harde bonk bij loslaten rem
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 dec, 2011 17:29
- Locatie: Hilversum
harde bonk bij loslaten rem
Hallo,
Als ik mijn rem in trap en vervolgens loslaat hoor ik een korte maar harde bonk bij mijn voorwiel (r) zou dit mijn aandrijfas kunnen zijn of moet ik naar iets anders zoeken?
Graag jullie mening
Als ik mijn rem in trap en vervolgens loslaat hoor ik een korte maar harde bonk bij mijn voorwiel (r) zou dit mijn aandrijfas kunnen zijn of moet ik naar iets anders zoeken?
Graag jullie mening
Ami 8 Berline,'72
Ami 8 Break ,72
HY, '72
Ami 8 Break ,72
HY, '72
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 dec, 2011 17:29
- Locatie: Hilversum
Inderdaad: vaak is toch de baksteun de boosdoener. Onlangs nog een exemplaar aangetroffen waarvan het rubber zo week als een spons was geworden door veroudering en de inwerking van gelekte olie. Aangezien het hier blijkbaar om een Ami 8 gaat is die steun vrij makkelijk te controleren door de twee gaten vrijwel in het midden van de hakkenplank.
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 dec, 2011 17:29
- Locatie: Hilversum
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 dec, 2011 17:29
- Locatie: Hilversum
Heb zojuist alles gechecked. Bouten van de versnellingsbak zitten goed vast, rubber slecht maar niet ertussenuit, remklauwen zitten vast... Wat me wel opvalt is de hoeveelheid ruimte /speling tussen de as en het gedeelte waarin deze steekt. Als ik die heen en weer haal voel ik een ruime speling en hoor ik een lichte tik... Kan iemand daar iets mee?
Ami 8 Berline,'72
Ami 8 Break ,72
HY, '72
Ami 8 Break ,72
HY, '72
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 dec, 2011 17:29
- Locatie: Hilversum
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 20 dec, 2011 17:29
- Locatie: Hilversum
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
blok en bak zitten aan elkaar vast, het blok steunt op twee rubbers en de bak hangt is een rubber met twee bouten. dit wordt zo gedaan omdat een motorblok wat loopt ook trilt en deze trillingen nu niet, of in ieder geval een stuk minder doorgegeven worden aan het chassis en dus de rest van de auto.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break