Bobinelampje brandt niet
-
- Beginner
Bobinelampje brandt niet
Hoi,
gisteren toch wel flink koud. Bij starten brandde bobinelampje niet, maar hij startte wel gewoon. Even later ging het lampje toch aan. Is dit het (begin van het) einde van mijn bobine of gewoon een lampje dat door de vocht en kou even afhaakt...?
gisteren toch wel flink koud. Bij starten brandde bobinelampje niet, maar hij startte wel gewoon. Even later ging het lampje toch aan. Is dit het (begin van het) einde van mijn bobine of gewoon een lampje dat door de vocht en kou even afhaakt...?
Groeten,
Coen,
Rode 2CV6 Club uit 1987
Coen,
Rode 2CV6 Club uit 1987
-
- Regelmatige poster
- André Post
- Heavy user
dat behoort een oranje lampje te zijnengbokho schreef:Kan ook nog het remolieniveaucontrolelampje zijn.
tenzij je natuurlijk in een moment van verstandsverbijsterinng alle lampjes rood hebt gemaakt
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Regelmatige poster
Oranje lampjes zijn indicatielampjes voor bijvoorbeeld achterruitverwarming en mistlicht.brammie schreef:dat behoort een oranje lampje te zijnengbokho schreef:Kan ook nog het remolieniveaucontrolelampje zijn.
tenzij je natuurlijk in een moment van verstandsverbijsterinng alle lampjes rood hebt gemaakt
Waarschuwingslampjes moeten rood zijn, remolieniveaucontrolelampje is origineel ook in rood uitgevoerd.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Regelmatige poster
-
- Beginner
Mijn remolieniveaucontroletestlampje is best wel rood geloof ik en doet t alleen als je t testknopje indrukt. Mocht dat lampje vanzelf aangaan dan stop ik direct (als de remmen t nog wel doen dan.....) Maar goed het oliedruklampje lijkt weer gewoon te functioneren. Olie is gepeild (en ja bij koude motor) en ruim voldoende. Daar ligt het dus niet aan denk ik zo. Ik hou het toch op een combinatie van temperatuur (kou) en wellicht een haperende sensor. Mocht het euvel zich weer voordoen dan meld ik me weer!
Groeten,
Coen,
Rode 2CV6 Club uit 1987
Coen,
Rode 2CV6 Club uit 1987
alleen als er niemand achter me rijdlordmaster1 schreef:Het is toch best logisch dat bij te weinig olie of remvloeistof een rood lampje gaat branden? Rood = stoppen! Of stop jij ook altijd bij oranje?brammie schreef:lekker handig uit elkaar houden dan
de laatste keer dat ik stopte en niet achteruit keek reed een onbenul de achterkant van mijn kangoo eraf
verder stop ik meestal wel ja
ik heb eens zitten nadenken
ik heb ooit eens alle lampjes rechtsboven geplaats voor het beter zien
dus knipper, grootlicht, en toen zal ik ook de rode van de rem verwisselt hebben voor een oranje
de oranje linksonder zit op mijn achterruit verwarming
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin