in dat originele chassis zit nog steeds die olie?David schreef:Ik was 1 van die types die in de jaren 80 zijn chassis vol liet lopen met afgewerkte olie.....
Zou ik nu natuurlijk nooit meer doen!!
Maar ik rij nu nog in mijn eend van 1985 (zelf in 1988 aangeschaft) rond met origineel chassis, zonder dat er ooit aan gelast is........
En als ik de RDW site check zie ik dat bijna alle eenden die ik gehad heb nog bestaan.
Greetz David
Chassis aan de binnenkant schoonmaken.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Nou ik denk dat die inmiddels wel verdroogd is en een dikke koek geworden is.
Maar er is echt geen roestspoortje te zien (gekeken met endoscoop).
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik vanaf de onderkant wel altijd alles met ML beschermd heb.
Ook alle felsranden en dergelijke.
Volgende winter gaat de koets eraf om alles eens flink onder handen te nemen. Ben nu bezig met motor en bak.
Dan haal ik de bovenste plaat van het chassis er af om alles te checken. Dus dan weet ik tot in detail hoe het er uit ziet.
Greetz David
Maar er is echt geen roestspoortje te zien (gekeken met endoscoop).
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik vanaf de onderkant wel altijd alles met ML beschermd heb.
Ook alle felsranden en dergelijke.
Volgende winter gaat de koets eraf om alles eens flink onder handen te nemen. Ben nu bezig met motor en bak.
Dan haal ik de bovenste plaat van het chassis er af om alles te checken. Dus dan weet ik tot in detail hoe het er uit ziet.
Greetz David
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
ik bedoel eigenlijk wat anders dan lassen. een oom van mij gebruikt een soort kit wat bij treinen gebruikt wordt als verbindingsmiddel van plaatwerk.siemen schreef:je moet eerst lassen en dan moet je je chassis vol spuiten met ml!!
dit heeft nu niet zo heel veel nut.
Je zal het straks opnieuw moeten doen.
Jaag hem goed vol en dan zo nu en dan het chassis om draaien.
is owatrol trouwens brandgevoelig?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
een trein valt ook niet zomaar uitelkaar. het is even sterk als lassen. maar dan wat simpeler en sneller te gebruiken.Thijs schreef:Maarre.... een chassis is een nogal belangrijk dragend deel van je auto. Dat is wel wat anders dan plaatwerk van een trein.....ik bedoel eigenlijk wat anders dan lassen. een oom van mij gebruikt een soort kit wat bij treinen gebruikt wordt als verbindingsmiddel van plaatwerk.
Laatst gewijzigd door CitroënAZAM op di 27 dec, 2011 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
en wat nou als je op bepaalde plekken puntlast, en de rest dichtmaakt met dat ander spul? het is trouwens maar een klein gedeelte van het chassis, ongeveer 1o cm lang en 5 breed, en dan loopt het ook nog in een driehoek dus 25 cm2deusjevo schreef:Een trein is geen auto bij een APK keuring, denk dat de keurmees er toch echt een probleem van maakt als er op die plek een las hoort te zitten denk ik?