uitlaat isolatie
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
uitlaat isolatie
Bij mijn andere werkgever verkopen ze op redelijk grote schaal uitlaatisolatie voor o.a schepen.
Ik vroeg me af of dit bij een eend ook toe te passen is en het blokje meer rendement geeft?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kun je dit vanaf het spruitstuk tot aan de bocht onder het spatbord dan toepassen? Ik weet van de temperatuur metingen op de carberateur dat het verschil maximaal 20 graden is ongeacht begin temperatuur en de gereden afstand.
Ik vroeg me af of dit bij een eend ook toe te passen is en het blokje meer rendement geeft?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kun je dit vanaf het spruitstuk tot aan de bocht onder het spatbord dan toepassen? Ik weet van de temperatuur metingen op de carberateur dat het verschil maximaal 20 graden is ongeacht begin temperatuur en de gereden afstand.
met eendige groeten,
Een uitlaat isoleren om een eendenblokje meer rendement te geven? Het zal wel, maar ik geloof er niet in, o.a. omdat het een luchtgekoeld blokje is hebben dit soort dingen volgens mij compleet geen zin, je zegt het zelf al, het temperatuursverschil bij de carburateur is maar weinig. Ik neem hierbij aan dat je bij de carburateur zo'n laag mogelijke temperatuur wilt, koudere lucht bevat per liter meer zuurstof. Maar dit soort dingen heeft bij een blokje wat qua ontwerp uit de oorlog stamt volgens mij geen enorm merkbaar verschil.
Los van het rendement (waarvan ik ook denk dat het niets oplevert) is het natuurlijk wel mooi om van die uitlaattape aan te brengen, ik heb er ook zo aangebracht aan de uitlaatbuizen vanaf het uiteinde van de verwarmingspot tot aan de eerste demper. En als dat misschien een beetje warmte bij de remschijven weghoud is het ook al goed zeker? Zal er een fotootje van posten. Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
of een blok water of luchtgekoeld is maakt natuurlijk in deze helemaal niets uit. voor blokjes die op E85 lopen wordt het het gedaan (het spruitstuk en die pijp naar de carb) om zodoende een koude motor sneller lekker te lopen (E85 moet een beetje warm zijn om lekker te kunnen verdampen).
wat ik er verder over las (en voor de mensen die niet kunnen lezen, dit is dus niet mijn mening, ik pretendeer ook niet dat het waar zou zijn, maar wat ik erover gelezen heb) is dat de hetere uitlaatgassen minder weerstand zouden hebben en daardoor meer vermogen opleveren.
ik denk dat (buiten de blokken op E85 om) het niet heel veel effect zal hebben. Ik vraag me af (om op schermer z'n opmerking terug te komen) wat een groter positief effect heeft: koudere lucht omdat hierin meer brandstof zou zitten, of warmere lucht zodat de brandstof beter verdampt en hierdoor een betere verbranding geeft... iemand enig idee?
wat ik er verder over las (en voor de mensen die niet kunnen lezen, dit is dus niet mijn mening, ik pretendeer ook niet dat het waar zou zijn, maar wat ik erover gelezen heb) is dat de hetere uitlaatgassen minder weerstand zouden hebben en daardoor meer vermogen opleveren.
ik denk dat (buiten de blokken op E85 om) het niet heel veel effect zal hebben. Ik vraag me af (om op schermer z'n opmerking terug te komen) wat een groter positief effect heeft: koudere lucht omdat hierin meer brandstof zou zitten, of warmere lucht zodat de brandstof beter verdampt en hierdoor een betere verbranding geeft... iemand enig idee?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction