amper starten na losgekomen spruitstuk

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

amper starten na losgekomen spruitstuk

Bericht door JieKie » ma 12 sep, 2011 21:56

ik had al een tijdje problemen, namelijk moeilijk starten, stilvallen bij stationair, amper optrekken en in 4e versnelling moest ik niet proberen gaan. aanvankelijk dacht ik dat het aan de carbu lag, en heb zo even rond gereden. dit weekend ging ik het probleem aanpakken en vond ik dit:

Afbeelding

de bouten waren verdwenen! en de pakking zat er nog half tussen.
dus gauw even de omhoog getrokken, pakking afgekuist en er terug tussen gestoken en 2 nieuwe bouten in.

het probleem was meteen verholpen, starten deed hij meteen en had weer volle kracht. vervolgens even gaan tanken omdat de tank leeg was. toen ik terug wou vertrekken starte hij niet meer. na 5min proberen kon ik terug vertrekken.

thuisgekomen afgezet en meteen terug gestart zonder probleem
na 10min nog eens proberen en het lukte weer pas na 5min.
wat ik opmerkte was dat de carbu nogal nat stond vanbuiten en dat het deksel van de luchtfilter er altijd afplopt.

het enigste wat ik gedaan heb voor ik het probleem met het spruitstuk gevonden had was de luchfilter van de carbu loskoppelen om er eens binnenin te kijken omdat ik dacht dat die vuil was.

enig idee waar ik aan moet beginnen? duidelijk de carbu maar wat exact?

thx
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 12 sep, 2011 22:04

Ik vermoed dat de oude pakking op is. Zelf zou ik het hele spruitstuk er een keer afnemen. Alles schoonmaken en met nieuwe pakkingen monteren.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie