Help, 2CV start niet meer :(

Dominique 2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 feb, 2012 12:56

Help, 2CV start niet meer :(

Bericht door Dominique 2CV » di 7 feb, 2012 13:05

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op deze forum en weet dus nog niet goed of ik hier wel mijn vraag mag stellen of ergens anders?

Mijn probleem is dus dat mijn 2CV niet meer start :( . Het begon toen ik op de autosnelweg reed, en een vrachtwagen voorbijstak. (volle gas dus). Toen ik hem voorbij was, drukte ik wat minder op mijn gaspedaal, maar toen sputterte hij en ging hij niet meer vooruit.. Het was gaspedaal volledig indrukken of niks. Ik ben toen wel gelukkig thuis geraakt, door middel van volle gas te rijden en hem in neutraal draaiende te houden, want als ik hem niet zelf draaiende hield, viel hij stil.

Nu hebben enkele dingen geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat.
We hebben al:
-Gecontroleerd of de vlotternaald vast was, maar hij was goed.
-De carburator gecontroleerd, maar deze is zeer proper.
-Viceplatientjes en condensator vervangen, dit heeft ook niets uitgehaald.

Ik heb echter geen idee wat het zou kunnen zijn. Nu start hij helemaal niet meer en lekt er benzine onder de varburator bij iedere keer dat ik hem probeer te starten.

Als iemand mij kan helpen?

Mvg,

Dominique

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1655
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 7 feb, 2012 13:29

Ik zou zeggen: Er is toch iets mis met de carburateur !
En dan denk ik toch aan het vlotterniveau.
Maar het is wel gek dat dat zo plotsklaps gebeurd is .

Euh... Wat zijn : Viceplatientjes

Dominique 2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 feb, 2012 12:56

Bericht door Dominique 2CV » di 7 feb, 2012 13:37

Even ter verduidelijking, hij start toch, ik heb hem net in gang gekregen en ik kan er nog mee rijden, maar hij rijdt echter in schokken en het is ofwel volle gas ofwel valt hij stil :s maar hij start wel..
Carburateur was echter geen vuiltje te bespeuren. Vlotterniveau, he kan ik dat controleren? IK heb al gekeken of hij plakte want ik had dat in een andere topic gelezen maar hij plakte niet dus heb ik de carburateur terug dicht gemaakt.

Ik had naar de garage gebeld en die zeiden dat het misschien de Vice platinees zoude kunnen zijn ofwel de condensator, dus heb ik maar beide vervangen maar geen verandering. Sinds al mijn aanpassingen rijdt hij misschien toch iets beter maar het is steeds in schokken en zeker nog niet zoals vroeger :s

Alvast bedankt voor je snelle antwoord Geert, ik hoop nog vele reacties te krijgen en laat jullie iets weten als er vorderingen zijn :)

Dominique

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1655
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Re: HELP, 2CV start niet meer :(

Bericht door Geert » di 7 feb, 2012 16:16

Dominique 2CV schreef:Hallo iedereen,

Nu start hij helemaal niet meer en lekt er benzine onder de varburator bij iedere keer dat ik hem probeer te starten.
Maar lekken doet ie nog wel?

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 7 feb, 2012 16:17

Geert schreef:Wat zijn : Viceplatientjes
contactpuntjes
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1655
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 7 feb, 2012 16:30

supercees schreef:
Geert schreef:Wat zijn : Viceplatientjes
contactpuntjes
:D :D :D :D :D :D :D

Dominique 2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 feb, 2012 12:56

Bericht door Dominique 2CV » di 7 feb, 2012 16:55

Ik heb weer is geprobeerd hem te starten, en hij lekt niet meer. Ik weet echt niet wat ik nog kan doen..
Geert, je zei iets over het vlotterniveau? Wat is dat juist? en kan ik dat zelf doen of..?

Dominique 2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 feb, 2012 12:56

Bericht door Dominique 2CV » di 7 feb, 2012 16:59

(Ik heb gelezen dat er onder de carburateur en gaatje is om het teveel aan benzine te verwijderen, ik denk dat dat het lek was dat ik zag. Maar nu is het er niet meer en start hij dus wel, enkel rijdt hij echt niet goed.. Volle gas of niks, en hij blijft ook niet zelf draaien in neutraal, ik moet er altijd gas bij geven om hem draaiende te houden)

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1950
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » di 7 feb, 2012 17:49

Je hebt de caburateur gecontroleerd, maar ook de sproeiers er uit gehaald en doorgeblazen?
Schultenbräu das ist mein Bier !

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » di 7 feb, 2012 18:07

Ik heb ook ooit een dergelijk probleem gehad, bij mij bleek toen de stationair sproeier losgetrild en verdwenen te zijn.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Dominique 2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 feb, 2012 12:56

Bericht door Dominique 2CV » di 7 feb, 2012 18:44

Alvast bedankt voor jullie antwoorden Boudewijn en Charly :)

Ik zal morgen ochtend meteen beide dingen controleren en zien of dit één van de redenen was. Ik laat jullie dan iets weten of het gelukt is . :)

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1655
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 8 feb, 2012 08:17

Dominique 2CV schreef:Ik heb weer is geprobeerd hem te starten, en hij lekt niet meer. Ik weet echt niet wat ik nog kan doen..
Geert, je zei iets over het vlotterniveau? Wat is dat juist? en kan ik dat zelf doen of..?
Misschien heb je hier wat aan : http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11273

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » wo 8 feb, 2012 12:02

ik heb niet zo veel verstand van de problemen met de motor (gelukkig nog nooit gehad) maar vol gas goed werken of anders niet klink mij als een werkende 2de trap en geen 1ste trap.
zou dan een verstoppte spoeier van de eerste trap kunnen zijn zoals hierboven al vernoemd is
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 8 feb, 2012 14:37

Laat svp even weten wat het is.
Ik word nu toch echt wel nieuwsgierig.

Dominique 2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: di 7 feb, 2012 12:56

Bericht door Dominique 2CV » wo 8 feb, 2012 16:07

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb daarnet de sproeiers bekeken en erin geblazen, maar ze waren allemaal goed en niet verstopt. Ik ben nadien naar een bevriende 2cv specialist geweest om te vragen wat het zou kunnen zijn maar hij kon er zo niet direct op antwoorden.
Ik heb dus een afspraak met hem en breng mijn 2cv naar zijn garage deze zaterdag. Hij zal er dan naar kijken en zien wat er scheelt.

Ik laat jullie zeker iets weten zodra ik zelf meer weet, en wil alvast iedereen bedanken voor de reacties en hulp! :)

Mvg,

Dominique

Plaats reactie