uitlaat isolatie

Plaats reactie
hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 982
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

uitlaat isolatie

Bericht door hobbes » di 14 feb, 2012 21:54

Bij mijn andere werkgever verkopen ze op redelijk grote schaal uitlaatisolatie voor o.a schepen.
Ik vroeg me af of dit bij een eend ook toe te passen is en het blokje meer rendement geeft?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kun je dit vanaf het spruitstuk tot aan de bocht onder het spatbord dan toepassen? Ik weet van de temperatuur metingen op de carberateur dat het verschil maximaal 20 graden is ongeacht begin temperatuur en de gereden afstand.
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 14 feb, 2012 22:46

Een uitlaat isoleren om een eendenblokje meer rendement te geven? Het zal wel, maar ik geloof er niet in, o.a. omdat het een luchtgekoeld blokje is hebben dit soort dingen volgens mij compleet geen zin, je zegt het zelf al, het temperatuursverschil bij de carburateur is maar weinig. Ik neem hierbij aan dat je bij de carburateur zo'n laag mogelijke temperatuur wilt, koudere lucht bevat per liter meer zuurstof. Maar dit soort dingen heeft bij een blokje wat qua ontwerp uit de oorlog stamt volgens mij geen enorm merkbaar verschil.

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » wo 15 feb, 2012 07:10

Los van het rendement (waarvan ik ook denk dat het niets oplevert) is het natuurlijk wel mooi om van die uitlaattape aan te brengen, ik heb er ook zo aangebracht aan de uitlaatbuizen vanaf het uiteinde van de verwarmingspot tot aan de eerste demper. En als dat misschien een beetje warmte bij de remschijven weghoud is het ook al goed zeker? Zal er een fotootje van posten. Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 15 feb, 2012 11:11

of een blok water of luchtgekoeld is maakt natuurlijk in deze helemaal niets uit. voor blokjes die op E85 lopen wordt het het gedaan (het spruitstuk en die pijp naar de carb) om zodoende een koude motor sneller lekker te lopen (E85 moet een beetje warm zijn om lekker te kunnen verdampen).

wat ik er verder over las (en voor de mensen die niet kunnen lezen, dit is dus niet mijn mening, ik pretendeer ook niet dat het waar zou zijn, maar wat ik erover gelezen heb) is dat de hetere uitlaatgassen minder weerstand zouden hebben en daardoor meer vermogen opleveren.

ik denk dat (buiten de blokken op E85 om) het niet heel veel effect zal hebben. Ik vraag me af (om op schermer z'n opmerking terug te komen) wat een groter positief effect heeft: koudere lucht omdat hierin meer brandstof zou zitten, of warmere lucht zodat de brandstof beter verdampt en hierdoor een betere verbranding geeft... iemand enig idee?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 15 feb, 2012 11:42

De beste inlaatlucht temperatuur is 35°C.Dan kan de benzine het best verdampen en de hoogste vullingsgraad.

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » wo 15 feb, 2012 12:36

Afbeelding


Afbeelding
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 15 feb, 2012 18:27

Het ziet er idd wel "cool" uit, mooie foto's trouwens

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » do 16 feb, 2012 22:21

Als je alles (heel het uitlaatsysteem) rondtaped dan zal het vast wel wat effect hebben. Vooral als je naar de warmere gebieden gaat!
Maar of je direct meer motervermogen hebt.....dat is niet merkbaar denk ik. Doe je het voor een betere koeling dan helpt het volgens mij prima.
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 17 feb, 2012 07:53

Zoiets:

Afbeelding
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 28 jun, 2006 08:17
Locatie: Omg. Breda
Contacteer:

Bericht door stef1987 » vr 17 feb, 2012 08:27

Precies!! Heb je de rest tot het spruitstuk ook gedaan?
Ik zie nog andere leuke aanpassingen....gsa velgen, bodemplaat, geventileerde schijven en natuurlijk de 2 in een uitlaat. Ga je toevallig een leuke trip maken?
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » vr 17 feb, 2012 09:01

Al 2x gemaakt: Touareg Trail 2007 en 2009
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » vr 17 feb, 2012 21:54

@ Nicky: Kan je me eens laten weten waar je die geventileerde schijven en uitlaat vandaan haalt?

Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Plaats reactie