zwakke vonk
zwakke vonk
mijn 2 cv moter start bij koude start slecht loopt dan op een pit ploft dit is na een 10 tal tellen voor bij en loopt hij prima . nu heb ik de b kabel los gemaakt en er een niuwe b in gezet en die tegen de kachel pot gehouden zie pas na 10 20 tellen een licht vonkje . de anderre pit vonkt meteen . motor loopt verder als een trein en trekt heel erg goed dus compressie is niks mis mee .
Heb er een eltro onsteking in zitten . wie weet er een oplossing
Heb er een eltro onsteking in zitten . wie weet er een oplossing
Gewoon 2cv
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ben benieuwd.
als de fout niet meeverhuist is het de bougiekabel. In veel kabels zit een weerstand ingebouwd, dat is voor radio-ontstoring. De aansluitvlakken van die weerstand willen nog wel eens corroderen.
Gr Rob
als de fout niet meeverhuist is het de bougiekabel. In veel kabels zit een weerstand ingebouwd, dat is voor radio-ontstoring. De aansluitvlakken van die weerstand willen nog wel eens corroderen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Heb van morgen niuwe bobine aan gesloten en gestart , aangezien dat het niet echt koud was sloeg hij wel haperend meteen aan met af en toe een plof . dus aan de mabine ligt het niet dus ook vanavond wagen was nat van het vocht maar starte wel stotendende .
ik heb een 123 onstekeing en denk toch dat ik het daarin moet zoeken . maadag ga ik er een ander in zetten hoop dat het opgelost is . tips zijn nog steets welkom
ik heb een 123 onstekeing en denk toch dat ik het daarin moet zoeken . maadag ga ik er een ander in zetten hoop dat het opgelost is . tips zijn nog steets welkom
Gewoon 2cv
Vooral de siliconen-bougiekabels met koolstofkern kunnen soms storingen veroorzaken. Meet de weerstand van de kabels eens op met een simpele multimeter van 10 Euro, bougiekabel loshalen, multimeter op Ohm-meting zetten, de ene klem op het busje dat op de bobine komt en de andere klem op de aansluiting die op de bougie komt. Dan de weerstand meten, moet zeker niet hoger zijn dan 7.000 - 8.000 Ohm (max 4.000 Ohm per 30 cm kabellengte). Er mag niet veel verschil zitten tussen de weerstand van de beide kabels. Met de multimeter aangesloten kun je de kabels bewegen om te kijken of de weerstand verandert door een breuk in de kabels.
Succes, Anton
Succes, Anton
wel nu het probleem is ondekt na veel onkosten en gepiel
met deze koude wilde mijn eend helelmaal niet meer starten en verzoop ook meteen bij de eerste beste start poging. Toen de accu leeg gestart was heb ik deze eruit gehaald en naar mijn opkomend gevoel geluisterd ,meet de accu eens door .Dus ik naar de verkoper waar ik hem 6 maanden geleden gekocht had en wat bleek de amp was niet goed en accu defekt
heb onder garantie niuwe gekregen en nu bij 10 gr onder nul Klik en lopen de hap . Wie verwacht nou zo iets ?
met deze koude wilde mijn eend helelmaal niet meer starten en verzoop ook meteen bij de eerste beste start poging. Toen de accu leeg gestart was heb ik deze eruit gehaald en naar mijn opkomend gevoel geluisterd ,meet de accu eens door .Dus ik naar de verkoper waar ik hem 6 maanden geleden gekocht had en wat bleek de amp was niet goed en accu defekt
heb onder garantie niuwe gekregen en nu bij 10 gr onder nul Klik en lopen de hap . Wie verwacht nou zo iets ?
Gewoon 2cv
Kan altijd. Ik weet niet waar je 'm vandaan hebt. Maar bouwmarkten en de 'bekende' autoaccessoire zaak verkopen tegenwoordig ook accu's.
Vorige winter heb ik nog iemand meegemaakt die na 2 kapotte 'nieuwe' accu's zijn geld maar had terug gevraagd. En uiteindelijk maar een goede (en duurdere) accu elders heeft gekocht.
Vorige winter heb ik nog iemand meegemaakt die na 2 kapotte 'nieuwe' accu's zijn geld maar had terug gevraagd. En uiteindelijk maar een goede (en duurdere) accu elders heeft gekocht.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987