Chassis aan de binnenkant schoonmaken.

Reparaties, modificaties en onderhoud
CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Chassis aan de binnenkant schoonmaken.

Bericht door CitroënAZAM » do 20 okt, 2011 19:48

hoe kun je het chassis van binnen het beste schoonmaken?

JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 175
Lid geworden op: do 27 jan, 2011 21:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door JieKie » do 20 okt, 2011 21:21

bovenplaat eraf?
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 20 okt, 2011 21:40

En als je dat niet wil kan je het ook doorspoelen met een hogedruk reiniger.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » do 20 okt, 2011 22:32

JieKie schreef:bovenplaat eraf?
zonde het chassis is perfect. ik zal inderdaad maar de hogedruk erbij moeten pakken.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

chassis schoonmaken

Bericht door schroef » vr 21 okt, 2011 07:00

of gewoon niet schoonmaken, waarom zou je?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1909
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » vr 21 okt, 2011 08:32

met een hogedrukreiniger spuit je water op plaatsen waar je dat niet wilt hebben en waar het nooit meer verdampt. Waarom zou je er niet gewoon een hele bus anit-roest doorheen spuiten?

Gr Rob

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » vr 21 okt, 2011 10:35

tja ik denk dat er nog wat water in blijft zitten. ik zet vandaag het chassis wel scheef neer om het eruit te laten lopen.

hoeveel zijn de verzendkosten als rustbusters mij een fles RX stuurt?

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 21 okt, 2011 11:33

Lars Faber schreef:tja ik denk dat er nog wat water in blijft zitten. ik zet vandaag het chassis wel scheef neer om het eruit te laten lopen.
Je hebt 't dus al schoongespoten met water?
Persoonlijk had ik 't gewoon zo gelaten.
Vrees dat je nu nog meer kans hebt op roest.
Lars Faber schreef:hoeveel zijn de verzendkosten als rustbusters mij een fles RX stuurt?
Vraag 't ze zelf, da's 't handigst....
info@rustbuster.nl
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 21 okt, 2011 12:11

Ik heb het chassis van mijn 18PK 10 jaar geleden ook schoongespoten.
Daar kwam een boel rotzooi mee!
Dat wil je echt niet in het chassis hebben als je roestwering gaat aanbrengen.
Gewoon het chassis op verschillende manieren schuin houden om alles er uit te laten lopen en goed laten drogen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 21 okt, 2011 12:36

En d'r bleven zeer waarschijnlijk ook veel hopen drijfnat roest liggen op plekken waar je het niet wilt hebben.
De Dinitrol specialist doet een inspectie met endoscoop voor en na evt reiniging met water.
Vervolgens wordt een auto dan 48 uur in een verwarmde cabine gezet om te drogen alvorens te behandelen met ML.

Lukraak een hogedrukspuit in een chassis zetten en dan op goed geluk inspuiten met ML of RX zou niet mijn werkwijze zijn. :wink:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 21 okt, 2011 13:07

Na inspuiten met water zou je hem wel kunnen vol nevelen met Fertan. Die gaat een antiroestproces aan met aanwezige roest in combinatie met water. Daarna wel ff MLen ofzo.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » vr 21 okt, 2011 13:38

André Post schreef:Ik heb het chassis van mijn 18PK 10 jaar geleden ook schoongespoten.
Daar kwam een boel rotzooi mee!
Dat wil je echt niet in het chassis hebben als je roestwering gaat aanbrengen.
Gewoon het chassis op verschillende manieren schuin houden om alles er uit te laten lopen en goed laten drogen.
ja precies als ik het chassis beweeg hoor ik gerammel van allerlei rotzooi.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 21 okt, 2011 14:05

deusjevo schreef:En d'r bleven zeer waarschijnlijk ook veel hopen drijfnat roest liggen op plekken waar je het niet wilt hebben.
Gamma... :wink:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 21 okt, 2011 16:36

deusjevo schreef:En d'r bleven zeer waarschijnlijk ook veel hopen drijfnat roest liggen op plekken waar je het niet wilt hebben.
De Dinitrol specialist doet een inspectie met endoscoop voor en na evt reiniging met water.
Vervolgens wordt een auto dan 48 uur in een verwarmde cabine gezet om te drogen alvorens te behandelen met ML.

Lukraak een hogedrukspuit in een chassis zetten en dan op goed geluk inspuiten met ML of RX zou niet mijn werkwijze zijn. :wink:
Dacht je dat er bij gewoon gebruik geen water in het chassis komt?
Er zit gewoon modder in.
Het chassis is echt wel schoon te krijgen.
Het heeft bij mij wel meer tijd gekregen om te drogen voor de RX behandeling.
Ik ben nu 10 jaar verder met een origineel 1970 chassis,
wat altijd buiten is en in de winter blijft rijden.
Ondertussen zo'n 90.000km verder en nog nergens door geroest.
Geeft voor mij aan dat het in ieder geval geen kwaad heeft gedaan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

CitroënAZAM
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10

Bericht door CitroënAZAM » vr 21 okt, 2011 17:02

ik heb trouwens als ik door de gaten kijk, een dun laagje klei op de binnenkant. en als ik daar iets van wegkras, is de plaat nog steeds zwart in plaats van roestig.
Kan ik over dat laagje gewoon RX spuiten?

Plaats reactie