gegalvaniseerde koets is dat nuttig of overbodig?
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
gegalvaniseerde koets is dat nuttig of overbodig?
Ik vraag me af of ik nu voor een gewone 2CV moet kiezen of moet gaan voor een gegalvaniseerde koets. Wat zijn de voordelen, ik snap dat ie niet roest, maar zijn er ook nadelen? Wat zouden jullie doen?
gegalvaniseerde koets
Duur, zwaar en speciale primer nodig als je er een kleurtje op wilt/
Roest niet dat is wel fijn.
Niet voor mij vanwege de prijs
Roest niet dat is wel fijn.
Niet voor mij vanwege de prijs
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
verzinkte koets
daar word/werd veel over gediscuseerd,,, ik ken aleen de voorbeelden uit de dagelijkse praktijk
een ding staat vast over pak,m beet 10 jaar zullen er veel 2 cv rijders zijn die zich de haren uit het hoofd trekken waarom ze het destijds niet gedaan hebben toen er nog gebruikte koetsen voorhanden waren
over 10 jaar zie ik het niet gauw gebeuren dat er dan nog goede gebruikte koetsje,s zijn het is dan ook nog maar de vraag of er dan nog reparatie plaatwerk te koop is
ik rijd zelf in twee verzinkte eenden en ik had het jaaaren eerder moeten doen !!!!
een ding staat vast over pak,m beet 10 jaar zullen er veel 2 cv rijders zijn die zich de haren uit het hoofd trekken waarom ze het destijds niet gedaan hebben toen er nog gebruikte koetsen voorhanden waren
over 10 jaar zie ik het niet gauw gebeuren dat er dan nog goede gebruikte koetsje,s zijn het is dan ook nog maar de vraag of er dan nog reparatie plaatwerk te koop is
ik rijd zelf in twee verzinkte eenden en ik had het jaaaren eerder moeten doen !!!!
wat niet kan doen we lekker toch
... 2cv restaureert niet maar vernieuwd.Rossero schreef:5000?
Maar een compleet gerestaureerde koets .. kost ook 5500 euro...
Slechts 10% komt van een donorkoets, dat zijn de onderdelen die (nog) niet nieuw verkrijgbaar zijn.
Overigens levert ... 2cv ook koetsen aan een bedrijf wat de koetsen galvaniseerd. Deze koetsen zijn op een aantal plaatsen iets verstevigd om eventueel kromtrekken te voorkomen.
De door ... 2cv gebruikte plaatwerkdelen zijn voor het grootste gedeelte van zincor vervaardigd, wat dus niet roest.
De meeste geleverde koetsen warden gestraald en in een 2k epoxysysteem gespoten. (10 jaar garantie)
Verder is de discussie over wel of niet galvaniseren al zo vaak gevoerd, daar is genoeg over te vinden.
Met vr gr
... 2cv
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
5500 is voor sommige mensen een pittige prijs! maar ik heb de koetsen al paar keer bekeken maar tsjonge voor iemand die echt helemaal perfect wil ze zijn werkelijk super mooi die koetsjes, perfect!
Over het verzinken is veel geschreven, blijft een beetje fifty fifty verhaal! de ene vind het geweldig en de ander vind het niks.
De meningen zijn daar over verdeeld.
Over het verzinken is veel geschreven, blijft een beetje fifty fifty verhaal! de ene vind het geweldig en de ander vind het niks.
De meningen zijn daar over verdeeld.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: ma 15 nov, 2010 13:59
- Locatie: Zwolle
€ 5.500,- is inderdaad een hap uit je portefeuille. Maar: als je in de tijd rekent dan kon het wel eens veel goedkoper zijn: Eenden roesten na verloop van tijd: als je dus met bloed, zweet, tranen een eend hebt opgeknapt dan weet je dat je een jaar of 10 weer aan de beurt bent. Met een gegalvaniseerde koets niet. Ik rijd nu zelf rond met een gegalvaniseerd onderstel en ook dat scheelt al: geen roest meer te krijgen daar. Mijn koets heeft inmiddels de bekende plekjes die langzaamaan uitbreiden, ondanks owatrol, bijtippen en schoonhouden. Omdat ik een rijeend heb die ook in de winter op de weg blijft denk ik dat het me de investering wel waard is zodra mijn koets echt de geest gaat geven.
Dus: het gaat niet om het geld wat je uitgeeft in een keer, het gaat om de uitgaven door de jaren heen en dan kon je wel eens goedkoper uit zijn met een gegavaniseerd exemplaar. BLijft over dat je opeens veel minder te doen hebt natuurlijk: niet meer lassen, slijpen, schuren, lakken etc.
Dus: het gaat niet om het geld wat je uitgeeft in een keer, het gaat om de uitgaven door de jaren heen en dan kon je wel eens goedkoper uit zijn met een gegavaniseerd exemplaar. BLijft over dat je opeens veel minder te doen hebt natuurlijk: niet meer lassen, slijpen, schuren, lakken etc.
Groeten,
Coen,
Rode 2CV6 Club uit 1987
Coen,
Rode 2CV6 Club uit 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
koets
inderdaad over veel jaren gerekend bespaar je aleen maar geld ( en ellende)
de oudste verzinkte eend mij bekend stamt uit 1988 en word dagelijks gebruikt in de bosbouw !! ( geen grapje werkelijk boomstammen slepen enz))
dat zijn dus al,,24,,jaar !! en ik spreek de eigenaar regelmatig er is al die tijd nooit meer gelast en buiten een paar pikkeltje,s nergens geen roest
bovendien is het niks nieuws .. de denen reden in 1980 al in geheel verzinkte eenden rond ,,en een duitser bij frankfurt in de buurt doet dit ook al sinds begin jaren 80
om zoiets rendabel te maken moet je natuurlijk wel in je eend gaan rijden
het liefst gewoon elke dag!! laten we eerlijk zijn daar is t,ie toch ook gewoon voor gemaakt als het een KIJK auto was had citroen ,m wel aleen als poster geleverd toch ?
de oudste verzinkte eend mij bekend stamt uit 1988 en word dagelijks gebruikt in de bosbouw !! ( geen grapje werkelijk boomstammen slepen enz))
dat zijn dus al,,24,,jaar !! en ik spreek de eigenaar regelmatig er is al die tijd nooit meer gelast en buiten een paar pikkeltje,s nergens geen roest
bovendien is het niks nieuws .. de denen reden in 1980 al in geheel verzinkte eenden rond ,,en een duitser bij frankfurt in de buurt doet dit ook al sinds begin jaren 80
om zoiets rendabel te maken moet je natuurlijk wel in je eend gaan rijden
het liefst gewoon elke dag!! laten we eerlijk zijn daar is t,ie toch ook gewoon voor gemaakt als het een KIJK auto was had citroen ,m wel aleen als poster geleverd toch ?
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: koets
wusten-fuchs schreef: daar is t,ie toch ook gewoon voor gemaakt als het een KIJK auto was had citroen ,m wel aleen als poster geleverd toch ?
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 14 dec, 2009 13:52
ik heb eind 2011 mijn gehele eend ook verzinkt. hiermee bedoel ik de spatborden, motorbepalting chassis charosserie, deuren achterklep lampenboom 9 velgen uitlaat spruitstuk kachelpotten bumpers bumpersteunen motorsteunen, verder achterspatborden en motorkap polyester alle sierlijsten RVS idem ventilatieklep alles is gespoten in de orginele kleuren
zie hieronder het eind resultaat.
eendje voor altijd..
[/url]
zie hieronder het eind resultaat.
eendje voor altijd..
[/url]
2cv charleston "total verzinkt"
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
charleston
ziet er heel strak uit !!!!!!1 maar volgens mij zie ik een krasje bij het rechter achter portier net boven de sierlijst ????
hahaaa succes ermee
hahaaa succes ermee
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 14 dec, 2009 13:52
dat heb je goed gezien.. klein schoonheidsfoutje van de monteur.. heb er ook wel veel verdriet om gehad;) verder is het het wel een goed voorbeeld van een compleet verzinkte, strak gespoten 2cv..
hieronder nog foto toen mijn verzinkte koets net terug kwam van de spuiter:
hieronder nog foto toen mijn verzinkte koets net terug kwam van de spuiter:
2cv charleston "total verzinkt"