gehad, ook niet voor de 123 een graad anders te stellen.
Reeds gedaan! stonden prima (helaas)Gerard2cv schreef:Ik zou de klepafstelling eens controleren
Bedankt voor jullie tips! Ik laat het weten als ik wat geprobeerd heb