Wat is nu origineel charleston?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Wat is nu origineel charleston?

Bericht door bartvds » di 14 feb, 2012 17:57

Beste, welke van de foto's is nu origineel charleston? En ik bedoel niet de eerste gelimiteerde uitgave van 1000 stuks bordeaux-zwarte charlestons met een zwarte kas en pied depoule zetelbekleding maar vanaf wanneer ze in serie gemaakt werden.

Afbeelding
De eerste foto toont een zwart onderstuk onder de koffer (waar achterlichten staan en nummerplaat ophangt). Deze foto komt van internet en ik dacht dat dit origineel was, helemaal zwart dus.

Afbeelding
Afbeelding
Deze foto's zijn van m'n eigen charleston die ik nu aan het restaureren ben en ik dacht dat dit niet origineel was omdat deze al eens herspoten was (zie ook de niet originele zwarte band op het kofferdeksel). Je ziet dat het zwarte mooi afgelijnd is naast de achterlichtblokken.

Ik moet namelijk aan de spuiter doorgeven hoe ik hem juist gespoten wil. Nu vind ik nog foto's met zo'n bordeaux onderkant dus twijfel ik er nu wel aan wat eigenlijk origineel is: zwart aan de achterlichten of bordeaux? Persoonlijk vind ik het bordeaux het mooist maar ik wil hem eigenlijk zoals origineel laten spuiten. Wat is nu origineel???

Groeten, Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charly » di 14 feb, 2012 18:29

De eerste serie Charlestons (gelimiteerd) en de daaropvolgende serieproductie t/m juli 1985 had een bordeaux-rode koets (Rouge Delage).
Deze hebben dus bordeaux tussen de achterlichten, en een bordeaux-rood voorruitframe. Vanaf augustus 1985 werd er uitgegaan van een zwarte koets, deze heeft dus een zwart voorruitframe en zwart tussen de achterlichten. Ik begrijp dat jou Charly van 1981 is, dus deze kun je bordeaux rood tussen de achterlichten laten spuiten.

Ter illustratie een Charly van de gelimiteerde serie die ik afgelopen zomer in Port Bou tegenkwam:

Afbeelding

en de achterkant van een andere Charly

Afbeelding

Mijn eigen Charly is van 1986, dus zwart tussen de achterlichten

Afbeelding
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartvds » di 14 feb, 2012 18:37

Aha, dus eigenlijk is de mijne origineel bordeaux achteraan, zie ik eigenlijk ook het liefste dus komt goed uit. Bedankt voor de uitleg en de foto's! Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Plaats reactie