gegalvaniseerde koets is dat nuttig of overbodig?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik heb laatst in een artikel gelezen (de auteur is hiet op het forum actief en laat zijn koets momenteel ook verzinken) dat alleen de koets al na het verzinken 90 kilo zwaarder is, hoe veel word de eend in totaal dan wel niet zwaarder als alles is verzonken en of gegalvaniseerd?
En hoe rijd dat dan nog?
En hoe rijd dat dan nog?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik heb mijn eend aan de buitenkant bekleed met hoogpolig tapijt en zeker als het regent is dat heel wat zwaarder, ik schat aan de motorkap en achterklep dat het gewicht zomaar verdubbelt is. met rijden merk ik daar helemaal niets van.
is een veel goedkopere oplossing dan verzinken trouwens, 150 euro aan tapijt en 250 euro aan lijm...
is een veel goedkopere oplossing dan verzinken trouwens, 150 euro aan tapijt en 250 euro aan lijm...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
Dat ziet er wel heel gaaf en sterk uit.2cv-charleston schreef:ik heb eind 2011 mijn gehele eend ook verzinkt. hiermee bedoel ik de spatborden, motorbepalting chassis charosserie, deuren achterklep lampenboom 9 velgen uitlaat spruitstuk kachelpotten bumpers bumpersteunen motorsteunen, verder achterspatborden en motorkap polyester alle sierlijsten RVS idem ventilatieklep alles is gespoten in de orginele kleuren
zie hieronder het eind resultaat.
eendje voor altijd..
[/url]
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 14 dec, 2009 13:52
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
In het tijdschrift Klassiek en Techniek nummer moet ik even opzoeken (erg, heb het zelf geschreven) volgens mij oktober nummer, stond een heel artikel over thermisch verzinken, want zo heet het officieel.
Daar staan de voor en nadelen goed opgezet, kromtrekken, extra gewicht en niet originaliteit zijn de grootste bezwaren.
Grootste voordelen, nooit mee roesten, hoeft allemaal niet superstrak te zijn en het is super praktisch. Reden waarom mijn koets op dit moment ook wordt gegalvaniseerd. Prijzen? Tja, je kunt misschien met je eigen koets bezig als deze nog niet te rot is, dan zijn de kosten wel beneden de 5000 euro.
Ik dacht bijvoorbeeld dat mijn koets ook wel redelijk goed was, laatste jaren veel aan gelast, nu bodemplaat, voetenbak en een paar kleine gaatjes in het vooruitframe, maar die kleine gaten bleken niet het enige te zijn, uiteindelijk is het hele vooruitframe vervangen. Ik wacht nu tot hij terug is van de ontlakker, dan komt er nog veel meer roest naar voren.
Originaliteit vind ik echter ook zwaar wegen. Als mijn auto nog 100% origineel was en ik had er een andere band mee dan ik nu heb, gewoon voor erbij en de lol, dan had i khet zeker niet gedaan, maar ik heb hem al 14 jaar en veel meegemaakt, dus voor de originaliteit maakt het mij niet meer uit. Maar ik zou nooit een jaren 50 of 60-er eend galvaniseren.
Daar staan de voor en nadelen goed opgezet, kromtrekken, extra gewicht en niet originaliteit zijn de grootste bezwaren.
Grootste voordelen, nooit mee roesten, hoeft allemaal niet superstrak te zijn en het is super praktisch. Reden waarom mijn koets op dit moment ook wordt gegalvaniseerd. Prijzen? Tja, je kunt misschien met je eigen koets bezig als deze nog niet te rot is, dan zijn de kosten wel beneden de 5000 euro.
Ik dacht bijvoorbeeld dat mijn koets ook wel redelijk goed was, laatste jaren veel aan gelast, nu bodemplaat, voetenbak en een paar kleine gaatjes in het vooruitframe, maar die kleine gaten bleken niet het enige te zijn, uiteindelijk is het hele vooruitframe vervangen. Ik wacht nu tot hij terug is van de ontlakker, dan komt er nog veel meer roest naar voren.
Originaliteit vind ik echter ook zwaar wegen. Als mijn auto nog 100% origineel was en ik had er een andere band mee dan ik nu heb, gewoon voor erbij en de lol, dan had i khet zeker niet gedaan, maar ik heb hem al 14 jaar en veel meegemaakt, dus voor de originaliteit maakt het mij niet meer uit. Maar ik zou nooit een jaren 50 of 60-er eend galvaniseren.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Is idd een leuke
Ik weet nog wel dat ik in 89 nog een nieuwe eend wilde kopen en ging kijken in de showroom.
Ik tilde de rubber mat op en daaronderwas het zeiknat, de boutjes waarmee de koets aan het chassis vastzit waren al aan het roesten.
Die eend had nog geen kilometer gereden.......
Kun je nagaan hoe dat er na 3 jaar uitziet.
Dus beetje origineel was het misschien toch wel
Greetz David
Ik weet nog wel dat ik in 89 nog een nieuwe eend wilde kopen en ging kijken in de showroom.
Ik tilde de rubber mat op en daaronderwas het zeiknat, de boutjes waarmee de koets aan het chassis vastzit waren al aan het roesten.
Die eend had nog geen kilometer gereden.......
Kun je nagaan hoe dat er na 3 jaar uitziet.
Dus beetje origineel was het misschien toch wel
Greetz David
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
als je tenminste even 5500 euro op je spaarrekening hebt staanDavid schreef:@Flying Duckman
Ben het helemaal eens met je, als je voor 100% origineel gaat, niet doen.
Als je voor veel onderhoudsvrij gebruik gaat, doen.
er is wel even wat veranderd in de tijd dat ik eend rij... de hoeveelheid mensen die zonder blikken en blozen 5500 euro neer kunnen tellen...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo