Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
is dit niet een beetje zoals bij de eend een plaat met een zij stukje op waar die rubbere blok zit ??
wat kan der mis gaan dan , als het wiel te diep zit bv zwaar geladen dat hij in je spatbord schuurt dus wat op letten .
anders staan ze hier bij ?
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/S ... bal/puffer
bestellen valt toch best mee van prijs is het gat nog te groot neem een gewoon stuk plaat boor enkele gaten in zet ze op de plaat las ze vast en zet het groter stuk plaat er in .
wat kan der mis gaan dan , als het wiel te diep zit bv zwaar geladen dat hij in je spatbord schuurt dus wat op letten .
anders staan ze hier bij ?
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/S ... bal/puffer
bestellen valt toch best mee van prijs is het gat nog te groot neem een gewoon stuk plaat boor enkele gaten in zet ze op de plaat las ze vast en zet het groter stuk plaat er in .
see you when you see me
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bedankt voor de tips. Ik heb Han een mailtje gestuurd en ga as vrijdag even naar degene die ook mijn voetenbak gelast heeft. Hij heeft deze delen vaker vervangen bij andere Ami's en maakt diverse vervangende delen voor A-types. Kijken wat hij voor mij kan betekenen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag de garage opgeruimd. Tenminste het laatste deel. Ben er 2 dagen mee bezig geweest en 3x bij de milieustraat geweest. O.a. met 30 liter ouder olie.
Daarna de Ami gedemonteerd. De eerste keer dat de schermen eraf gingen. Ik verbaas me telkens weer dat alles zo makkelijk los komt, ook de plek waar hij in het verleden een tik heeft gehad. Was bij de 1987 2cv wel anders.
Er is weer genoeg te doen. Naast de grote beurt, is het deze keer een rubberverhaal. 3 aandrijfasrubbers kapot en de versnellingsbaksteun zorgt er alleen nog voor dat de versnellingsbak niet door de motorkap wordt gelanceerd. Onderaan zit deze geheel los en is weggevreten door olie ed.
Zal een deze dagen wat foto's posten. Nu zorgen dat ik alles in huis heb en dan kunnen we van start.
Daarna de Ami gedemonteerd. De eerste keer dat de schermen eraf gingen. Ik verbaas me telkens weer dat alles zo makkelijk los komt, ook de plek waar hij in het verleden een tik heeft gehad. Was bij de 1987 2cv wel anders.
Er is weer genoeg te doen. Naast de grote beurt, is het deze keer een rubberverhaal. 3 aandrijfasrubbers kapot en de versnellingsbaksteun zorgt er alleen nog voor dat de versnellingsbak niet door de motorkap wordt gelanceerd. Onderaan zit deze geheel los en is weggevreten door olie ed.
Zal een deze dagen wat foto's posten. Nu zorgen dat ik alles in huis heb en dan kunnen we van start.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Afgelopen zondag met Tom Duckpower de garage ingedoken en erg productief geweest.
We hebben de aandrijfasrubbers allemaal vervangen. De wielflens is aan een zijde vervangen voor een ander exemplaar. Bij de huidige was een wielbout afgebroken. Kleppen zijn gesteld, olie vervangen en last but not least. De versnellingsbaksteun en motorsteunen zijn vervangen door nieuwe.
Ik kan nu weer onder de versnellingsbak doorkijken. Deze lag met het oude rubber op het chassis. Ben erg benieuwd hoe het zaakje straks rijdt. Vermoed van een hoop vage storingen af te zijn.
Foto's spreken voor zichzelf.
Binnenschermen zijn al gespoten. Nu van de week nog wat plekken bijwerken met Hammerite de voorste assen in de Hammerite zetten en wat tectyl spuiten her en der en hij kan weer in mekaar en rijden.
We hebben de aandrijfasrubbers allemaal vervangen. De wielflens is aan een zijde vervangen voor een ander exemplaar. Bij de huidige was een wielbout afgebroken. Kleppen zijn gesteld, olie vervangen en last but not least. De versnellingsbaksteun en motorsteunen zijn vervangen door nieuwe.
Ik kan nu weer onder de versnellingsbak doorkijken. Deze lag met het oude rubber op het chassis. Ben erg benieuwd hoe het zaakje straks rijdt. Vermoed van een hoop vage storingen af te zijn.
Foto's spreken voor zichzelf.
Binnenschermen zijn al gespoten. Nu van de week nog wat plekken bijwerken met Hammerite de voorste assen in de Hammerite zetten en wat tectyl spuiten her en der en hij kan weer in mekaar en rijden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Tijdens het demonteren van de baksteun zat het rubber wel nog op zijn plek, maar was zonder al te veel moeite zo uit de metalen steun te halen...
Was een gezellig en productief dajgje klussen zo!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag weer verder gegaan aan de Ami.
P.Senior is momenteel een vooras aan het reviseren. Nu gaf hij mij het advies om bij de Ami toch even de stuurkogels na te kijken en van nieuw vet te voorzien. Dus vandaag de boel maar losgehaald. Ook hier veel verbazing hoe makkelijk alles los ging, dit was bij mijn eend (87) wel anders.
Ik had bij mijn laatste bestelling al nieuwe rubbers besteld en toebehoren. Dus het karweitje was zo gedaan.
Toen V-snaartje vervangen.
Daarna nog even de assen geschuurd en gehameerite en wat plekken op het schutbord met Hammerite aangepakt.
Nu van de week nog zwarte tectyl erover sommige delen en dan kan alles weer gemonteerd worden.
Zal van de week wat foto's plaatsen van het resultaat, want als alles weer in mekaar zit, zie je er niks meer van.
P.Senior is momenteel een vooras aan het reviseren. Nu gaf hij mij het advies om bij de Ami toch even de stuurkogels na te kijken en van nieuw vet te voorzien. Dus vandaag de boel maar losgehaald. Ook hier veel verbazing hoe makkelijk alles los ging, dit was bij mijn eend (87) wel anders.
Ik had bij mijn laatste bestelling al nieuwe rubbers besteld en toebehoren. Dus het karweitje was zo gedaan.
Toen V-snaartje vervangen.
Daarna nog even de assen geschuurd en gehameerite en wat plekken op het schutbord met Hammerite aangepakt.
Nu van de week nog zwarte tectyl erover sommige delen en dan kan alles weer gemonteerd worden.
Zal van de week wat foto's plaatsen van het resultaat, want als alles weer in mekaar zit, zie je er niks meer van.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag ging ik nog even het schutbord tectyleren, maar als je dan toch bezig bent doe je ook even de bandjes en de spatbordjes toch.
Volgende week nog even het front en de achterwielen terugplaatsen en dan is ie weer klaar voor deze operatie en klaar voor ONV.
Nieuwe ashoezen en stuurkogelhoesjes
Ik kan weer onder de bak doorkijken. Deze lag met de oude steun dus op het chassis.
Als je dan toch bezig bent.
Zal wel de juiste olie zijn.
Binnenzijde was wat roestig, dus schuren en hammerite.
Volgende week nog even het front en de achterwielen terugplaatsen en dan is ie weer klaar voor deze operatie en klaar voor ONV.
Nieuwe ashoezen en stuurkogelhoesjes
Ik kan weer onder de bak doorkijken. Deze lag met de oude steun dus op het chassis.
Als je dan toch bezig bent.
Zal wel de juiste olie zijn.
Binnenzijde was wat roestig, dus schuren en hammerite.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer: