
Acadiane, de klus is begonnen.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- renate
- Regelmatige poster
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do 26 aug, 2010 15:36
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Goed, alweer een tijdje geleden, en alweer veranderingen.
Allereerst @ JoF: ik heb nog geen bruikbaar (lees betaalbaar) 670 blokje kunnen vinden/tegen gekomen.
Een Ferlec is vrij byzonder ja, lastig ding ook.
Sleuteltjes 13 is verleden maand toch afgekeurd, ik had de dwarsbalken over het hoofd gezien.
Dus met Sleuteltjes 13 bezig geweest.
Het werk om haar toch door de APK te krijgen valt me zo mee dat ik haar toch voor de winter wil klaar maken zodat Jeanne '66 toch met de winter haar verdiende aandacht krijgt.
De afkeurpunten zijn 2 (gedeeltelijk)rotte dwarsbalken:


De boel is op dit moment netjes kaal gemaakt en de rotte stukken zijn er uit:

En de nieuwe stukken zijn klaar gemaakt om er weer onder te bakken:

Wordt vervolgd dus. Ik had eigenlijk geen zin om de hele koets er af te halen, ja ook ik ben weleens lui, heb ik deze wel helemaal los gemaakt maar alleen aan de achterkant een opgetild, zo kan ik er wel voldoende bij en hoeft voor niet weer alles er af.
Het ziet er wel een beetje zielig uit zo

Dus het stuur, de pedalen, het elektriek en remmerij kan gewoon blijven zitten.
Die koets is overigens, nadat ik de overvloed van tapijt had verwijderd, byzonder hard, daar volgen nog plaatsjes van.
Verder even off topic.
Op het gebied van ver/aankoop van huizen ligt het even stil, vakantietijd hè.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik me zit te vervelen, in tegendeel.
We zijn druk bezig om ons huis een beetje bezoekwaardig te maken, dus druk aan het witten overal.(rokers hè)
Ik heb zo'n muurverf spuitmachien gekocht, ik moet zeggen dat bevalt me prima.
Zo'n ding dus:

Ook nog even een nette douchecabine geplaatst,
Oude:

Nieuwe:

Ziet er een stuk beter uit zo.(moet nog afgekit worden hier, voor de detaillisten)
Ook met Phientje in de weer geweest. (ik heb veel teveel projecten
)
Het dashboard van Phientje met een volledig nieuwe bedrading zit weer op z'n plek:

Ook een begin gemaakt met het geheel opnieuw (zelf)vervaardigd hemeltje,
Voor zit ie al lekker op maat:

Achter moet nog verder opgespannen worden:

Ook dit wordt vervolgd.
Als jullie mijn off topics niets vinden hoor ik het graag, dan houd ik het bij de Aca.
Tot zo ver,
greetzz Renate.
Allereerst @ JoF: ik heb nog geen bruikbaar (lees betaalbaar) 670 blokje kunnen vinden/tegen gekomen.
Een Ferlec is vrij byzonder ja, lastig ding ook.
Sleuteltjes 13 is verleden maand toch afgekeurd, ik had de dwarsbalken over het hoofd gezien.

Dus met Sleuteltjes 13 bezig geweest.
Het werk om haar toch door de APK te krijgen valt me zo mee dat ik haar toch voor de winter wil klaar maken zodat Jeanne '66 toch met de winter haar verdiende aandacht krijgt.
De afkeurpunten zijn 2 (gedeeltelijk)rotte dwarsbalken:


De boel is op dit moment netjes kaal gemaakt en de rotte stukken zijn er uit:

En de nieuwe stukken zijn klaar gemaakt om er weer onder te bakken:

Wordt vervolgd dus. Ik had eigenlijk geen zin om de hele koets er af te halen, ja ook ik ben weleens lui, heb ik deze wel helemaal los gemaakt maar alleen aan de achterkant een opgetild, zo kan ik er wel voldoende bij en hoeft voor niet weer alles er af.
Het ziet er wel een beetje zielig uit zo


Dus het stuur, de pedalen, het elektriek en remmerij kan gewoon blijven zitten.
Die koets is overigens, nadat ik de overvloed van tapijt had verwijderd, byzonder hard, daar volgen nog plaatsjes van.
Verder even off topic.
Op het gebied van ver/aankoop van huizen ligt het even stil, vakantietijd hè.
Dit wil overigens niet zeggen dat ik me zit te vervelen, in tegendeel.
We zijn druk bezig om ons huis een beetje bezoekwaardig te maken, dus druk aan het witten overal.(rokers hè)
Ik heb zo'n muurverf spuitmachien gekocht, ik moet zeggen dat bevalt me prima.
Zo'n ding dus:

Ook nog even een nette douchecabine geplaatst,
Oude:

Nieuwe:

Ziet er een stuk beter uit zo.(moet nog afgekit worden hier, voor de detaillisten)

Ook met Phientje in de weer geweest. (ik heb veel teveel projecten

Het dashboard van Phientje met een volledig nieuwe bedrading zit weer op z'n plek:

Ook een begin gemaakt met het geheel opnieuw (zelf)vervaardigd hemeltje,
Voor zit ie al lekker op maat:

Achter moet nog verder opgespannen worden:

Ook dit wordt vervolgd.
Als jullie mijn off topics niets vinden hoor ik het graag, dan houd ik het bij de Aca.
Tot zo ver,
greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.
Dauphineblok wordt een speld in een hooiberg, maar ik blijf gewoon zoeken.renate schreef:
Allereerst @ JoF: ik heb nog geen bruikbaar (lees betaalbaar) 670 blokje kunnen vinden/tegen gekomen.
Een Ferlec is vrij byzonder ja, lastig ding ook.
Als jullie mijn off topics niets vinden hoor ik het graag, dan houd ik het bij de Aca.
De Aca komt wel goed, zo te zien.
Alle off-topics vind ik leuk, behalve die 'huiselijke'. Dan denk ik meteen: o ja, dit en dat moet ik óók nog doen, en ik ben liever met mijn 4 projecten bezig (R4GTL, R4F4, DS, 2CV).
JoF
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
- renate
- Regelmatige poster
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do 26 aug, 2010 15:36
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Het vervolg van gisteren in een foto update voor de liefhebbers.
De in te lassen stukken had ik gisteren al klaar, dus vandaag na het weg halen van alle teer kon ik gaan bakken.
Eerst even een paar proeflasjes voor de juiste instelling, de voorzijde:

Achterzijde, je kunt zien dan de middelste een beetje teveel van het goede is:

Het echte werk, eerste deel:

Van onderen bekeken:

Deel 2:

En in de roest preventie:

Als dit niet door de keuring komt weet ik het ook niet meer.
Om nog een belofte in te lossen, de plaatjes van de koets:
Oppervlakte roest:






Ziet er allemaal best goed uit. Dat witte wat je ziet is dubbelzijdig kleefband waarmee het tapijt vast zat, wat een troep om er weer af te krijgen zeg.
En dan om JoF nog even te plagen:
Moet jij je voor en achterdeur nog schilderen? ikke niet meer.

Let op het huisnummer, in klassieke nummerplaat stijl.

Tot zover,
Greetzz Renate.
De in te lassen stukken had ik gisteren al klaar, dus vandaag na het weg halen van alle teer kon ik gaan bakken.
Eerst even een paar proeflasjes voor de juiste instelling, de voorzijde:

Achterzijde, je kunt zien dan de middelste een beetje teveel van het goede is:

Het echte werk, eerste deel:

Van onderen bekeken:

Deel 2:

En in de roest preventie:

Als dit niet door de keuring komt weet ik het ook niet meer.
Om nog een belofte in te lossen, de plaatjes van de koets:
Oppervlakte roest:






Ziet er allemaal best goed uit. Dat witte wat je ziet is dubbelzijdig kleefband waarmee het tapijt vast zat, wat een troep om er weer af te krijgen zeg.
En dan om JoF nog even te plagen:

Moet jij je voor en achterdeur nog schilderen? ikke niet meer.

Let op het huisnummer, in klassieke nummerplaat stijl.

Tot zover,
Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.
Oh, ik zie het al: Bleu d'Orient AC 616 ??renate schreef:En dan om JoF nog even te plagen:![]()
Moet jij je voor en achterdeur nog schilderen? ikke niet meer.

En.....stel niet uit tot morgen wat je vandaag iemand anders kunt laten doen!
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
- renate
- Regelmatige poster
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do 26 aug, 2010 15:36
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Avond saam.
Ik heb de afgelopen dagen ook weer een beetje zitten knutselen, bij deze wat plaatjes weer.
De bak is weer roest vrij:

Ook de cabine kan er weer mee door, na deze foto is overigens de hele vloer mooi zwart gemaakt.

Nog wat laswerk.

en natuurlijk weer de voor:

en na plaatjes:

Het laatste plaatje laat zien hoe je niet moet lassen (onderdeel) en hoe wel (bovendeel)
Het mislukken van dat stuk heeft alles te maken met het feit dat ik er niet even goed voor ben gaan zitten en het ondersteboven , zonder echt te kijken heb zitten/staan bakken :S.
Het moet natuurlijk nog af gewerkt worden en dan ziet het er al heel anders uit, maar die plaatjes volgen nog.
Meer trost ben ik op het hemeltje van "Phientje" dat nu bijna af is.

En tot slot: zien sleutelen doet sleutelen, mijn zoon met zijn eigen project.

Tot zover weer de update.
Greetzz Renate.
Ik heb de afgelopen dagen ook weer een beetje zitten knutselen, bij deze wat plaatjes weer.
De bak is weer roest vrij:

Ook de cabine kan er weer mee door, na deze foto is overigens de hele vloer mooi zwart gemaakt.

Nog wat laswerk.

en natuurlijk weer de voor:

en na plaatjes:

Het laatste plaatje laat zien hoe je niet moet lassen (onderdeel) en hoe wel (bovendeel)
Het mislukken van dat stuk heeft alles te maken met het feit dat ik er niet even goed voor ben gaan zitten en het ondersteboven , zonder echt te kijken heb zitten/staan bakken :S.
Het moet natuurlijk nog af gewerkt worden en dan ziet het er al heel anders uit, maar die plaatjes volgen nog.
Meer trost ben ik op het hemeltje van "Phientje" dat nu bijna af is.

En tot slot: zien sleutelen doet sleutelen, mijn zoon met zijn eigen project.

Tot zover weer de update.
Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- renate
- Regelmatige poster
- Berichten: 170
- Lid geworden op: do 26 aug, 2010 15:36
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Avondsaam.
Ik laat me ook maar weer eens horen.
Ik ben weer lekker aan ’t prutsen geweest.
Zoals nog een paar lasplekjes bewerken van Sleuteltje 13 AKA Pipomobiel.
Voor:

En na:

Vloer van de cabine netjes gemaakt:

En een stukkie vloerbedekking erin:

Wordt weer lekker knus zo.
Het hemeltje van Phientje is nu helemaal af, en we zijn er best een beetjes trots op:

We moeten nog wel een paar zonneklepjes op kleur zien te krijgen, ik weet namelijk niet of we ze nog schoon genoeg kunnen krijgen.

Via de Renault club eindelijk een mooie 6 volt toerenteller voor phientje kunnen scoren:

Die “250 -“ is waarschijnlijk de Guldenprijs van toen.

En last but not least: de ACA heeft weer voor een jaartje APK.
Dus Jeanne ’66 staat nu lekker binnen, even afwachten of Pipomobiel een beetje betrouwbaar blijkt.
Als dat het geval is gaat Jeanne ’66 uit elkaar voor een volledige bodyoff behandeling.
Ze zal waarschijnlijk nooit meer als dagelijkse hoeven aantreden.
Laat ze het maar niet horen, want ze heeft haar werk bijna 4 jaar onverstoorbaar en met trots gedaan. Waarvan de laatste 3,5 jaar zonder ook maar één keer te falen of extra reparaties.
Voor een auto uit 1966 waarlijk een prestatie.
Tot zo ver weer ,
Greetzz Renate.
Ik laat me ook maar weer eens horen.
Ik ben weer lekker aan ’t prutsen geweest.
Zoals nog een paar lasplekjes bewerken van Sleuteltje 13 AKA Pipomobiel.
Voor:

En na:

Vloer van de cabine netjes gemaakt:

En een stukkie vloerbedekking erin:

Wordt weer lekker knus zo.

Het hemeltje van Phientje is nu helemaal af, en we zijn er best een beetjes trots op:

We moeten nog wel een paar zonneklepjes op kleur zien te krijgen, ik weet namelijk niet of we ze nog schoon genoeg kunnen krijgen.

Via de Renault club eindelijk een mooie 6 volt toerenteller voor phientje kunnen scoren:

Die “250 -“ is waarschijnlijk de Guldenprijs van toen.


En last but not least: de ACA heeft weer voor een jaartje APK.

Dus Jeanne ’66 staat nu lekker binnen, even afwachten of Pipomobiel een beetje betrouwbaar blijkt.
Als dat het geval is gaat Jeanne ’66 uit elkaar voor een volledige bodyoff behandeling.
Ze zal waarschijnlijk nooit meer als dagelijkse hoeven aantreden.
Laat ze het maar niet horen, want ze heeft haar werk bijna 4 jaar onverstoorbaar en met trots gedaan. Waarvan de laatste 3,5 jaar zonder ook maar één keer te falen of extra reparaties.
Voor een auto uit 1966 waarlijk een prestatie.
Tot zo ver weer ,
Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam