Warme start is zeer moeizaam
Dat het een combinatie van factoren is geloof ik ook wel, en alle zaken die genoemd werden heb ik ook al gedaan, enige wat niet gedaan is, is de ontsteking nagekeken. Er zit een electrische ontsteking op van lumenition?? met een module op het schutboard. Die word erg snel erg heet is me opgevallen. Binnen kort ga ik die hele ontsteking eruit halen en wisselen met een 123 van mijn totallloss eend. Die heeft tot het ongeluk altijd probleemloos gereden.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
Gisteren veel problemen gehad. Als ik de koppeling wat langer in hield viel de motor uit. Hij pakte natuurlijk weer op als ik de koppeling op liet komen. Ben met veel moeite gelukkig wel thuis gekomen.
Net maar eens met een spanningsmeter wat metingen gedaan op de accu poolen:
Motor uit voor starten = 12,4 v
Stationair met beetje choke = 14,3 v
Hoger toerental = 15,3 v
Choke dicht motor valt bijna uit = 13,4 v
Motor weer afgezet = 13,o v
Er zijn grote verschillen, is mijn spanningsregelaar stuk?
Ander vraagje, is het normaal dat je op de poolen van de bobine ongeveer 6 v meet?
Ik hoor het heel graag
Net maar eens met een spanningsmeter wat metingen gedaan op de accu poolen:
Motor uit voor starten = 12,4 v
Stationair met beetje choke = 14,3 v
Hoger toerental = 15,3 v
Choke dicht motor valt bijna uit = 13,4 v
Motor weer afgezet = 13,o v
Er zijn grote verschillen, is mijn spanningsregelaar stuk?
Ander vraagje, is het normaal dat je op de poolen van de bobine ongeveer 6 v meet?
Ik hoor het heel graag

die 15,3 is wel wat aan de hoge kant, als je rijd staat dit er dus ook op, dan zou je bobine wel een te heet kunnen worden. heb je die 6 volt gemeten op de + en - aansluiting van de bobine? Lijkt mij dat hier gewoon de spanning op moet staan die je ook op de accu polen meet. Is je carburateur wel goed schoon? Bij mij zijnde problemen inmiddels opgelost gelukkig.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
- André Post
- Heavy user
Bij een draaiende motor meet je geen gelijkspanning op de bobineLurch schreef:De 6 volt is idd gemeten op de + en - pool van de bobine bij een draaiende motor. Mogelijk door het hoge stroomverbruik van de bobine blijft de spanning lager ?!?
ik heb het niet gemeten met contact aan en motor uit. Mogelijk is hij dan wel 12 v...

2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.