Kan ik , niet te grote gaten, in de carrosserie ook dichtmaken door vertinnen?
Wordt dit door jullie ook gebruikt voor bijvoorbeeld naden en dergelijke mooi glad en dicht te solderen?
vertinnen?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nee.
Gaten dicht maken met tin wordt niet gedaan. Naden en oneffenheden wordt wel gedaan, maar let op! Als je wilt vertinnen moet je eerst voorbehandelen en dat is een zuur. Dit trekt lekker in de naden en versnelt oxidatie van het ijzer (of te wel roest). Beter is het om de naden te voorzien van zinkprimer en daarna met een goede (bijvoorbeeld 3m) nadenkit af te dichten.
Gaten dicht maken met tin wordt niet gedaan. Naden en oneffenheden wordt wel gedaan, maar let op! Als je wilt vertinnen moet je eerst voorbehandelen en dat is een zuur. Dit trekt lekker in de naden en versnelt oxidatie van het ijzer (of te wel roest). Beter is het om de naden te voorzien van zinkprimer en daarna met een goede (bijvoorbeeld 3m) nadenkit af te dichten.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Oke, bedankt.backfire schreef:Nee.
-
- Heavy user
ik heb een dyane zdz, en tpv waar normaal dat derde zijruitje zit, zitten wat kleine gaatjes. lassen is op die plek zo goed als onmogelijk wegens vervorming. ik heb de tip gekregen om een donordeel er achter te solderen/vertinnen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction