Ventilator afgebroken, hoe los maken?
Ventilator afgebroken, hoe los maken?
Mijn fan (voor bij de motor) is afgebroken.
Vraagje: Hoe krijg ik die los?
Ik heb de schroef in het midden er uit gedraait, maar dat helpt niets. Kwestie van geweld of een handigheidje?
Daarna natuurlijk: Is dit te repareren (lijkt me niet) of hoe heet het onderdeel dat ik moet bestellen? Iemand zo iets liggen (omgeving Doesburg) of een tip waar te halen?
Foto:
http://www.hasse.nl/dmp/2cv_afgebroken_fan.jpg
Vraagje: Hoe krijg ik die los?
Ik heb de schroef in het midden er uit gedraait, maar dat helpt niets. Kwestie van geweld of een handigheidje?
Daarna natuurlijk: Is dit te repareren (lijkt me niet) of hoe heet het onderdeel dat ik moet bestellen? Iemand zo iets liggen (omgeving Doesburg) of een tip waar te halen?
Foto:
http://www.hasse.nl/dmp/2cv_afgebroken_fan.jpg
idd net wat mijn voorganger zegt... bout eruit..de sleutel in het gat van de ventilator zetten en dan voorzichtig met een hamer op de sleutel tikken rechts, links, onder , boven.... maar wel met beleid !!!!dan moet de ventilator loskomen.
Ventilator had bij mij ook scheuren heb ik gelast.....
Ventilator had bij mij ook scheuren heb ik gelast.....
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
Loskrijgen vereist wel een paar flinke meppen.
Een beetje tikken heeft weinig zin.
En een nieuwe of tweedehands fan moet echt geen punt zijn.
Bovendien aanstaande zaterdag is het magazijn van de 2cv Club open in Ederveen.
Kun je voor niets een fan kopen als je lid wordt, dan krijg je meteen een magazijnbon....
Wellicht tot zaterdag!?
Greetz David
Een beetje tikken heeft weinig zin.
En een nieuwe of tweedehands fan moet echt geen punt zijn.
Bovendien aanstaande zaterdag is het magazijn van de 2cv Club open in Ederveen.
Kun je voor niets een fan kopen als je lid wordt, dan krijg je meteen een magazijnbon....
Wellicht tot zaterdag!?
Greetz David

Waar woonde je ook alweer?
FF serieus waarom rijdt je niet even naar Ederveen aanstaande zaterdag, haal je even een tweedehandsje op voor weinig.
Ik ben er zelf ook, kijk ik even met je mee.
Je kunt op de site van de club zien waar ze exact zitten: www.2cvclub.nl
Greetz David
PS ik stuur je wel even mijn telnr.
FF serieus waarom rijdt je niet even naar Ederveen aanstaande zaterdag, haal je even een tweedehandsje op voor weinig.
Greetz David

Ja, dat is een optie die al op de kalender staat. Enige dingetje is dat het misschien wat lastig in te plannen ivm sinterklaas toestand.David schreef:Waar woonde je ook alweer?
Greetz David![]()
Ik kom uit Doesburg, dus qua afstand niet al te gek ook. Alleen denk ik niet dat ik het met de eend haal zonder fan. Dynamo doet het nu dus ook niet zonder de fan, ben dus 100% op de accu aangewezen. En dan heb ik natuurlijk nog een koelprobleem.
Ik zie overigens net de de radiator ook helemaal vol zit. Iemand nog een handige schoonmaaktip daarvoor? Carborateurspray er op?
-
- Regelmatige poster
Eigenlijk wel.hmuller schreef:Kun je bij dat 2cv club magazijn alleen iets kopen als je lid wordt?
Maar het overgrote deel van het lidmaatschap bestaat uit een magazijnbon die je meteen kunt inwisselen

Maar vraagje, hoe erg kapot is je ventilator?
Ik wil je wel een setje toesturen wat je erop kunt zetten, dan kun je in ieder geval rijden.
Als je dat wilt, stuur mij dan even een pm.
Greetz David

Maar wat is er nou eigenlijk kapot?
Je fan, het kunststof deel of je poelie, het metalen deel?
Als je fan een scheur heeft of een blad mist kun je er nog wel eventjes mee rijden, dat is niet zo'n groot probleem.
Als je er maar geen honderden kilometers mee blijft rijden.
Dus met een kapotte fan kun je rustig naar Ederveen rijden, dan zetten we hem er daar wel even op.
En dan kunnen we ook je oliekoeler wel even schoonmaken en misschien ook nog wat andere dingetjes voor je nakijken als je dat zou willen.
Laat maar even horen.
Greetz David
Je fan, het kunststof deel of je poelie, het metalen deel?
Als je fan een scheur heeft of een blad mist kun je er nog wel eventjes mee rijden, dat is niet zo'n groot probleem.
Als je er maar geen honderden kilometers mee blijft rijden.
Dus met een kapotte fan kun je rustig naar Ederveen rijden, dan zetten we hem er daar wel even op.
En dan kunnen we ook je oliekoeler wel even schoonmaken en misschien ook nog wat andere dingetjes voor je nakijken als je dat zou willen.
Laat maar even horen.
Greetz David