achteruitrijlicht schakelaar
-
- Heavy user
achteruitrijlicht schakelaar
vraagje, er is zo'n schakelaar voor het achteruitrijlicht te koop welke in het achterdeksel van de versnellingsbak gemonteerd dient te worden. volgens mij zat dit op de duitse eenden zo.
is dit te monteren door op de juiste plaats schroefdraad te tappen in een "gewone" achterdeksel? of gaat dit echt alleen in zo'n duitse achterdeksel?
is dit te monteren door op de juiste plaats schroefdraad te tappen in een "gewone" achterdeksel? of gaat dit echt alleen in zo'n duitse achterdeksel?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
achteruitrijlicht
Bij de nieuwere bakken zit al een borst ingegoten in het achterdeksel waar je draad kunt tappen en een schakelaar kunt indraaien. Ik heb ook al bij een oud model een beugel gezien die bij de versnellingsbaksteunbouten wordt bijgeplaatst. Een Duits deksel en originele lamp kom je soms wel tegen op het tweedehandscircuit op internet.
Zelf heb ik een Duits deksel en originele lamp die hetzelfde merk en vorm is als met mistlicht.
Zelf heb ik een Duits deksel en originele lamp die hetzelfde merk en vorm is als met mistlicht.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Er staat toevallig zo'n schakelaar op MP inclusief origineel achteruitrijlicht:
http://link.marktplaats.nl/490563293
http://link.marktplaats.nl/490563293
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
aanlokkelijk, maar ik heb juist al zo'n zelfde achteruitrijlicht helemaal opgeknapt en om die nou nog een keer aan te schaffen. ik ga eerst even kijken of ik ergens zo'n achterdeksel heb liggen, want alleen zo'n schakelaar is nieuw 10 euro. maar anders, wie weet
Ik had bij m'n 6je inderdaad een gat geboord en draad in getapt. Daar heb ik de sensor van een Visa gebruikt. Die is wel te lang maar ik heb 'm met Loctite op de goede plek vast gelijmd. Heeft het tot nu toe al 4 jaar goed gedaan.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Heavy user
ik heb het gechecked, maar heb zelf geen deksels liggen met de voorbereiding voor zo'n schakelaar. jammer. op een bak van een vriendin met wie ik de sleutelplek deel zat wel zo'n achterdeksel... zij wel... zal wel van haar sausente komen.
nuja dan houdt het voorlopig even op. 50 euro wordt een beetje te gek. tis maar een gadget. heb m'n eend tot nu toe al 12 jaar zonder schade weten in te parkeren in het donker
nuja dan houdt het voorlopig even op. 50 euro wordt een beetje te gek. tis maar een gadget. heb m'n eend tot nu toe al 12 jaar zonder schade weten in te parkeren in het donker
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb 't bij mijn huidge eend ook.
Bij een bakwissel een jaar of 8 geleden kon ik een duitse bak compleet met schakelaar kopen.
Heb er veel gemak van, is het niet voor de verlichting achter m'n auto dan wel om het andere verkeer te laten zien dat ik achteruit wil steken/rijden.
Dat snappen ze vaak niet zonder achteruitrij lamp.
Bij een bakwissel een jaar of 8 geleden kon ik een duitse bak compleet met schakelaar kopen.
Heb er veel gemak van, is het niet voor de verlichting achter m'n auto dan wel om het andere verkeer te laten zien dat ik achteruit wil steken/rijden.
Dat snappen ze vaak niet zonder achteruitrij lamp.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Ik heb op afgelopen CM beurs een deksel met schakelaar gekocht van een Duitse verkoper en ik ben er best blij mee. En zoals de andere zeggen; is het niet voor jezelf dat je wat licht in de duisternis hebt, is het wel voor de ander dat ie ziet dat je achteruit rijdt.
Alleen heb ik mezelf laten vertellen dat de orginele DS schakelaars niet meer te verkrijgen zijn... dus ben benieuwd waar jij die nieuwe schakelaar voor 10,- vandaan hebt Douwe?
Nog ter illustratie;
Alleen heb ik mezelf laten vertellen dat de orginele DS schakelaars niet meer te verkrijgen zijn... dus ben benieuwd waar jij die nieuwe schakelaar voor 10,- vandaan hebt Douwe?
Nog ter illustratie;
LangeAcaRijder, die geen zonneklep nodig heeft.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster