Ontsteking stellen
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nu de motor klaar is gaat hij in de opslag tot dat ik hem een keer nodig zal hebben. Hij is voorzien van nieuwe olie en olie filter. In plaats van de pakkingen heb ik tussen de cilinders en het spruitstuk stukjes karton zodat er geen rommel van het spruitstuk in de cilinders kan vallen. De caburateur wordt met een plastic zak afgesloten. Is dat voldoende voor langdurige opslag of moet ik nog andere maatregelen nemen?
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
[quote="Boudewijn"]De contactopening heb ik gesteld zoals Achtpeter beschrijft. Als ik nu de pen in het vliegwiel zet staat de nok zoals op de foto. Ik kan dan het huis niet ver genoeg verdraaien om de punten te laten openen. Het is niet de eerste keer dat ik de punten van een 2cv stel. Normaal staat het ontstelingshuis redelijk horizontaal als de punten op tijd staan, maar nu zou het huis onder een hoek van 45 graden moeten staan en dat gaat niet binnen de speling die ik in de sleufgaten van het huis heb.
@AZL57 wat bedoel je met de nok aan de goede kant van de meenemer?
Vanavond maar eens de vervroeging er uit halen en kijken of daar niets mis mee is.
Volgens mij heb ik het zelfde probleem! Blok niet uit mekaar gehad. Wel het vliegwiel er af gehad, maar dat kan volgens mij maar op een manier gemonteerd worden toch?
Ik kan het huis ook niet draaien om het op de juiste stand te krijgen. Hmmmmm.
Zo te zien is het blok niet los geweest.
@AZL57 wat bedoel je met de nok aan de goede kant van de meenemer?
Vanavond maar eens de vervroeging er uit halen en kijken of daar niets mis mee is.
Volgens mij heb ik het zelfde probleem! Blok niet uit mekaar gehad. Wel het vliegwiel er af gehad, maar dat kan volgens mij maar op een manier gemonteerd worden toch?
Ik kan het huis ook niet draaien om het op de juiste stand te krijgen. Hmmmmm.
Zo te zien is het blok niet los geweest.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Na heel wat geklooi is het gelukt.
De ontstekingstijd goed kunnen afstellen.
Betwijfel nog wel of de onderbrekernok wat slijtage heeft. Heeft iemand de diametermaat van de onderbrekernok?
Het probleem van inhouden bij gas intrappen is ook verholpen. Het bleek dat de acceleratiepomp bleef hangen. Een ander membraan en veer gemonteerd en hij doet het weer.
De ontstekingstijd goed kunnen afstellen.
Betwijfel nog wel of de onderbrekernok wat slijtage heeft. Heeft iemand de diametermaat van de onderbrekernok?
Het probleem van inhouden bij gas intrappen is ook verholpen. Het bleek dat de acceleratiepomp bleef hangen. Een ander membraan en veer gemonteerd en hij doet het weer.