Warme start is zeer moeizaam

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 2 aug, 2011 10:18

En zorg dat je de carburator alleen als de motor goed warm is stationair gaar afstellen

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 2 aug, 2011 14:34

Ok Gerard,

Dat is een tip die ik ook zal onthouden.

Greetz David :P

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » di 2 aug, 2011 19:53

Dat het een combinatie van factoren is geloof ik ook wel, en alle zaken die genoemd werden heb ik ook al gedaan, enige wat niet gedaan is, is de ontsteking nagekeken. Er zit een electrische ontsteking op van lumenition?? met een module op het schutboard. Die word erg snel erg heet is me opgevallen. Binnen kort ga ik die hele ontsteking eruit halen en wisselen met een 123 van mijn totallloss eend. Die heeft tot het ongeluk altijd probleemloos gereden.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Lurch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 16:39
Locatie: Barendrecht

Bericht door Lurch » di 2 aug, 2011 22:11

De gebruikte bobine lijkt een verbetering, maar hij is nog niet heel warm geweest. Een paar korte ritjes achter elkaar ging beter. Van de week verder kijken.
Ben nog wel benieuwd over de ervaring van ducelier of Valeo...

Lurch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 16:39
Locatie: Barendrecht

Bericht door Lurch » wo 17 aug, 2011 19:48

Gisteren veel problemen gehad. Als ik de koppeling wat langer in hield viel de motor uit. Hij pakte natuurlijk weer op als ik de koppeling op liet komen. Ben met veel moeite gelukkig wel thuis gekomen.

Net maar eens met een spanningsmeter wat metingen gedaan op de accu poolen:
Motor uit voor starten = 12,4 v
Stationair met beetje choke = 14,3 v
Hoger toerental = 15,3 v
Choke dicht motor valt bijna uit = 13,4 v
Motor weer afgezet = 13,o v

Er zijn grote verschillen, is mijn spanningsregelaar stuk?
Ander vraagje, is het normaal dat je op de poolen van de bobine ongeveer 6 v meet?

Ik hoor het heel graag ;-)

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » wo 17 aug, 2011 19:55

die 15,3 is wel wat aan de hoge kant, als je rijd staat dit er dus ook op, dan zou je bobine wel een te heet kunnen worden. heb je die 6 volt gemeten op de + en - aansluiting van de bobine? Lijkt mij dat hier gewoon de spanning op moet staan die je ook op de accu polen meet. Is je carburateur wel goed schoon? Bij mij zijnde problemen inmiddels opgelost gelukkig.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Lurch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 16:39
Locatie: Barendrecht

Bericht door Lurch » wo 17 aug, 2011 21:18

De 6 volt is idd gemeten op de + en - pool van de bobine bij een draaiende motor. Mogelijk door het hoge stroomverbruik van de bobine blijft de spanning lager ?!?

ik heb het niet gemeten met contact aan en motor uit. Mogelijk is hij dan wel 12 v...

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 18 aug, 2011 08:36

meet eens tussen pluspool bobine en massa motorblok
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 18 aug, 2011 09:37

Lurch schreef:De 6 volt is idd gemeten op de + en - pool van de bobine bij een draaiende motor. Mogelijk door het hoge stroomverbruik van de bobine blijft de spanning lager ?!?

ik heb het niet gemeten met contact aan en motor uit. Mogelijk is hij dan wel 12 v...
Bij een draaiende motor meet je geen gelijkspanning op de bobine :wink:
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 19 aug, 2011 19:56

verstopte stationaire sproeier?
dan valt de motor uit als je hem stationair laat draaien, blijft hij aan met een beetje choke, en start hij alleen met een dot gas.
zou dat het probleem kunnen zijn?

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 19 aug, 2011 20:34

wat voor carburateur heb je?
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie