Jongste eendenbezitter?

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Jongste eendenbezitter?

Bericht door CitroënAZAM » zo 16 okt, 2011 00:26

Hey,
ik ben Lars ik ben 15 jaar en heb laatst een AZAM uit 1965 gekocht van de site EEEC.
Ik volg soms deze site (2cv.nl), maar ik snap er niet alles van, laat mij maar klussen.. ik gok dat ik hier de jongste ben
De 2cv was in een bezit van een echtpaar waarvan de man is overleden afgelopen Juli. omdat de restauratie niet doorgezet kon worden, werd hij verkocht.
Hier zijn wat foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=PRLXJJWU

ben vandaag trouwens ook bezig geweest met de veerpotten los te maken, heeft iemand een idee of die buizen met schroefdraad en die moeren nieuw te krijgen zijn? 'kheb de slijptol er maar bij gepakt want ik wist dat er toch geen draai in kwam.
De rest van het chassis is heel goed, soms hier en daar nog originele lak erop! dat zal vast wel komen van dat eeuwige franse klei, 'tis trouwens een Franse.

En oja wie weet hoe je zo'n foto naast je bericht kan zetten?

ik hoor het allemaal wel.
Lars
Laatst gewijzigd door CitroënAZAM op ma 2 sep, 2013 16:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1877
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 16 okt, 2011 08:09

Welkom hier en veel plezier met je 2cv. Is nog wel wat werk aan maar zal vast een hele mooie worden. Aangezien ik nog een andere eend in de garage zie staan, zal je al het een en ander van de techniek van een 2cv weten.
Een foto naast je bericht moet je aanmaken in je "profiel". Let er wel op dat deze niet te groot mag zijn.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 16 okt, 2011 10:02

Welkom Lars!

Meteen goed bezig. Zo ben ik ook begonnen op mijn 15e een 2cv uit 1952 restaureren. Door andere projecten is ze helaas blijven staan.

De moeren en centreerbussen zijn nog wel nieuw te krijgen en anders vast tweedehands te krijgen bij de EEEC.

Succes.
Citroén rolls better than a Rolls!

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » zo 16 okt, 2011 13:01

Boudewijn schreef:Welkom hier en veel plezier met je 2cv. Is nog wel wat werk aan maar zal vast een hele mooie worden. Aangezien ik nog een andere eend in de garage zie staan, zal je al het een en ander van de techniek van een 2cv weten.
Een foto naast je bericht moet je aanmaken in je "profiel". Let er wel op dat deze niet te groot mag zijn.
Ja inderdaad, we zijn net in Juli naar de wereldmeeting in Frankrijk geweest, ik heb trouwens ook mijn filmpje op YouTube staan: http://www.youtube.com/watch?v=6ZsR_7UpeVc
De eend onder de garage is een AZLP uit 1961 Vert Embrun, vind ik trouwens de mooiste type eend die er is. http://www.mijnalbum.nl/Album=BOJV6STQ Ik heb samen met mijn vader het meeste werk aan gedaan. Waarschijnlijk gaat deze weg, want we hebben na de azam en de AZLP nog een besteleend en een 2cv6 die nog opgeknapt moeten worden.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 16 okt, 2011 13:11

Leuke foto, Lekker GROOT! :wink:

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » zo 16 okt, 2011 13:16

ja dit is te groot volgens de site ik mag maximaal 180 bij 180. Ik zal nu trouwens het motorblokje losmaken, dan zal die vanmiddag eraf gehaald worden :)
Geert die kleur besteleend die je hebt, hebben we laatst gekocht. Een paar bekenden van ons hebben die eend uit Frankrijk opgehaald. Fotos heb ik niet, ze staat nu in Zuidlaren

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » zo 16 okt, 2011 21:44

Boudewijn schreef:Welkom hier en veel plezier met je 2cv. Is nog wel wat werk aan maar zal vast een hele mooie worden. Aangezien ik nog een andere eend in de garage zie staan, zal je al het een en ander van de techniek van een 2cv weten.
Een foto naast je bericht moet je aanmaken in je "profiel". Let er wel op dat deze niet te groot mag zijn.
boudewijn welke site gebruik je om je foto up te loaden en dan de link gebruikt voor 2cv.nl?

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1877
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 16 okt, 2011 22:00

Lars Faber schreef:
Boudewijn schreef:Welkom hier en veel plezier met je 2cv. Is nog wel wat werk aan maar zal vast een hele mooie worden. Aangezien ik nog een andere eend in de garage zie staan, zal je al het een en ander van de techniek van een 2cv weten.
Een foto naast je bericht moet je aanmaken in je "profiel". Let er wel op dat deze niet te groot mag zijn.
boudewijn welke site gebruik je om je foto up te loaden en dan de link gebruikt voor 2cv.nl?
www.imageshack.us

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » zo 16 okt, 2011 23:10

Ha welkom hier!
Ik kocht toen ik 11 was (in 1979) m'n eerste AZ uit 1968 en werd toen het eerste jeugdlid van de EEEC (lid no 75)
Leuk om te zien dat je met oude eendjes aan de gang gaat. Ik rij zelf in een vert embrun '64 er.
Veel succes met de restauratie! En vraag maar raak :-)
------------------------------
Traction 11 BL 1950

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » ma 17 okt, 2011 00:09

engbokho schreef:Ha welkom hier!
Ik kocht toen ik 11 was (in 1979) m'n eerste AZ uit 1968 en werd toen het eerste jeugdlid van de EEEC (lid no 75)
Leuk om te zien dat je met oude eendjes aan de gang gaat. Ik rij zelf in een vert embrun '64 er.
Veel succes met de restauratie! En vraag maar raak :-)
Leuk dat jullie zo enthousiast zijn! :D Vert embrun vind ik de mooiste eendenkleur, helaas dat dat niet origineel is voor mijn azam... Maar gelukkig dat we wel een '61er hebben met die kleur.
Ik heb me trouwens aangemeld bij het EEEC als jeugdlid, dat was inmiddels een week terug, maar geen bericht ontvangen van de club...

Maar gelukkig is het vakantie, en vandaag heb ik het motorblokje er al uit gehaald. morgen de vooras eraf, roterende borstel erover. owatrol en dan nog maar eens zien of er in de buurt iets van dat RX spul te krijgen is. de bedoeling is dat deze auto een lange tijd zal gebruiken. dan moet alles wel in een keer goed.

gelukkig kan ik hier mijn onderdelen halen bij een goeie 2cv fanaat, en dan hebben we het over Wout (zonder AU). 'de naam zal jullie vast als muziek in de oren klinken..
deze week zal trouwens de koets naar mijn oom gaan om hier en daar wat gaten bij te werken. Vervangen is niet nodig, drempels bodemplaten zijn voor de rest perfect. zelfs het gele tectylspul wat in de fabriek werd gebruikt zit er nog op. en wat glimmen die bodemplaatjes daaronder zo mooi!
En oja de bankjes en de beugels van de bumpers waren al gedaan. alleen de bekleding van de bank was blauw ik dacht dat dat niet origineel is.maargoed dat is dan altijd wat werk minder.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 17 okt, 2011 08:03

Rode (rouge diamante) bekleding is het meest voorkomend. Maar er bestaat ook nog blauw en groen en wellicht nog een andere kleur...
RX kan je ook online bestellen bij rustbusters.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 17 okt, 2011 12:47

Welkom, leuk zo'n jonge eend liefhebber :D
succes met het opknappen van de eend.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Sjoerd
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 18:38
Locatie: Hoornaar

Bericht door Sjoerd » vr 21 okt, 2011 23:10

Hoi Lars!
Leuke eend heb je zeg en ik dacht dat ik de jongste was maar jij doet er nog een schepje bovenop. :D hahaha Ik ben inmiddels 16 en ook bezig een besteleend te restaureren. Veel succes met je eend :!:
2cv azu 250 renault 4 f6

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » za 22 okt, 2011 02:41

goed bezig!!!
ik was 10jaar toen we de eend kochten,
en toen zei mijn vader dat die voor mij was
we hebben er zelf nooooit mee gerede gehad, gewoon weg gezet :D

en k heb ze nu nog steeds, (15 jaar later) wel opgemaakt ondertussen :D
en k heb er veel plezier aan.

maak er maar iets moois van!!!

veel succes !!!

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » za 22 okt, 2011 12:39

Lars Faber schreef: alleen de bekleding van de bank was blauw ik dacht dat dat niet origineel is.maargoed dat is dan altijd wat werk minder.
@Lars Faber:Een vriend van mij heeft ook blauwe bekleding op zijn banken van de Azam. ( is originele stof),ruikt ook zo lekker typisch oud :)
Welkom en veel plezier met je Eend.

Plaats reactie