Chassis aan de binnenkant schoonmaken.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Is dat klei of toch iets van tectyl?
Als het echt klei is zou ik toch proberen dat schoon te krijgen.
RX trekt wel heel goed in poreus materiaal maar het lijkt me niet optimaal.
Laat alles in ieder geval een paar dagen drogen
Overigens was mijn chassis behoorlijk aangeroest aan de binnenzijde.
Maar ja, dat is een nederlandse.
Als het echt klei is zou ik toch proberen dat schoon te krijgen.
RX trekt wel heel goed in poreus materiaal maar het lijkt me niet optimaal.
Laat alles in ieder geval een paar dagen drogen
Overigens was mijn chassis behoorlijk aangeroest aan de binnenzijde.
Maar ja, dat is een nederlandse.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Het heeft weinig zin om op modder eender wat te spuiten. Als je het écht schoon wil en écht jaren gerust wil zijn, moet het gewoon open. 't Is nu eenmaal een holle doos gemaakt van op elkaar gepuntlaste dunne plaat, da's beslist geen succesformule.
Als je écht restaureert is dat naar mijn mening de enige goede optie. Alleen zo ken je de echte staat van je chassis.
Of je bent jong en je rijdt er gewoon zo mee rond, ongetwijfeld leuker
Als je écht restaureert is dat naar mijn mening de enige goede optie. Alleen zo ken je de echte staat van je chassis.
Of je bent jong en je rijdt er gewoon zo mee rond, ongetwijfeld leuker
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Hét ei van Columbus óf is het de wens die de vader van de gedachte is?Lars Faber schreef:ja en ik heb het idee dat dat Franse klei ook zuurstof tegenhoud. misschien heb ik dat rx spul helemaal niet nodig.
Ik zou'm een tijdje goed laten drogen, dan een (paar) bus(sen) ML er in spuiten en ondertussen sparen voor een nieuw chassis
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Lees dit maar, het betreft deze motorolie: http://www.mobil.com/Benelux-Dutch/LCW/ ... _15W40.pdf
Laatst gewijzigd door CitroënAZAM op zo 23 okt, 2011 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Ik vind olie handig op makkelijk bereikbare plaatsen die je af en toe ook weer proper wil maken. Al is vet daarvoor beter. Maar olie haal je nooit meer uit je chassis en ik kan me voorstellen dat de samenstelling van die olie op lange termijn wel verandert zoals hier wordt aangegeven.
Er bestaan speciale producten die helemaal niet zoveel geld kosten: gebruik ze dan ook.
Sparen voor een nieuw chassis is niet nodig. Dit chassis nu écht goed behandelen is levenslang rijden.
Er bestaan speciale producten die helemaal niet zoveel geld kosten: gebruik ze dan ook.
Sparen voor een nieuw chassis is niet nodig. Dit chassis nu écht goed behandelen is levenslang rijden.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Yannick het gebruik van olie gebeurde vroeger zovaak in mijn familie, en zonder negatieve gevolgen. en inderdaad sparen voor een chassis, hoe kom je erbij. Deze chassis gaan langer mee dan van die nieuwere types.Yannick schreef:Ik vind olie handig op makkelijk bereikbare plaatsen die je af en toe ook weer proper wil maken. Al is vet daarvoor beter. Maar olie haal je nooit meer uit je chassis en ik kan me voorstellen dat de samenstelling van die olie op lange termijn wel verandert zoals hier wordt aangegeven.
Er bestaan speciale producten die helemaal niet zoveel geld kosten: gebruik ze dan ook.
Sparen voor een nieuw chassis is niet nodig. Dit chassis nu écht goed behandelen is levenslang rijden.
ik laat voor de zekerheid het chassis nog 2 weken drogen. daarna er op spuiten en dan zal de olie gewoon een laagje worden op het klei.