Hello,
op aanraden van Van Gool service zou ik nu mijn 2CV AM2 onderblok laten aanpassen zodat ik mijn VISA cilinders, zuigers en koppen zou kunnen overzetten. Dit is vrij noodzakelijk daar ik geen vliegwiel kan gebruiken bij mijn project, en ik dus ook de originele VISA ontsteking niet kan gebruiken.
Hierbij zou ik ook wel graag de mening of ervaring weten van andere mensen. Wie kan hier iets nuttigs zeggen over deze transplantatie?
Ik zou vooral graag weten als er vershil zit in de lift van de nokkenas van deze twee motoren...
alvast bedankt,
Renaat Souvagie
Hier een paar foto's van het Visa-blok dat ik heb opgepikt.
Ik heb het op 2 uur tijd gedemonteerd en ondertussen heb ik de koppen en cilinders al gezandstraald.
Project:
Verschil nokkenas 2CV - VISA
Ik heb idd van die adapters gevonden voor 120 euro, maar het feit dat de visa krukas niet beter is dan die van een 2CV, maar wel 6 gaten heeft t.o.v. 5 (zodat mijn gedraaid koppelstuk er niet meer op past) is voor mij een reden om aan de 2CV carters te houden.
Trouwens, is er een gewichtsverschil tussen beide blokken? Moet er evenveel olie in?
Trouwens, is er een gewichtsverschil tussen beide blokken? Moet er evenveel olie in?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
visa
Adaptor alleen kost zeker geen 120 euro, voor nog geen 200 heb je er een ontsteking bij.ULM2CV schreef:Ik heb idd van die adapters gevonden voor 120 euro, maar het feit dat de visa krukas niet beter is dan die van een 2CV, maar wel 6 gaten heeft t.o.v. 5 (zodat mijn gedraaid koppelstuk er niet meer op past) is voor mij een reden om aan de 2CV carters te houden.
Trouwens, is er een gewichtsverschil tussen beide blokken? Moet er evenveel olie in?
Koppelstuk is voor de olietemp meter? Of groter filter?
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/