verschillen tussen verschillende typen motorblokken

Gesloten
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

verschillen tussen verschillende typen motorblokken

Bericht door Evan » di 8 feb, 2005 10:38

Ik heb op de site van Jeroen Cats gekeken en daar stond een lijst met verschillende types motorblokken. Maar behalve verschillen in compressie en verschillen in aantal pk's wordt ik daar niet wijzer van, des te meer omdat verschillen in compressie en pk's niet altijd met elkaar overeenkomen.

wat is nu het verschil tussen de volgende motorblokken:

AM2 A met compressie 9:1 en hetzelfde type met compressie 8,5:1 (ze hebben hetzelfde opgegeven vermogen)

en eigenlijk zou ik (aangezien ik een ami 8 heb maar niet het juiste blok (AM2) maar wel een aantal AM2 A blokken,van acadiane) het wezenlijke verschil tussen de AM2 en AM2A serie willen weten en eventueel handreikingen hoe een AM2A te upgraden naar vergelijkbaar aan AM2 ?

alvast bedankt!

Groetjes Evan
Ami 8 break

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » do 17 mar, 2005 15:53

Hallo Evan.
Sorry voor de late reactie.Maar vegis je niet in de compressie en het aantal pk's
Hoe hoger de compressie is,hoe hoogwaardiger de benzine moet zijn om de motor goed
draaiend te krijgen.De Ami8 heeft een aangeblazen carburator en dus andere sproeiers
dan de acadiane.Het beste kan je altijd proberen de laatste motor die in een type heeft
gezeten in jouw auto zien te krijgen.Millieu maatregelen waren er in de tijd van de AMI8
nog niet.

Gesloten