Siemen's azam bodem restauratie
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
Siemen's azam bodem restauratie
jaja eindelijk heb ik er 1 kunnen bemachtigen
Een azam uit 63! nou ja het koetswerk en het rollende gedeelte.
Auto is ooit eens omgebouwd op een 70 jaren chassis maar ze hadden de rest niet aangepast, dus er zat nog een oude 18 pk in.
Ik ga de auto aan passen naar een gewoon 602 cc motor met trommelbak om zo met het verkeer mee te kunnen en ook dat de auto toch al niet meer orgineel meer is.
Wel is zijn uiterlijk precies wat ik zocht!!
Ik zal best nog wel wat vragen hebben binnen kort.
Een azam uit 63! nou ja het koetswerk en het rollende gedeelte.
Auto is ooit eens omgebouwd op een 70 jaren chassis maar ze hadden de rest niet aangepast, dus er zat nog een oude 18 pk in.
Ik ga de auto aan passen naar een gewoon 602 cc motor met trommelbak om zo met het verkeer mee te kunnen en ook dat de auto toch al niet meer orgineel meer is.
Wel is zijn uiterlijk precies wat ik zocht!!
Ik zal best nog wel wat vragen hebben binnen kort.
Laatst gewijzigd door siemen op wo 14 mar, 2012 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
bedankt voor jullie leuke reactie's! Ben alweer blij want ik heb ook de rode banken er bij, wel met wat versleten maar met wat naald en draad kom je een heel eind, en het moet ook niet te mooi!
Een oud lasapparaat moet maar niet op het dak hahaha dat is wel heel erg zwaar!
Een oud lasapparaat moet maar niet op het dak hahaha dat is wel heel erg zwaar!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
de auto rijd weer (zal nog even foto's maken)
helaas niet naar alle tevredenheid.
Auto schakeld slecht.
Als de motor koud is dan schakeld bij iets beter als warm.
Ook naar de 1 moet ik tig keer naar de 2 om hem in de 1 te krijgen en terug schakelen gaat ook moeilijk.
Alles al geprobeerd! Ook zit er een nieuwe (oud type) koppeling in en de auto koppelt wel goed.
De kabel ook al heel vaak opnieuw afgesteld maar zonder succes.
Ben bang dat de bak stuk is, komt ook een raar geluid uit de 2 versnelling bij het terug schakelen.
Van de week maar eens zien en anders moet er maar een andere versnellings bak in
helaas niet naar alle tevredenheid.
Auto schakeld slecht.
Als de motor koud is dan schakeld bij iets beter als warm.
Ook naar de 1 moet ik tig keer naar de 2 om hem in de 1 te krijgen en terug schakelen gaat ook moeilijk.
Alles al geprobeerd! Ook zit er een nieuwe (oud type) koppeling in en de auto koppelt wel goed.
De kabel ook al heel vaak opnieuw afgesteld maar zonder succes.
Ben bang dat de bak stuk is, komt ook een raar geluid uit de 2 versnelling bij het terug schakelen.
Van de week maar eens zien en anders moet er maar een andere versnellings bak in
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
het is opgelost!Ik was met me stomme hooft vergeten de prise as in te smeren met vet, deze bak die er nu in zit was 15 jaar opgeslagen geweest en zat roest op. Wou het eerst niet geloven dat het daar door kwam maar toch de gok genomen en de motor weer terug gebouwd!.
reseltaat: 2 uurtjes werk ( moest 2 keer de motor eruit en er weer in bouwen, druklager vergeten) een perfect schakelende versnellingsbak gelukkig!
reseltaat: 2 uurtjes werk ( moest 2 keer de motor eruit en er weer in bouwen, druklager vergeten) een perfect schakelende versnellingsbak gelukkig!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970