loodvrij 98 getankt
loodvrij 98 getankt
Hallo,
In october vorig jaar spaanse Mehari gekocht. Bouwjaar 1979.Carburateur helemaal gereviseerd en schoongemaakt, nieuwe bezinetank, leidingen, filter en benzinepomp.
Ik gebruik hem in het weekend en sinds october 3 keer, loodvrij 95, getankt. Hij rijdt prima.
Vorig weekend gemerkt dat hij pingelt. Lees ik op de verschillende blogs dat dit minder wordt als je loodvrij 98 tankt.
Volgens de benzinemeter was de tankt vandaag op 1/4 vol, dus ik denk ik vul hem bij met 98. Gek genoeg liep hij bij de pomp na 8l getankt te hebben al over, dus de benzinemeter is niet erg nauwkeurig..
Maar goed, ik rij 300m, slaat ie af, stationair lopen doet ie niet meer, kom hortend en stotend thuis, lijkt wel een wild paard! Hij slaat ook af in de bocht bij terugschakelen naar de twee.
Wat nu? De benzine eruit en nieuwe 95 erin en kijken of hij het weer doet?
Groeten
In october vorig jaar spaanse Mehari gekocht. Bouwjaar 1979.Carburateur helemaal gereviseerd en schoongemaakt, nieuwe bezinetank, leidingen, filter en benzinepomp.
Ik gebruik hem in het weekend en sinds october 3 keer, loodvrij 95, getankt. Hij rijdt prima.
Vorig weekend gemerkt dat hij pingelt. Lees ik op de verschillende blogs dat dit minder wordt als je loodvrij 98 tankt.
Volgens de benzinemeter was de tankt vandaag op 1/4 vol, dus ik denk ik vul hem bij met 98. Gek genoeg liep hij bij de pomp na 8l getankt te hebben al over, dus de benzinemeter is niet erg nauwkeurig..
Maar goed, ik rij 300m, slaat ie af, stationair lopen doet ie niet meer, kom hortend en stotend thuis, lijkt wel een wild paard! Hij slaat ook af in de bocht bij terugschakelen naar de twee.
Wat nu? De benzine eruit en nieuwe 95 erin en kijken of hij het weer doet?
Groeten
Nee, daar geloof ik absoluut niet in!
Heb ik nog nooit meegemaakt.
Aan de benzine kan dit echt niet liggen.
Simpel iets misschien, maar zuigt je tank niet vacuum?
Draai je tankdop eens los en ga rijden kijk eens wat er gebeurt......
Is een simpel iets en daarom eerst eens proberen of dat het niet is......
Succes, greetz David
Heb ik nog nooit meegemaakt.
Aan de benzine kan dit echt niet liggen.
Simpel iets misschien, maar zuigt je tank niet vacuum?
Draai je tankdop eens los en ga rijden kijk eens wat er gebeurt......
Is een simpel iets en daarom eerst eens proberen of dat het niet is......
Succes, greetz David

-
- Regelmatige poster
Oh vertel? Ik gooi er altijd V-Power in, hij pingelt ook bij volgas in z'n 4 maar dat heeft naar mijn mening niks met V-power te maken, ben er nog steeds niet achter wat het is. Denk dat de vervroeging van de centrifugaalgewichten niet goed is...Punky schreef:Wel in het verleden vreemde verhalen over Shell V-Power en storingen gehoord.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Veelvuldig poster
Ik tank alleen 95 en heb nooit last van pingelen gehad. Trouwens jij tot voor kort ook niet. Het ligt dus niet aan de benzine.
Je hebt dus een ander probleem. Mogelijk iets met de ontsteking of mogelijk een vuiltje ergens in de sproeier of in de carbu. Meet ook eens of je olievulpijp nog goed is.
Je hebt dus een ander probleem. Mogelijk iets met de ontsteking of mogelijk een vuiltje ergens in de sproeier of in de carbu. Meet ook eens of je olievulpijp nog goed is.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Veelvuldig poster
Ik had destijds ook v-power getankt en vervolgens weer terug overgestapt op euro95. Toen knallen en gek doen. Met pijn en moeite naar huis gereden. Vanwege drukte kon ik er een aantal dagen niet naar kijken. Daarna starten lopen en weer half jaar mee gereden. Daarna weer zelfde probleem en dat zat toch echt in de contactpunten in plaats van verkeerde tanken.
Denk dat je het in dat laatste moet zoeken of vuiltje in carberateur o.i.d.
Denk dat je het in dat laatste moet zoeken of vuiltje in carberateur o.i.d.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
ik denk ook niet dat het aan de benzine ligt. ik gooi er zelf bijna altijd 95 in, maar heb ook 98 getankt, v-power, in frankrijk e85 (85 % ethanol en 15 % benzine) en zelfs een keer in the middle of nowhere in fryslan toen ik met een lege tank stond tweetakt benzine van een boer gekocht.
met v-power ben ik gestopt na verhalen dat het slecht is voor rubber.
nooit gepingel gehad of nadieselen. ik weet dat er velen zijn die 95 of juist 98 tanken omdat hun blokje van een bepaald type is, maar uit 27 jaar ervaring met eendrijden weet ik dat een eend alles slikt.
er is dus iets anders aan de hand...
met v-power ben ik gestopt na verhalen dat het slecht is voor rubber.
nooit gepingel gehad of nadieselen. ik weet dat er velen zijn die 95 of juist 98 tanken omdat hun blokje van een bepaald type is, maar uit 27 jaar ervaring met eendrijden weet ik dat een eend alles slikt.
er is dus iets anders aan de hand...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
ik heb zelfs eens per ongeluk 15 liter diesel in de tank gegooid
starten ging minder maar als hij aansloeg reed hij weer super!
afgezien van die rookpluim erachter dan
tank gewoon leeg gereden nooit gepingeld

starten ging minder maar als hij aansloeg reed hij weer super!
afgezien van die rookpluim erachter dan

tank gewoon leeg gereden nooit gepingeld
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin