Windkracht 7 met een eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Elke auto is gevoelig voor wind mijn berlingo vangt met een flinke storm meer wind dan mijn vorige eendjes.
Ooit een keer de afsluitdijk bereden vanuit noord-holland naar friesland met natte sneeuwstorm komende vanaf het Ijselmeer. Was blij dat ik aan de overkant was. Stevige rukwinden onder het chassis en met twee handen aan het stuur was het best wel spannend.
Afgelopen zomer met de acadiane Zweden en Noorwegen aangedaan waar af en toe een hoge brug genomen moest worden. De pijlers van de brug namen af en toe de wind weg waardoor we heerlijk waggelt over de bruggen gingen
En ja met een eend een vrachtwagen inghalen is dan ook leuk.. In de slipstream aardig vaart maken en als je ervoorbij wilt erachter komen dat je toch niet zo snel kan
Ondanks dat alles is het best te doen
Ooit een keer de afsluitdijk bereden vanuit noord-holland naar friesland met natte sneeuwstorm komende vanaf het Ijselmeer. Was blij dat ik aan de overkant was. Stevige rukwinden onder het chassis en met twee handen aan het stuur was het best wel spannend.
Afgelopen zomer met de acadiane Zweden en Noorwegen aangedaan waar af en toe een hoge brug genomen moest worden. De pijlers van de brug namen af en toe de wind weg waardoor we heerlijk waggelt over de bruggen gingen
En ja met een eend een vrachtwagen inghalen is dan ook leuk.. In de slipstream aardig vaart maken en als je ervoorbij wilt erachter komen dat je toch niet zo snel kan
Ondanks dat alles is het best te doen
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
een eend weegt niet zoveel (560 kilo) dus per band heb je nog zat druk op de weg. ik vind een eend het prettigst rijden in de sneeuw, vergeleken met de meeste auto's. okee, je kan niet tegen een vierwielaangedreven auto op, maar wegglijden en slippen hoef je niet tegenop te zien. wel je snelheid aanpassen natuurlijk...daaniejelle schreef: Hoe gaat dat dan als het - 20 vriest ?? Glij je niet weg met die dunne bandjes?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Ed147
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
- Locatie: Unnaryd, Zweden
Vorig jaar hing er hier op de dijk een 4x4 over de rand.
Die was rond gegaan en achteruit bijna naar benden gevallen.
Ik ben netjes gestopt met de Dyane (op winterbanden) en gevraagt of ik kon helpen..........
Verbaasde blikken toen ik gewoon hard weer weg reed na zijn "nee dank je" antwoord.
Slippen was er bij mij niet bij!
Die was rond gegaan en achteruit bijna naar benden gevallen.
Ik ben netjes gestopt met de Dyane (op winterbanden) en gevraagt of ik kon helpen..........
Verbaasde blikken toen ik gewoon hard weer weg reed na zijn "nee dank je" antwoord.
Slippen was er bij mij niet bij!
Als je de rubbers mist op de klapramen, en de wind staat daar op, dan waai je echt weg.
Die rubber stripjes maken zo enorm veel uit!!
Er zit op en aan een eend niets wat geen nut heeft!!
Dus ook zo'n stripje zit er niets voor niets, dat zul je merken als je het monteert.
Maar ook de afstelling van de voordeuren is echt belangrijk.
En zijn je kachelslangen nog "vers".
Want je kunt het in een eend echt warm krijgen, maar dan moeten wel diverse zaken in orde zijn.
En daar kun je op dit forum vast al wel veel over vinden.
Succes!
Greetz David
Die rubber stripjes maken zo enorm veel uit!!
Er zit op en aan een eend niets wat geen nut heeft!!
Dus ook zo'n stripje zit er niets voor niets, dat zul je merken als je het monteert.
Maar ook de afstelling van de voordeuren is echt belangrijk.
En zijn je kachelslangen nog "vers".
Want je kunt het in een eend echt warm krijgen, maar dan moeten wel diverse zaken in orde zijn.
En daar kun je op dit forum vast al wel veel over vinden.
Succes!
Greetz David