acadiane heeft een langere wielbasis!!! dus papieren alsmede een evt chassis zijn niet te gebruiken!Bull Frog Bleu schreef:Een gewone eend is goed bruikbaar als donor voor met name het voorste deel van de ak350. Voor het chassis en papieren moet je toch echt uitwijken naar een chassis van een AK400/AK350 of acadiane.
aankoopadvies AK350
-
- Heavy user
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
Dat is juist dyane-maniac. Heb vernomen van besteleendenkenners dat een dergelijk chassis wel bruikbaar is maar de nodige aanpassingen vergen. Uiteraard is origineel ak350 chassis de ultieme oplossing maar helaas niet op elke hoek verkrijgbaar.
Zelf zou ik gaan voor een beter exemplaar voorzien van papieren en goed tot redelijk chassis. Succes
Zelf zou ik gaan voor een beter exemplaar voorzien van papieren en goed tot redelijk chassis. Succes
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
@ bull frog blue,
chassis zal heus wel aan te passen zijn, maar op papier blijft het dan een acadiane met dus een langere wielbasis. en waarom de moeite doen?
ben het ook met je eens: beter een betere basis met papieren zoeken of je moet echt veel vrije tijd, geld en doorzettingsvermogen hebben (en geen vrouw en kinderen hebben)
chassis zal heus wel aan te passen zijn, maar op papier blijft het dan een acadiane met dus een langere wielbasis. en waarom de moeite doen?
ben het ook met je eens: beter een betere basis met papieren zoeken of je moet echt veel vrije tijd, geld en doorzettingsvermogen hebben (en geen vrouw en kinderen hebben)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
-
- Heavy user
- VintageSpeed
- Beginner
klopt inderdaad jaBull Frog Bleu schreef:...vintagespeed zoekt een goedkope besteller. Niet één waar je de hoofdprijs voor hoeft te betalen Dan kan hij net zo goed de ak350 opknappen.
Die belgische azu in duitsland is ook gaaf trouwens. Zo te zien een goede basis voor restauratie.
voor een zak geld kan je alles kopen, maar dat is nu even niet de bedoeling. Heb net al 15k in een 1965 vw spijlbus geïnvesteerd dus over grote budgetten moet ik bij vrouw en kids ook even niet spreken
ik zoek iets goedkoops om zelf wat te sleutelen, maar de getoonde basis is inderdaad wel wat ver "door" om nog aan te beginnen.
Ben je wel met een paar honderd euro al aan het hobby'en natuurlijk
Ik vind eigenlijk weinig tot geen andere "projecten" met minder werk voor een lage prijs.
Misschien als Björn iets binnenkrijgt dat het interessant is.
Vingers kruisen
-
- Veelvuldig poster
Zou jij je er nog aan wagen??Eminence Grise schreef:valt me eigenlijk een beetje tegen... wil er iemand een zeldzaam exemplaar redden roept iedereen...niet doen..
Ik denk dat je zo'n wagen beter voor niet veel geld moet kopen voor onderdelen om een ander, minder slecht exemplaar, mee op te knappen.
Alles kan natuurlijk gerestaureerd worden, maar het moet natuurlijk ook te doen zijn. Het opknappen van een wagen in deze staat gaat de € 10.000,= ver te boven.
-
- Veelvuldig poster
Over de grens staat ook leuk spul af en toe. Deze o.a.:
http://www.leboncoin.fr/voitures/228613285.htm?ca=17_s
Citroén rolls better than a Rolls!
- VintageSpeed
- Beginner
die's inderdaad wel leuk, moorddeurtjes en minder werk en €200 is natuurlijk géén geld, maar die gaan halen in zuid Frankrijk...da's wat andersBull Frog Bleu schreef:Over de grens staat ook leuk spul af en toe. Deze o.a.:
-
- Veelvuldig poster