Probleem carburateur

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Probleem carburateur

Bericht door Ed147 » zo 26 feb, 2012 14:18

Afgelopen donderdag 's avonds had ik enige haast om naar huis te komen.
De Dyane haalde 129 km/uur op de navigatie, hij had er echt zin in! :D
M'n vriendin heeft er vrijdag en zaterdagochtend ook nog mee rond gereden, geen enkel probleem.
Tot ze zaterdagmiddag de snelweg mee op wou.
Met moeite haalde hij de 80, met een hoop gesputter.

Vandaag ben ik gaan kijken wat er aan de hand is.
Ik snap er weinig van, het is niet helemaal mijn ding.
Maar als ik de choke open zet, dan gaat het allemaal redelijk.
Zodra ik die dicht doe, is het feest........ :cry:
Ik heb het losse benzinefilter er al tussenuit gehaald, zonder resultaat.
Toch heb ik het idee dat er te weinig brandstof binnenkomt.

Heeft iemand enig idee????

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 26 feb, 2012 15:51

Sproeier verstopt?

In de ami zat tot voor kort een te kleine sproeier, en dat was ook inhouden geblazen.. met de choke open gaan als de brandweer.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » zo 26 feb, 2012 19:29

Daar zal ik inderdaad eens naar kijken.
Maar ik heb niets veranderd, rij er al twee jaar zo mee rond.
Zit ook te denken dat er nog een extra filter zit waar de benzine binnen komt.........
Toen ik de brandstofslang los haalde, spoot de benzine er uit, dus onder druk.
Van de week eens kijken, we hebben nu even de Eend voor de deur staan.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 26 feb, 2012 19:39

Dat zeefje in het vlotterdeksel is groot en grof, dat raakt niet gauw verstopt. Als het zo acuut mis gaat na snelle snelwegritten, denk je toch al gauw aan kleppenmisere of een vastlopertje. (was je oliekoeler uitwendig schoon?) Maar je kunt natuurlijk de vlotternaald en de sproeiers controleren vóór je je motor uit elkaar trekt...

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » zo 26 feb, 2012 19:53

Een vastloper is het niet, want stationair draait hij erg netjes, zoals altijd.
Als je dan ineens gas geeft, pakt hij netjes op.
Maar wegrijden gaat dan moeilijk, totdat hij weer even stationair draait.
Lijkt wel of de carburateur zich dan weer langzaamaan vult?

Charleston 88
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 164
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50

Bericht door Charleston 88 » zo 26 feb, 2012 20:38

Het is in ieder geval een benzine probleem. Het probleem kan veroorzaakt zijn door het hard en op volle toeren rijden, dan stroomt er meer benzine door de leidingen en de carburateur en kan er ook makkelijker vuil meegenomen worden, dat kan voor een verstopping zorgen. Dus alles wat met benzine te maken heeft nakijken. Komt er voldoende benzine uit de tank, zit er nog ergens een filter tussen, blijft de vlotternaald hangen, is het vlotternivo goed, zijn de sproeiers van de eerste en de tweede trap open. (Ik verdenk vooral een van deze sproeiers). Na deze controles moet het verholpen zijn. Succes ermee.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 27 feb, 2012 10:18

Mijn idee zou inderdaad ook de spoeiers zijn. Deksel eraf, sproeiers eruit draaien en met perslucht even schoonmaken. Daarnaast ook de kamers van de carb. schonmaken. Daar ligt vaak ook wel het een en ander in.

Ik zou ook weer een nieuw filtertje plaatsen. Volgens sommige overbodig, maar ik zie er vaak voldoende inzitten om voor mezelf het tegendeel te bewijzen. Kosten iets van 2,50 ofzo.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 27 feb, 2012 18:31

kan ook nog rommel in de pomp zijn waardoor de klepjes niet 100% sluiten en dus te weinig benzine leveren voor hogere snelheden.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » di 28 feb, 2012 09:11

Bedankt voor de reacties!
Ik ga morgen alles eens nalopen.
Begin maar met de sproeiers en filters, mocht dat het niet zijn dan de pomp er maar af.
Ik hou jullie op de hoogte!!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 28 feb, 2012 09:44

Ik zou die pomp maar laten zitten,Je schrijf zelf dat er genoeg benzine uit komt.
Controleer de kleppen ook maar eens.Als je hem warm rijdt,ging hij rot doen!!
Of een condensator.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 28 feb, 2012 12:04

..probleem had ik antal jaar terug met mijn charleston. Draaien als een geit en daarna inhouden knallen als een gek. Net als wat Gerard al aangeeft was het toen de condensator en de puntjes.

succes
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » di 28 feb, 2012 16:49

Hij doet al rot als hij koud is!
Maar na even stationair draaien, pakt hij goed op.
Totdat de carb leeg is, zo voelt het aan.
En er zit een electronische ontsteking in...........
Het was dan ook plotseling.
Goed rijdend naar een kennis, vanaf daar ellende.
Maar ik ga er morgen induiken, eens kijken wat ik kan vinden!

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » wo 29 feb, 2012 15:18

Zo, vanmorgen met frisse tegenzin begonnen......... :wink:
Carburateur schoon gemaakt, zat best wat viezigheid in!!
Ook in het grove filter, leken wel brokstukken.
Alles goed schoon gemaakt (naar mijn idee).
Starten, geen verschil.
Wel zat de eerste bocht van de uitlaat los, dus die vast gezet.
Toen hoorde ik de kleppen toch best tikken aan de rechterkant.
Spatbord binnen en buiten gedemonteerd (leve de Dyane......zucht).
Kleppendeksel er af en er achter komen dat de kop niet goed vast zit!
Vast gezet, kleppen gesteld en.............geen verschil.......... :twisted:

Starten gaat goed.
Gas vast houden en de motor valt gewoon stil.
Alleen als je doorgaat en de tweede trap komt erbij, reageert de motor zoals het hoort.
Ik weet het even niet meer.
Ritueel verbranden kwam in mij naar boven, maar dat gaat me eigenlijk net iets te ver. :wink:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 29 feb, 2012 15:34

Heb je de eerste sproeier eruit gehad? Dat is de kleine die verzonken zit in een van de twee kamers. Alleen te demonteren na het verwijderen van een dopje aan de zijkant van de carb en bijvoorbeeld een sateprikker.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 29 feb, 2012 15:55

Ed147 schreef: Spatbord binnen en buiten gedemonteerd (leve de Dyane......zucht).
hoe demonteer je dat dan???

ik maakte altijd de drie schroeven van de driehoekjes los (waarmee die aan de koets vast zit dus, bij de a-stijl), dan de moer bij het schutbord en de reservewielsteun los en dat de bouten bij de voorkant. zodoende laat je binnen en buiten scherm en het driehoekje aan elkaar. en dan is het weliswaar iets meer werk als bij een eend, maar veel scheelt het niet.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie