Raar olielek opgelost

Plaats reactie
AZL57
Addicted user
Addicted user

Raar olielek opgelost

Bericht door AZL57 » do 18 aug, 2011 18:01

Ter lering en de vermaak. Ik had een 12 Pk motor voor mijn 57er helemaal opgebouwd met nieuwe onderdelen. Ik kreeg op gegeven moment een vreemde lekkage langs de stoterbuizen. Omdat niet echt te zien was waar de olie vandaan kwam heb ik de beplating van de motor afgehaald. Het bleek toch de brilrunbber te zijn. De kop gedemonteerd, bleek ik die rubber op zijn kop te hebben gemonteerd :oops:
Nu kwam hij aan de onderste trekstang van de kop, die lichtte de rubber iets op waardoor de lekkage ontstond. Maar ook kwalmde de auto nogal flink. Met de kop eraf zag ik dat er veel olie in de cylinders zat en ook de inlaat kanalen zagen geel van de olienevel. Dus maar eens kijken in de richting van het carterventiel en inderdaad, de rubber hoes hiervan zat iets te laag waardoor hij het carterventiel (eendenbekje) open duwde. Dit zorgde voor overdruk in het blok en verergerde hierdoor de lekkage. Ander ventiel gemonteerd en de hoes goed geplaatst. En de problemen waren weg :D
diverse Citroens, wat anders.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » do 25 aug, 2011 13:39

Soms gebeuren dat soort dingen, gelukkig redelijk makkelijk op te lossen.
Ik heb bij m´n 6 motor na de revisie het overdruk ventiel verkeerd erin gezet zodat toen ik het blokje starte er een straal olie tussen het filter en het blok door spoot. Even logisch nadenken en opnieuw in elkaar zetten en het was opgelost. (koste me wel een nieuw oliefilter omdat ie 'm onmundig strak had aan gedraaid :oops:)
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » do 25 aug, 2011 17:02

Heb ook ooit zo'n spectaculair lek gehad. Zou je je logische gedachten nog even willen delen? Hoe verkeerd kun je dat overdrukventiel monteren? Ik wel er graag van leren.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » za 27 aug, 2011 18:52

Ben ik ook wel benieuwd naar :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Greetz David :P

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » za 27 aug, 2011 20:01

het ventiel van de bypass?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 31 aug, 2011 00:15

Hier een plaatje van de patient in het limburgse heuvelland. Maar hij zal helaas weer onder het mes moeten ondanks dat ie prima rijdt. Hij rookt erg stationair, waarschijnlijk een gare klepgeleider.
:cry:
Afbeelding

Plaats reactie