hoe en wat te doen met chassis nummer
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
hoe en wat te doen met chassis nummer
Ik zit met een probleempje nou jaa een kennis
Die heeft een 2cv uit 1962 staan helemaal compleet met alle franse papieren.
Nu zit er geen chassis nummer in maar gewoon een alu plaatje. Dit schijnt orgineel te wezen dat er geen chassis nummer instaat.
Veel mensen zeggen dat we gewoon zo naar de rdw moeten gaan en hun zouden dan zonder problemen het nummer erin slaan.
Maar is dit eigenlijks wel zo...
Die heeft een 2cv uit 1962 staan helemaal compleet met alle franse papieren.
Nu zit er geen chassis nummer in maar gewoon een alu plaatje. Dit schijnt orgineel te wezen dat er geen chassis nummer instaat.
Veel mensen zeggen dat we gewoon zo naar de rdw moeten gaan en hun zouden dan zonder problemen het nummer erin slaan.
Maar is dit eigenlijks wel zo...
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1891
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Erictej vertelde hetzelfde verhaal. Daar is de RDW wel even druk mee geweest, maar hij heeft wel de loodjes er aan hangen, dus na de restauratie slaan zij er wel een chasisnummer in. Maar misschien is het handig om even op zijn reactie te wachten.
Gr Rob
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Hi Siemen,
Op het het chassis zitten bij de voortraverse -als het goed is- twee aluminium plaatjes. een daarvan heeft het chassisnummer.
De andere plek waar je even moet kijken is voor de middelste buis van de voorbank op het chassis. Als het goed isd staat er iets van het midden een nummer. Maar meestal zijn ze erg ondiep/slecht ingeslagen. En vaak volledig weggerot...
(Geen een eend is trouwens zonder chassisnummer de fabriek uit gegaan!)
Maar je kan sowieso met de Franse papieren naar de RDW. Misschien duurt het allemaal iets langer, maar een nummer krijg je!
Succes
Op het het chassis zitten bij de voortraverse -als het goed is- twee aluminium plaatjes. een daarvan heeft het chassisnummer.
De andere plek waar je even moet kijken is voor de middelste buis van de voorbank op het chassis. Als het goed isd staat er iets van het midden een nummer. Maar meestal zijn ze erg ondiep/slecht ingeslagen. En vaak volledig weggerot...
(Geen een eend is trouwens zonder chassisnummer de fabriek uit gegaan!)
Maar je kan sowieso met de Franse papieren naar de RDW. Misschien duurt het allemaal iets langer, maar een nummer krijg je!
Succes
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik heb dit gehad met een hy uit 1949, nergens een chassisnummer te vinden, wel de franse papieren compleet erbij. rdw deed niet moeilijk, hebben een heel lelijk groot chassisnummer erin gerost. "oh, sorry, heb hier niet genoeg ruimte, dit haal ik door en ik zet hem eronder nog een keer erin". okee, bedankt.
dat was de rechter op de foto, oh nostalgie!
dat was de rechter op de foto, oh nostalgie!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
chassisnummer
Heel makkelijk.... een homologatieverklaring aanvragen bij meneer T. Molleman van Citroen Nederland, afs. homologatie, waarin je moet vragen om een verklaring dat er incidenteel auto's de fabriek hebben verlaten zonder ingeslagen nummer. Je geeft type en chassisnummer aan hem op. Met deze verklaring een afspraak maken bij de RDW voor herinslag VIN. Verklaring is gratis, herinslag rond 100 euro. Niets moeilijk aan en zo is je Eend volledig legaal. Al zo vaak gedaan....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1891
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
nou, niet op technische zaken.
In het verhaal van Eric hoefde trouwens niet het chassis vervangen te worden. Ik vraag hem morgen wel even of hij wil regeren op je vraag.
Bij VIN kijken ze alleen of de auto bij de papieren hoort. Ik ben er nu drie keer geweest; als het klopt ben je zo weg, en als het niet klopt dan zijn de heren ook duidelijk. Laatste keer waren ze binnen 10 min klaar. Dan nog de papierboel natuurlijk.
In mijn beleving waren de heren niet aan het 'zoeken' en de boel af te keuren. Bij mijn eend waar de boel niet klopte was overduidelijk gerommeld met het nummer, en dan is het gewoon niet goed.
Gr Rob
In het verhaal van Eric hoefde trouwens niet het chassis vervangen te worden. Ik vraag hem morgen wel even of hij wil regeren op je vraag.
Bij VIN kijken ze alleen of de auto bij de papieren hoort. Ik ben er nu drie keer geweest; als het klopt ben je zo weg, en als het niet klopt dan zijn de heren ook duidelijk. Laatste keer waren ze binnen 10 min klaar. Dan nog de papierboel natuurlijk.
In mijn beleving waren de heren niet aan het 'zoeken' en de boel af te keuren. Bij mijn eend waar de boel niet klopte was overduidelijk gerommeld met het nummer, en dan is het gewoon niet goed.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
maar om een nl kenteken te krijgen terwijl er een alu nr opzit
hoeft er toch geen nieuw nr geslagen te worden?
het chassis is immers al voorzien van een chassisnr zij het op een plaatje
die op mijn mehari overigens origineel met parkers vastzit
hoeft er toch geen nieuw nr geslagen te worden?
het chassis is immers al voorzien van een chassisnr zij het op een plaatje
die op mijn mehari overigens origineel met parkers vastzit
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
nummer
Ze zullen gewoon controleren of de auto papieren bij de auto horen.
Een chassisnummer zou de boel vergemakkelijken, maar als dat er niet in zit en ze kunnen toch vastellen dat het in orde is zullenze het nummer er alsnog in graveren en krijg je de papieren.
Als je de 2cv wilt gaan restoreren zou ik vooraf een schouwing aanvragen dat is meestal makkelijker te identificeren voor de RDW.
Een chassisnummer zou de boel vergemakkelijken, maar als dat er niet in zit en ze kunnen toch vastellen dat het in orde is zullenze het nummer er alsnog in graveren en krijg je de papieren.
Als je de 2cv wilt gaan restoreren zou ik vooraf een schouwing aanvragen dat is meestal makkelijker te identificeren voor de RDW.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/