Carcover

Plaats reactie
Whitemoor
Beginner
Beginner

Carcover

Bericht door Whitemoor » wo 14 dec, 2011 22:40

Ik ben op zoek naar een Moltex carcover (voor buiten) voor mijn eend, maar ik weet niet welk merk, type of maat daarvoor geschikt is. Wie kan mij aan die informatie helpen?
Sidi tamentis astuentis pactum

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » do 15 dec, 2011 02:28

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » do 15 dec, 2011 02:33

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » do 15 dec, 2011 02:38

FAQ Veel gestelde vragen.
Waarom zou ik een hoes gebruiken als mijn auto binnen staat?

Met een goede autohoes beschermt uw auto tegen stof en krassen (denk aan kinderfietsjes, de grasmaaier of zelfs de rits aan uw jas).

Waarom is mijn auto soms nat, al staat hij in de garage?

Uw auto is dan nat van condenswater. Condens onstaat onder bepaalde klimatologische omstandigheden en kan zowel buiten als binnen voorkomen.

Kan een hoes condensvorming voorkómen?

Nee, dit is een fabeltje en technisch onmogelijk. Condensatie onstaat door weersomstandigheden en geen hoes ter wereld kan daarop invloed uitoefenen. Wel bestaan er speciale stallingssytemen die het klimaat in de directe omgeving van het voertuig zodanig kunnen beïnvloeden dat condensatie wordt voorkomen.

Er bestaan diverse soorten autohoezen. Welke is de best?

Er is niet zoiets als “de beste autohoes”. Het gaat erom het materiaal te kiezen dat in uw specifieke stallingsomstandigheden het beste voldoet.

Wat wordt bedoeld met een “ademende” hoes?

Door een hoes die “ademt” kan eventueel vocht (bijv. door condensvorming) weer naar buiten ontsnappen. Als het materiaal van een hoes niet of onvoldoende ademt, kan het vocht niet weg waardoor het voertuig vochtig blijft, wat desastreuze gevolgen zal hebben voor lak, bekleding en electrische en mechanische onderdelen.

Ik heb mijn auto ‘s winters binnen staan, maar ‘s zomers staat hij buiten naast het huis. Heb ik dan twee verschillende hoezen nodig?

Nee, dankzij de moderne techniek zijn er materialen ontwikkeld die zowel binnen als buiten goed voldoen. Onze MOLTEX hoes.

Kan ik mijn auto gedurende de winter maandenlang onder een hoes laten staan?

Alleen als de stallingsruimte absoluut droog is en blijft (= verwarmd!). Pas op met condensvorming. Als er enige kans op condensvorming bestaat moet u het niet doen!

Dan heeft u een Cair-O-Port nodig.

Mijn auto is een Amerikaanse schone van bijna 6 meter lang. Heeft u daar een hoes voor?

Jazeker!

Kan ik de auto afdekken met een hoes als hij nog nat is?

Dat kan maar wij raden het niet aan. Het is beter om de auto eerst af te drogen. U kunt wel probleemloss een nat voertuig in een speciaal stallingssysteem zetten; die blaast hem namelijk droog.

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » do 15 dec, 2011 02:51

http://www.hotrod.nl/shop/index.html?lmd=40859.026921
en op deze site zijn ze ook in het zoekscherm autohoes indrukken . en aangezien de kever de zelfde vorm heeft

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door blanc/rouge2cv » do 15 dec, 2011 02:57

en hier gewoon voor de 2cv maar wel wat duur
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Autocover/

Plaats reactie