Bobinelampje brandt niet

Plaats reactie
Coen Bongers
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 13:59
Locatie: Zwolle

Bobinelampje brandt niet

Bericht door Coen Bongers » di 17 jan, 2012 13:42

Hoi,

gisteren toch wel flink koud. Bij starten brandde bobinelampje niet, maar hij startte wel gewoon. Even later ging het lampje toch aan. Is dit het (begin van het) einde van mijn bobine of gewoon een lampje dat door de vocht en kou even afhaakt...? :?:
Groeten,

Coen,

Rode 2CV6 Club uit 1987

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » di 17 jan, 2012 13:45

Is geen bobinelampje, is oliedruklampje. Na kort starten heb je oliedruk waardoor het lampje uitgaat en uit blijft. Laat je het contact dan aanstaan, dan gaat de druk er weer af en begint het lampje te branden, is normaal.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 17 jan, 2012 16:35

en dus lijkt het erop dat je te weinig olie hebt (als het lampje brandt bij lopende motor). niet op het lampje vertrouwen maar checken met de peilstok met koude motor omdat dan alle olie weer onderin het blok zit.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 17 jan, 2012 17:15

Kan ook nog het remolieniveaucontrolelampje zijn.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2171
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 17 jan, 2012 17:16

En met testknop er achter heb je een nog langer woord :D
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » di 17 jan, 2012 21:18

engbokho schreef:Kan ook nog het remolieniveaucontrolelampje zijn.
dat behoort een oranje lampje te zijn
tenzij je natuurlijk in een moment van verstandsverbijsterinng alle lampjes rood hebt gemaakt :wink:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » di 17 jan, 2012 21:36

brammie schreef:
engbokho schreef:Kan ook nog het remolieniveaucontrolelampje zijn.
dat behoort een oranje lampje te zijn
tenzij je natuurlijk in een moment van verstandsverbijsterinng alle lampjes rood hebt gemaakt :wink:
Oranje lampjes zijn indicatielampjes voor bijvoorbeeld achterruitverwarming en mistlicht.
Waarschuwingslampjes moeten rood zijn, remolieniveaucontrolelampje is origineel ook in rood uitgevoerd.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » di 17 jan, 2012 21:48

lekker handig uit elkaar houden dan :?
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » di 17 jan, 2012 22:05

brammie schreef:lekker handig uit elkaar houden dan :?
Het is toch best logisch dat bij te weinig olie of remvloeistof een rood lampje gaat branden? Rood = stoppen! Of stop jij ook altijd bij oranje?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Coen Bongers
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 13:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Coen Bongers » di 17 jan, 2012 23:21

Mijn remolieniveaucontroletestlampje is best wel rood geloof ik en doet t alleen als je t testknopje indrukt. Mocht dat lampje vanzelf aangaan dan stop ik direct (als de remmen t nog wel doen dan.....) Maar goed het oliedruklampje lijkt weer gewoon te functioneren. Olie is gepeild (en ja bij koude motor) en ruim voldoende. Daar ligt het dus niet aan denk ik zo. Ik hou het toch op een combinatie van temperatuur (kou) en wellicht een haperende sensor. Mocht het euvel zich weer voordoen dan meld ik me weer!
Groeten,

Coen,

Rode 2CV6 Club uit 1987

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » wo 18 jan, 2012 19:47

lordmaster1 schreef:
brammie schreef:lekker handig uit elkaar houden dan :?
Het is toch best logisch dat bij te weinig olie of remvloeistof een rood lampje gaat branden? Rood = stoppen! Of stop jij ook altijd bij oranje?
alleen als er niemand achter me rijd
de laatste keer dat ik stopte en niet achteruit keek reed een onbenul de achterkant van mijn kangoo eraf :evil:
verder stop ik meestal wel ja :wink:

ik heb eens zitten nadenken
ik heb ooit eens alle lampjes rechtsboven geplaats voor het beter zien
dus knipper, grootlicht, en toen zal ik ook de rode van de rem verwisselt hebben voor een oranje

de oranje linksonder zit op mijn achterruit verwarming
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Plaats reactie