Koetswerk verrot !
Koetswerk verrot !
Ik ben begonnen met het koetswerk.
Nu kom ik toch behoorlijk wat werk tegen, dorpels die voor 50% weggerot zijn, achterschermen ook veel roest.
Nu heb ik al van 3 mensen gehoort die het dus ook gezien hebben, dat ik een nieuw koetswerk moet kopen, nu is mijn vraag is dit ook zo, of is het raadzaam om toch te gaan lassen ?
p.s. wie weet er nog een koetswerk ?
Nu kom ik toch behoorlijk wat werk tegen, dorpels die voor 50% weggerot zijn, achterschermen ook veel roest.
Nu heb ik al van 3 mensen gehoort die het dus ook gezien hebben, dat ik een nieuw koetswerk moet kopen, nu is mijn vraag is dit ook zo, of is het raadzaam om toch te gaan lassen ?
p.s. wie weet er nog een koetswerk ?
Wie goat der veur
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
-
- Heavy user
het hangt er helemaal van af. als je een goede koets kan vinden voor niet al te veel geld dan is het wellicht raadzaam om deze te kopen. helemaal als je niet zelf kan lassen en dit uit moet laten besteden.
maar een echt goede koets (zeldzaam! de meeste hebben ook wel werk!) kost gauw tegen de 1000 euro! een koets op laten knappen gaat ook in de papieren lopen met name op uurloon.
kun je het zelf, zou ik het zelf proberen. zoals gezegd zijn de onderdelen niet het duurste
maar een echt goede koets (zeldzaam! de meeste hebben ook wel werk!) kost gauw tegen de 1000 euro! een koets op laten knappen gaat ook in de papieren lopen met name op uurloon.
kun je het zelf, zou ik het zelf proberen. zoals gezegd zijn de onderdelen niet het duurste
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
kan je eens wat foto's plaatsen?
dorpels is goed te doen als de koets op zijn kop ligt. Achterschermen de binnenkant verrot of de losse buitenkant?
Zo lang mijn eend nog niet verkocht is zoek ik nog wel een winterproject. Stuur maar eens een persoonlijk bericht, wie weet valt er wat te organiseren.
Gr Rob
dorpels is goed te doen als de koets op zijn kop ligt. Achterschermen de binnenkant verrot of de losse buitenkant?
Zo lang mijn eend nog niet verkocht is zoek ik nog wel een winterproject. Stuur maar eens een persoonlijk bericht, wie weet valt er wat te organiseren.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
foto's
RobM schreef:kan je eens wat foto's plaatsen?
Gr Rob
Hallo Rob
Foto's staan op http://ruditukkers.webklik.nl/page/fotoalbum
Groet Rudi
Wie goat der veur
-
- Heavy user
die schermen en dorpels zijn ansich niet heel moeilijk te vervangen. enigszins lastig wordt die bak waar de achterbank op staat en evt verborgen dingen. maar ook hiervoor geldt dat het te doen is als je zelf handig bent met een lasapparaat
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik zou mij daar niet vreselijk ongerust over maken. Er is wel roest maar het meeste is nog goed. Bij mijn eendje was dit de dorpel en de c-stijl:
zijn de onderrandjes van de raampjes boven de achterspatborden nog goed? Dan krijg je zoiets:
achterplank plus kofferbak: 85 euro
2 binnenschermen 140 euro
stuk C stijl: 63
een dorpel kost 53 euro, je moet even kijken tot hoever ie verrot is en dat stuk vervangen. Als je links en rechts een stuk vervangt hoef je er maar één te kopen.
De bodemplaten zien er nog goed uit.Ik zou in jouw geval wel even goed naar de onderkant van de eend kijken, daar kunnen nog meer plaatdelen zitten die vervangen moeten. Ook de voetenbak wil nog wel roesten op de plek waar ie het chassis raakt. Heb je de koets er al af?
Dan nog anti-anti-roest middelen, slijpschijven en lasgas. Alles bij elkaar ben je aan spullen niet de wereld kwijt.
als je bovenin de pagina bij 'nieuwe berichten' kijkt dan staat er één van mij.
Groeten,Rob
zijn de onderrandjes van de raampjes boven de achterspatborden nog goed? Dan krijg je zoiets:
achterplank plus kofferbak: 85 euro
2 binnenschermen 140 euro
stuk C stijl: 63
een dorpel kost 53 euro, je moet even kijken tot hoever ie verrot is en dat stuk vervangen. Als je links en rechts een stuk vervangt hoef je er maar één te kopen.
De bodemplaten zien er nog goed uit.Ik zou in jouw geval wel even goed naar de onderkant van de eend kijken, daar kunnen nog meer plaatdelen zitten die vervangen moeten. Ook de voetenbak wil nog wel roesten op de plek waar ie het chassis raakt. Heb je de koets er al af?
Dan nog anti-anti-roest middelen, slijpschijven en lasgas. Alles bij elkaar ben je aan spullen niet de wereld kwijt.
als je bovenin de pagina bij 'nieuwe berichten' kijkt dan staat er één van mij.
Groeten,Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Las Expert
- Contacteer:
het zijn wederom natuurlijk weer de bekende plekken.
wat je in iedergeval moet gaan vervangen is de complete kofferbak vloer de binnen schermen!
ook de dorpels compleet vervangen en geen stukken tussen lassen! is geen gezicht! terwijl het maar een uurtje extra is om de complete dorpel te vervangen en dan heb je het goed en mooi strak. De cstijl zul je ook moeten vervangen.
omdat je dorpels er toch uit moet hebben moet je ook je bodemplaten los hebben, kun je die ook vervangen door nieuwe.
Voeten bakken rotten vaak aan de onderkant, Je kan het even bekijken als het erg is. Soms kun je het nog lassen maar vaak is het te ver.
Ik vervang meestal de compleete voetenbak, vind ik persoonlijk veel netter staan. Is echter wel wat meer werk.
wat je in iedergeval moet gaan vervangen is de complete kofferbak vloer de binnen schermen!
ook de dorpels compleet vervangen en geen stukken tussen lassen! is geen gezicht! terwijl het maar een uurtje extra is om de complete dorpel te vervangen en dan heb je het goed en mooi strak. De cstijl zul je ook moeten vervangen.
omdat je dorpels er toch uit moet hebben moet je ook je bodemplaten los hebben, kun je die ook vervangen door nieuwe.
Voeten bakken rotten vaak aan de onderkant, Je kan het even bekijken als het erg is. Soms kun je het nog lassen maar vaak is het te ver.
Ik vervang meestal de compleete voetenbak, vind ik persoonlijk veel netter staan. Is echter wel wat meer werk.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Naar mijn mening is het vervangen van een complete dorpel juist minder werk dan een stuk er in lassen. De nieuwe dorpel heeft namelijk niet dezelfde doorsnede als de bestaande, dus moet je ze op elkaar aanpassen. Natuurlijk heeft Siemen meer ervaring met dit soort klussen. Ik heb twee keer een deel van de dorpel vervangen en één keer een hele dorpel, maar als ik het weer moet doen kies ik er voor om de hele dorpel te vervangen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
hele dorpel is ook makkelijker. Maar als je er minder geld aan uit wilt geven en de bodemplaat is nog goed, dan kan je een stuk vervangen. Mijn eend is erg duur geworden omdat ik voortdurend dacht: een nieuw onderdeel is beter en mooier.
Kwestie van keuzes.
Gr Rob
Kwestie van keuzes.
Gr Rob
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht