koppelings kabel probleem
koppelings kabel probleem
Dag een(d) ieder, bijna aan het eind van mijn restauratie (nieuw chassis, alles schoongemaakt /vernieuwd/gespoten ect ect) loop ik tegen het volgende probleem: gespoten koets staat te pronken op het nieuwe chassis en nu wil ik de boel weer aansluiten. De koppelingskabel weer aan het pedaal gemaakt alleen nu , als ik het pedaal in trap veert hij niet terug. Ik de kabel gevolgd en waar die in de bak gaat er nog eens met een tang aan getrokken en wat denk je? Ik trek m er zo uit, intact! Ik denk dus dat in de periode dat koets en chassis gescheiden waren het ijzertje uit de hefboom in de bak "gevallen" is omdat er geen spanning van het pedaal op de kabel stond (als je begrijpt wat ik bedoel?)
Herkent iemand dit?
Mijn vraag is: moet ik nu (mopper mopper) de motor weer demonteren en het ijzeren doppie weer op zijn plek doen of is er een makkelijker manier . Ik heb nog niet geprobeert om op goed geluk , door het gaatje in de bak het ijzertje aan het eind van de kabel weer in het haakje te krijgen.....
Moet bijvoorbeeld bij een kapotte koppelingskabel de moter eruit of kan het handiger? (dit lijkt me het zelfde probleem)
ik hoor het graag! groet Bart[[/img]
Herkent iemand dit?
Mijn vraag is: moet ik nu (mopper mopper) de motor weer demonteren en het ijzeren doppie weer op zijn plek doen of is er een makkelijker manier . Ik heb nog niet geprobeert om op goed geluk , door het gaatje in de bak het ijzertje aan het eind van de kabel weer in het haakje te krijgen.....
Moet bijvoorbeeld bij een kapotte koppelingskabel de moter eruit of kan het handiger? (dit lijkt me het zelfde probleem)
ik hoor het graag! groet Bart[[/img]
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
bekend euvel....
eerst op gevoel het dopje in de vork van de versnellingsbak pielen en dan pas de kabel in het pedaal frotten. Maarrrrr.....ook dat is geen leuke klus....
Heb ik 3 dagen over gedaan eer de kabel innet pedaalhuis zat. Sterkte dus......
ps: ik zou een truitje met mouwen aan doen en de garagezeep vast klaar zetten want voor je het weet zit je tot onder je oksels onder de vettigheid
eerst op gevoel het dopje in de vork van de versnellingsbak pielen en dan pas de kabel in het pedaal frotten. Maarrrrr.....ook dat is geen leuke klus....
Heb ik 3 dagen over gedaan eer de kabel innet pedaalhuis zat. Sterkte dus......
ps: ik zou een truitje met mouwen aan doen en de garagezeep vast klaar zetten want voor je het weet zit je tot onder je oksels onder de vettigheid
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
De motor hoeft er voor deze klus niet uit. Het palletje in de vork zien te pielen. Een tweede man kan dan binnenin de kabel strak houden.
Pak vervolgens twee griptangen. Eén om de binnenkabel binnen aan te trekken en de tweede om de binnenkabel bij het schutbord te blokeren. Vervolgens pal aan binnenzijde in de hevel leggen en de griptang lossen.
Scheelt hoop tijd en gepiel en klusje is in half uurtje gepiept
Pak vervolgens twee griptangen. Eén om de binnenkabel binnen aan te trekken en de tweede om de binnenkabel bij het schutbord te blokeren. Vervolgens pal aan binnenzijde in de hevel leggen en de griptang lossen.
Scheelt hoop tijd en gepiel en klusje is in half uurtje gepiept
Citroén rolls better than a Rolls!
Dank eenieder hierboven. Ik had vanmiddag eidelijk eens tijd om de koppelings kabel te bekijken en jullie hadden allemaal gelijk: je kunt de gaffel waar het uiteinde van de koppelingskabel in moet, zien zitten en dan is het een piece of cake om hem er met je vingers in te douwen terwijl een maatje de kabel door het gat in de bak duwd!! 2 minuten en that's it! allemaal bedankt, groet Bart