Moer 44 verwijderen.

Alles over de wielophanging
Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Moer 44 verwijderen.

Bericht door Thijs » di 20 dec, 2011 21:13

Wie heeft voor mij de gouden tip om de moeren van de achtertrommels te verwijderen?
Bij mijn Dyane zitten ze zo vast dat er geen beweging in te krijgen is.
Samen met de buurman heb ik er al erg veel (domme) kracht op gezet maar helaas.
Er is geen beweging in te krijgen.
Wat nu?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 20 dec, 2011 21:35

Size matters hiermee, je hebt echt een flink lange arm nodig.
Ik neem aan dat je de borging goed vrij gemaakt hebt?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 20 dec, 2011 21:57

Ja, de borging is weg.

Ik heb er al een pijp van een meter op gehad.

Het hele chassis kwam op het laatst van de bokken af maar geen beweging in de moeren.
En natuurlijk aan beide kanten hetzelfde......

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 20 dec, 2011 22:08

heet stoken met een soldeerbrander, werkt ook als de wartels van je remleidingen vastzitten.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 20 dec, 2011 22:34

Een pijp van 2 meter werkt makkelijker, zeker met moeren welke met 400nm vast zitten :)

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 20 dec, 2011 22:44

Is dat echt de praktijk? Dat je een pijp van 2m nodig hebt?

Wat verniel je binnenin met heetstoken?

Schoenen en remcilinder wordt toch al vervangen maar ik wilde het lager laten zitten....

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » di 20 dec, 2011 22:51

Welke plaats woon je, heb anders wel een slagmoersleutel voor je.
~:-)~

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 20 dec, 2011 23:17

slagmoer sleutel werkt goed.

anders een stuk pijp eraan en dan goed schokken een paar keer! anders goed op spanning houden en een paar flinke klappen op geven met een hamer.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » wo 21 dec, 2011 02:07

probeer anders eerst een tikje vaster en dan losser en dan weer vaster en weer losser met de luchtsleutel

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 21 dec, 2011 08:21

Ik had hetzelfde probleem, niets hielp, geen twee meter lange pijp, heet stoken, tikken , helemaal niks!
Toen heb ik de slagmoersleutel die ik bij Creanenbroek gekocht had en waar ik heel weinig van verwachtte erop gezet en : Presto! Job done.

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » wo 21 dec, 2011 09:49

We hebben dezelfde hier, werkt prima.
~:-)~

michel08
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 305
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 08:32
Locatie: Turnhout ( Belgie)

Bericht door michel08 » wo 21 dec, 2011 13:12

Met een slagmoersleutel lukt het hoor,ale bij ons toch,kwam niet direct los maar gewoon laten doen,na enige tijd kwamen ze toch los.
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5123
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 21 dec, 2011 17:44

ik heb een 1 meter lang wringijzer en ga daar op staan, door iets op en neer te huppen gaan ze tot nog toe altijd los. Bij een los chassis heb je inderdaad weinig tegengewicht dat maakt het lastiger.
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 21 dec, 2011 18:45

Wauw, wat een reacties!

Ik heb nu een soort pijpsleutel te leen van iemand waar ik wel kracht op kan zetten maar als het al te gek gaat, dan buigt dat staafje er doorheen krom of de sleutel schiet van de moer af.

Maar ik heb een slagmoerapparaat allen niet de juisje dop daarvoor denk ik.
Ik ga dat ding even opzoeken.
Tips zijn nog steeds welkom hoor!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1921
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 21 dec, 2011 19:20

Thijs,

net een dop 44 besteld, zou morgen of overmorgen binnen moeten komen. 3/4" aansluiting, en een verloopje naar 1/2". Zullen we samen doen? Jij mijn dop gebruiken en ik jouw slagmoersleutel?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie