Audio problemen
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ja en nee. Ik heb de draad van de oude antenne nu vanaf de radio tot boven de voordeur lopen. De buitenste ader heb ik aan de carrosserie vast gemaakt, aan de binnenste draad heb ik middels een kroonsteen verbonden met een dun draadje dat ik eerst achter het rubber van de voorruit naar beneden heb geleid en dan met het rubber mee langs de onderzijde van de voorruit. Dit leek eerst te werken maar later begon het toch te storen. Ik heb het gedeelte dat verticaal loopt uit het rubber getrokken en dat leek te helpen, tot dat ik plotseling geen ontvangst meer had. Dat bleek dus te maken te hebben met de brand in de toren van Lopik. Momenteel kan ik radio Keizerstad en Q-music goed ontvangen, maar de ontvangst van radio 2 is zonder meer slecht. Ik weet niet of dat nu aan mijn antenne ligt of aan de zender die nog steeds niet op vol vermogen uitzend. In de opel heb ik wel een goede ontvangst van radio 2, maar je merkt wel dat de ontvangst in de buurt van Arnhem en in de binnenstad van Nijmegen minder is terwijl ik daar vroeger geen last van had.David schreef:En is er al ontvangst
Greetz David
Bij de 2cv club hebben ze nog antennes die op het driehoekje voor de voordeur gemonteerd worden. Ik zit toch te twijfelen of ik die er op zal zetten. Wel jammer dat er weer gaten is de koets geboord moeten worden.
- André Post
- Heavy user
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bedoel je dat type dat in het midden van de voorruit komt? daarvoor moet er een snee in de rubber afdichting worden gemaakt. Heb ik ook eens gehad, kwam water door naar binnen, maar je had toen natuurlijk ook niet de kit zoals deze nu te krijgen is. Zijn deze dan nog te koop? en werkt dat wel met een binnensluiter?AZL57 schreef:je hebt ook speciale 2cv antennes die boven de voorruit komen zonder boren, heb ik altijd gehad werkt prima. Die worden op de dakrand geklemt.
Edit:
nog een foto van de antenne gevonden.
als je netjes in de rubber snijdt gaat dat wel goed, ik heb in elk geval nooit lekkage gehad. Er zijn 2 soorten met een demontabel pootje en met een vast pootje.
Of ze nog te krijgen zijn weet ik niet, misschien bij oude automaterialen zaken?? Ik heb de laatste bij de lokale dealer weggekaapt voor die op de fles ging.
Of ze nog te krijgen zijn weet ik niet, misschien bij oude automaterialen zaken?? Ik heb de laatste bij de lokale dealer weggekaapt voor die op de fles ging.
diverse Citroens, wat anders.