...en we noemen haar: Catootje

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
XANTinus-ACAtootje
Beginner
Beginner
Contacteer:

...en we noemen haar: Catootje

Bericht door XANTinus-ACAtootje » do 4 aug, 2011 12:26

Sinds 1 augustus hebben Theo en ik (Sandra) een rode Acadiane uit 1985 op naam staan, en we noemen haar Catootje.

Het is onze allereerste 2CV, en we hebben nog nooit aan een auto van welk type dan ook gesleuteld (veel verder dan olie peilen/bijvullen en bandenspanning controleren zijn we nooit gekomen :wink: :D ) dus we moeten nog heel veel leren. Maar gelukkig is er op dit forum zó ontzettend veel kennis en zijn er zó veel behulpzame 2CV rijders, dat we de stap gewaagd hebben. (We konden ook eigenlijk niet anders, want het was liefde op het eerste gezicht/geluid.)

Zodra ik snap hoe ik op dit forum foto's kan plaatsen zie je ze hier ook verschijnen...
Tot die tijd kun je op http://xantinus-acatootje.hyves.nl/ nader kennismaken met Catootje (en Xantia Tinus). Er staan ook blogs op, en fotoalbums van ritten/meetings waar we sinds begin 2011 zijn geweest.

En als je (net als ik) nog steeds niet overgestapt bent naar Facebook maar bent blijven hangen op Hyves, dan ben je bij deze van harte uitgenodigd om vrienden te worden!

Zeker een keer tot ziens!
Sandra.

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » do 4 aug, 2011 13:34

Welkom op het forum, leuk om weer een acadiane erbij te hebben hier. Op onze HYVES ben je ook welkom trouwens ;)
~:-)~

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 4 aug, 2011 20:57

Welkom! Die strepen op de deur, is dat het aantal BMW's dat je hebt ingehaald dit jaar? ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

renate
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door renate » do 4 aug, 2011 22:44

Ook van mij weer een warm welkom, en als jullie nog eens praktische hulp nodig hebben, kom gerust een keer langs.

Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.

XANTinus-ACAtootje
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door XANTinus-ACAtootje » do 4 aug, 2011 22:51

the Nosepicker schreef:Die strepen op de deur, is dat het aantal BMW's dat je hebt ingehaald dit jaar? ;)
Nee hoor, 'k heb een BMW liever voor dan achter me, kan ik tenminste mee in de slipstream... 8)

Omdat Catootje ooit de bedrijfswagen van een loodgietersbedrijf is geweest vermoeden we dat het een radiator moet voorstellen, maar niets is zeker...
Als iemand hier trouwens een idee heeft hoe ik de historie van onze auto zou kunnen achterhalen, dan hoor ik dat graag!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door sleurhut » do 4 aug, 2011 23:02

welkom!

Heb even gegoogled, de aca staat al in het acadiane register.

Hier een foto zoals die er toen bijstond toen ze werd toegevoegd

Afbeelding

sleurhut

XANTinus-ACAtootje
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door XANTinus-ACAtootje » do 4 aug, 2011 23:40

Allemaal hartelijk bedankt voor het warme welkom en de hulp!

*Renate: we komen graag een keer langs, praktische tips zijn altijd welkom!
*Sleurhut: bedankt voor het googelen! Het is een oude foto, ik zal zodra ik door heb hoe het werkt (grrrrr...) een nieuwe plaatsen.

Misschien dat in de toekomst wat meer bekend wordt over Acatootje. Je moet maar net de goeie persoon op de goeie plek tegen komen...
Laatst gewijzigd door XANTinus-ACAtootje op za 6 aug, 2011 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » vr 5 aug, 2011 11:40

Welkom op het forum en veel plezier met de Aca. er is nog wel het een en ander aan te doen zie ik op je hyves foto's
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

XANTinus-ACAtootje
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door XANTinus-ACAtootje » za 6 aug, 2011 01:49

Dat plezier gaat zeker lukken, dank je!
Volgende week nemen we les 1 van het leerproces: maak kennis met uw 2CV, haal iets uit elkaar en probeer het op de juiste manier in elkaar te zetten zodat het weer werkt... :D
(Dit alles natuurlijk wel onder het strenge toeziend oog van mensen die er, na jaren 2CV sleutelen, verstand van hebben!)

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » za 6 aug, 2011 16:38

Vanochtend al kennis gemaakt met jullie in het magazijn van de 2cv Club. Dan bij deze ook maar gelijk een digitaal welkom!!! :D

Als je heeeeel goed kijkt een glimp van jullie Acadyane:

Afbeelding

XANTinus-ACAtootje
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door XANTinus-ACAtootje » za 6 aug, 2011 22:44

Dank! 8)
Het was (voor zover we weten) de tweede live-kennismaking met een mede-forummer, is toch leuk! We kijken al uit naar een eerstvolgende forummeeting!

Tsja, Catootje steekt wel behoorlijk boven de Eendjes uit... Mooie foto! Ik heb De avonturen van een rood eendje gelijk toegevoegd aan m'n favorieten, wat een goed idee om de rubbermatten als mal te gebruiken! Zo simpel, maar nog niet aan gedacht... :?

Maandag beginnen we met onze eerste sleuteldag, we moeten tenslotte 'n keer ergens beginnen...

Plaats reactie