verklikker versleten remblokjes?
verklikker versleten remblokjes?
Bij de 2pk die ik onlangs kocht heb ik iets raars gezien, op de beide remklauwen lopen elektriciteitsdraadjes naar de 4 remblokjes. de draden gaan naar de kabelboom, is dit een soort verklikkersysteem dat een contact maakt en zo op het dashbord aangeeft wanneer de remblokjhes versleten zijn? Is dit standaard? Ik heb dit nog nooit gezien en kan er ook niet direkt iets over vinden. Heeft iemand dit al gezien? Volgens het ORGA nummer is deze 2pk gemaakt op 16 april 1984, heb er verder geen gegevens van (geen chassisnr. of papieren) want is er eigenlijk een voor de sloop (onderdelen dus).
Bart
Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
-
- Regelmatige poster
Heb het nog nooit op een eend gezien eigenlijk. Zie regelmatig auto's met dit systeem langskomen in de garage. Het werkt zo. Naarmate de blokken slijten word de laag voering dunner, binnenin het remblokje zit een contactje. als je remvoering op of erg dun raakt deze de remschijf en word de stroomkring via de draadjes gesloten, er zal een lampje op je dashboard gaan branden om aan te geven dat het tijd is de remblokken te (laten) vervangen.
- André Post
- Heavy user
verklikker versleten remblokken
Ik heb het al vaker gezien hoor op Eenden. Misschien een Duitse eend? deze hebben wat andere spulletjes die je in andere landen niet ziet. Ik heb nog een kistje vol met nieuwe remblokken met slijtagedraadje erin......
-
- Heavy user
hadden gs-en zulke kleine remblokken dan?
maar ik heb deze remblokken alleen te koop gezien idd, nog niet eerder gehoord dat ze daadwerkelijk op een eend zaten. het lijkt me best okay zo'n systeem, maar zonder overleef je het ook wel.
maar ik heb deze remblokken alleen te koop gezien idd, nog niet eerder gehoord dat ze daadwerkelijk op een eend zaten. het lijkt me best okay zo'n systeem, maar zonder overleef je het ook wel.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction