ZEVparts.nl
ZEVparts.nl
Sinds enige tijd zijn we druk aan het bouwen aan een nieuwe site, Zero Emission Vehicle, oftwel ZEVparts.nl Hier wordt veel verteld over de techniek en op termijn gaan we ook onderdelen aanbieden voor het ombouwen van een conventionele auto naar elektrisch. We starten binnenkort met de ombouw van een Transat, mede om ervaring op te doen met de nieuwe regelgeving. Het bouwen van een goede elektrische auto, daar hebben we immers al ervaring mee.
Waarom? Nou vanuit onze eigen ervaring weten we: elektrisch rijden is domweg leuk om te doen!
Je rijdt soepel, zonder herrie te maken en zweeft bijna door het moderne verkeer.
Lever uw eigen bijdrage aan uw gezondheid en uw leefomstandigheden en dat van de mensen om u heen: in een Zero Emission Vehicle rijden draagt bij aan een smog vrije stad waar geen geluidswallen nodig zijn!
Waarom? Nou vanuit onze eigen ervaring weten we: elektrisch rijden is domweg leuk om te doen!
Je rijdt soepel, zonder herrie te maken en zweeft bijna door het moderne verkeer.
Lever uw eigen bijdrage aan uw gezondheid en uw leefomstandigheden en dat van de mensen om u heen: in een Zero Emission Vehicle rijden draagt bij aan een smog vrije stad waar geen geluidswallen nodig zijn!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Dat ligt er aan van wie je je stroom betrekt. Als het stroom van windenergie is dan is er inderdaad sprake van zero emission over de gehele linie. Strikt gesproken zou je dat ook van electriciteit uit kernenergie kunnen zeggen, maar ik heb dan weer nogal wat moeite mee om dat als groen te zien. Al met al een ingewikkelde materie.Thijs schreef:Inderdaad die emissie wordt niet door het voertuig geproduceerd.Zero Emission Vehicle
Maar waar komt die elektriek dan vandaan?
- XANTinus-ACAtootje
- Beginner
- Berichten: 30
- Lid geworden op: do 4 aug, 2011 11:58
- Locatie: Sliedrecht
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Erg leuk! Ik kan echt zonder de herrie. (sterker nog, was een van de redenen om OnsEendje te verkopen).
Puntjes voor mij zouden zijn actieradius en top. Vind wel dat hij 120-130 moet kunnen, en dan 200km ver, wil hij voor normaal gebruik werken.
Vind wel leuk dat je nog moet schakelen.
Puntjes voor mij zouden zijn actieradius en top. Vind wel dat hij 120-130 moet kunnen, en dan 200km ver, wil hij voor normaal gebruik werken.
Vind wel leuk dat je nog moet schakelen.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Deze som is kort door de bocht. Het energie verbruik is niet gelijk aan de maximale waarde van een evt gemonteerde motor. Je kan je hier suf aan rekenen en dan kom je er op uit dat de verbruikte nergie enorm toeneemt naarmate je sneller rijd. (hoe verrassend).
We weten ondertussen dat als je met een eend 90 rijd (op de navi!) dat je ongeveer 110 Wat/uur/ per km gebruikt. Indien je de accu's dus volledig zou ontladen zou je met een accupakket van 11 KW/uur in een eend 100 Km kunnen rijden.
bedenk wel dat als je 60 gaat rijden kom je veel verder en bij 120 vertsook je veel meer energie.
(EEA is natuurlijk wel afhankelijk van wel systeem je gebruikt. Indien je zooi monteerd zal je op een lager rendement uitkomen...)
We weten ondertussen dat als je met een eend 90 rijd (op de navi!) dat je ongeveer 110 Wat/uur/ per km gebruikt. Indien je de accu's dus volledig zou ontladen zou je met een accupakket van 11 KW/uur in een eend 100 Km kunnen rijden.
bedenk wel dat als je 60 gaat rijden kom je veel verder en bij 120 vertsook je veel meer energie.
(EEA is natuurlijk wel afhankelijk van wel systeem je gebruikt. Indien je zooi monteerd zal je op een lager rendement uitkomen...)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
hmmm elektrisch rijden met de eend.
Ik zou mijn huidige eend er niet voor aanpassen, maar ik zou best er een eend naast willen hebben die elektrisch zou rijden, zou ik erg leuk vinden.
De vraag is alleen wat kost zoiets? Als een ombouw al snel meer dan 1000 euro gaat kosten weet ik niet of ik het er voor over zou hebben, maar dat is een blind getal wat ik nu roep.
Zou eigenlijk wel gaaf zijn, lekker in de zomer elektrisch toeren met een eend, ach lachen! Dat is milieuvriendelijker denk ik dan een C-zero kopen die in Japan wordt gebouwd.
Ik zou mijn huidige eend er niet voor aanpassen, maar ik zou best er een eend naast willen hebben die elektrisch zou rijden, zou ik erg leuk vinden.
De vraag is alleen wat kost zoiets? Als een ombouw al snel meer dan 1000 euro gaat kosten weet ik niet of ik het er voor over zou hebben, maar dat is een blind getal wat ik nu roep.
Zou eigenlijk wel gaaf zijn, lekker in de zomer elektrisch toeren met een eend, ach lachen! Dat is milieuvriendelijker denk ik dan een C-zero kopen die in Japan wordt gebouwd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
en hoe worden die windmolens dan gemaakt? en geplaatst? heb je enig idee hoe lang t duurt voordat een windmolen de energie die nodig is geweest voor t produceren zelf weer heeft terugverdiend? en wat de levensduur is?Captain Krimson schreef: Dat ligt er aan van wie je je stroom betrekt. Als het stroom van windenergie is dan is er inderdaad sprake van zero emission over de gehele linie..
geloof me, dit is echt niet de oplossing!
(ben in een niet al te beste bui vandaag, dus als het te aggressief overkomt, alvast sorry)
greetzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
reken je bij de productie vanuit andere energiebronnen ook al die kosten mee? zoals het bouwen van centrales, het vervoer van olie en andere grondstoffen, de kosten van de bouw van benzinestations etc.
geloof me, trappen tegen duurzame energie is ook niet de oplossing (ik ben ook wat agressief, het is me gisteren in de nek geschoten)
geloof me, trappen tegen duurzame energie is ook niet de oplossing (ik ben ook wat agressief, het is me gisteren in de nek geschoten)
Jaaaaa, zoals enkelen wellicht al op de waggel of de citromobile gezien hebben, we hebben weer twee eenden omgebouwd. Van de transat hebben we nu zelfs een promofilmpje ''zou het niet mooi zijn'' ; zie maar :
http://www.youtube.com/watch?v=c8eCnZuy7k0
http://www.youtube.com/watch?v=c8eCnZuy7k0