Rossero's '63er AZ !Verkocht!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Ja, heeft bijna 3x zoveel vermogen en daarvoor hebben we alle onderdelen. De 13.5pk heeft wel gedraaid, heel kort, maar was geen groot succes...
Dit brengt wel weer extra werk met zich mee.. het schutbord moet worden aangepast, nieuwe kabelboom, alles van electra moet anders, koplampsteun, remsysteem, km teller, alles alles alles
Dit brengt wel weer extra werk met zich mee.. het schutbord moet worden aangepast, nieuwe kabelboom, alles van electra moet anders, koplampsteun, remsysteem, km teller, alles alles alles
Zo... een maandje later, wereldmeeting achter de rug, in nederland geweest en weer op ibiza!
Eergister hebben we de motor wakker geschud en heet hij weer gedraaid sinds jaaren stilstand.
Uiteraard hoort daar een filmpje bij, hier start ik hem voor het eerst:
http://www.youtube.com/watch?v=qZuKo5FSTUA
Vandaag de koets compleet gestript zodat ik snel kan gaan lassen en spuiten
Eergister hebben we de motor wakker geschud en heet hij weer gedraaid sinds jaaren stilstand.
Uiteraard hoort daar een filmpje bij, hier start ik hem voor het eerst:
http://www.youtube.com/watch?v=qZuKo5FSTUA
Vandaag de koets compleet gestript zodat ik snel kan gaan lassen en spuiten
Ja, moderne kabelboom is wel zo handig, heb ik bij het ombouwen van mijn 68'er azu ook gedaan. Er blijven alleen wat extra kabeltjes over maar dat is geen probleem! Heb je trommel- of schijfremmen nu? Als je trommelremmen houdt hoef je niet zo gek veel aan te passen aan het remsysteem. Ik heb ook trommelremmen en het remt super.
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
Mercedes L319D 1965
Schijfremmen, ik heb de achteras al vervangen vanwege de remcilinders! En ik gebruik inderdaad een moderne kabelboom, ik heb toch reeds alles los moeten trekken.
Verder... zo stond de koets er (half kaal) een paar dagen geleden bij:
Hij is ondertussen ontdaan van de gehele bodem:
Nieuwe bodem zit er zelfs al in, maar daar heb ik nog geen foto's van. Volgende stap is het aanpassen van het (resterende gedeelte) schutbord
Verder... zo stond de koets er (half kaal) een paar dagen geleden bij:
Hij is ondertussen ontdaan van de gehele bodem:
Nieuwe bodem zit er zelfs al in, maar daar heb ik nog geen foto's van. Volgende stap is het aanpassen van het (resterende gedeelte) schutbord
Zo, hier de auto met voetenbak en nieuwe bodemplaten. Voor de laatste gewoon vlakke plaat gebruikt, de verstevigingsbalkjes zitten namelijk op het chassis:
Verder nog niet zo veel gedaan aan het schutbord, wel heb ik de spatbordbouten vernieuwd, deze was aan 1 kant dol en aan de andere kant compleet verdwenen:
Hiervoor heb ik de bouten uit een oude koplampsteun gebruikt:
Deze er uit geslepen:
In een nieuw stukje plaat gelast:
En op de koets bevestigd:
Verder nog niet zo veel gedaan aan het schutbord, wel heb ik de spatbordbouten vernieuwd, deze was aan 1 kant dol en aan de andere kant compleet verdwenen:
Hiervoor heb ik de bouten uit een oude koplampsteun gebruikt:
Deze er uit geslepen:
In een nieuw stukje plaat gelast:
En op de koets bevestigd:
Zo, weer wat (veel) verder gekomen! Zie hieronder in ieder geval het schutbord met de aanpassingen:
Het valt op zich dus wel mee...
In een soort kermiscombinatie zijn we met de koets naar de achtertuin gereden, trok erg de aandacht
Koets op pootjes, in de primer en schuren maar!
En wat later de uiteindelijke dekkende laag gris rose:
Het valt op zich dus wel mee...
In een soort kermiscombinatie zijn we met de koets naar de achtertuin gereden, trok erg de aandacht
Koets op pootjes, in de primer en schuren maar!
En wat later de uiteindelijke dekkende laag gris rose:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: