Opknapbeurt van de 2cv 6 uit 1986
koetswerk
Klopt duurzaamheid is wel de oplossing.
Ik ben gisteren bij een eendenboer geweest, daar stonden koetswerken die verzonken waren met nieuwe plaatdelen erin.
Koetswerk kost daar 5500 euro, maar ben er van geschrokken hoe deze gelast waren, echt heel slecht.
De middelen om zelf te gaan verzinken kan ik wel regelen, daarbij heb ik geen zin om over 5 jaar weer te moeten gaan lassen.
Maar je zult het hier wel allemaal zien en lezen.
Groet Rudi
[edit NP, naam verwijderd. zie forumregels]
Ik ben gisteren bij een eendenboer geweest, daar stonden koetswerken die verzonken waren met nieuwe plaatdelen erin.
Koetswerk kost daar 5500 euro, maar ben er van geschrokken hoe deze gelast waren, echt heel slecht.
De middelen om zelf te gaan verzinken kan ik wel regelen, daarbij heb ik geen zin om over 5 jaar weer te moeten gaan lassen.
Maar je zult het hier wel allemaal zien en lezen.
Groet Rudi
[edit NP, naam verwijderd. zie forumregels]
Wie goat der veur
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Houdt er wel rekening mee dat je niet zo maar bij een verzinkerij kan binnen stappen met je koets.
Het plaatwerk is vreselijk dun.
Bij ..... zijn ze al jaren aan het experimenteren voor het beste procedé.
Zal je het verzinken via hun kontakten moeten doen.
[edit NP, naam eendenboer verwijderd, zie forumregels]
Het plaatwerk is vreselijk dun.
Bij ..... zijn ze al jaren aan het experimenteren voor het beste procedé.
Zal je het verzinken via hun kontakten moeten doen.
[edit NP, naam eendenboer verwijderd, zie forumregels]
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
verzinken
Hallo AndreAndré Post schreef:Houdt er wel rekening mee dat je niet zo maar bij een verzinkerij kan binnen stappen met je koets.
Het plaatwerk is vreselijk dun.
Bij de ........ zijn ze al jaren aan het experimenteren voor het beste procedé.
Zal je het verzinken via hun kontakten moeten doen.
Ik ben op de hoogte van het verzinken, mijn vader heeft een metaal bedrijf gehad, en die heeft zijn conectie's hier wel in.
Ik kijk wel raar op dat jij verteld dat........ al jaren aan het testen zijn voor het juiste procede, hiermee vertel jij dus dat zei het juiste procede nog niet hebben ?
Groet Rudi
Wie goat der veur
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ze leveren al jaren die verzinkte koetsen.
En toegegeven, het laswerk ziet er vaak vreselijk uit.
Waarschijnlijk met de gedachte dat het vanwege het verzinken weinig uitmaakt en dus snel even gelast word.
Maar vergis je niet in het effect van 400 - 500 graden zink op het dunne blik van een eend.
Nog steeds is elk stuk vlakke plaat gebobbeld.
Maar, het is jouw carosserie, probeer het zou ik zeggen.
En toegegeven, het laswerk ziet er vaak vreselijk uit.
Waarschijnlijk met de gedachte dat het vanwege het verzinken weinig uitmaakt en dus snel even gelast word.
Maar vergis je niet in het effect van 400 - 500 graden zink op het dunne blik van een eend.
Nog steeds is elk stuk vlakke plaat gebobbeld.
Maar, het is jouw carosserie, probeer het zou ik zeggen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 218
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
VERZINKTE KOETSEN EN LASWERK
Verwijderd ivm de geldende forumregels
J-C Team 2cv.nl
J-C Team 2cv.nl
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
als je lassen kan zien is geen probleem natuurlijk met verzinken! en meen golfje ook niet, vind het altijd maar bijzonder goed gaan! had verwacht dat de koets wel meer zou gaan vervormen!
voor iemand die geen onderhoud wil plegen aan zijn 2cv dan is het best goede oplossing!
Ik hou de mijne maar mooi zo, rijd al bijna 50 jaar haha
voor iemand die geen onderhoud wil plegen aan zijn 2cv dan is het best goede oplossing!
Ik hou de mijne maar mooi zo, rijd al bijna 50 jaar haha
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Re: VERZINKTE KOETSEN EN LASWERK
Verwijderd ivm de geldende forumregels
J-C team 2cv.nl
J-C team 2cv.nl
Wie goat der veur
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
eend
Klopt heb je gelijk aan, maar ik heb een ander gekocht i.v.m. te weinig tijd.Charly schreef:Wat zie ik nu, ik dacht dat je de 2cv op wilde knappen?
http://link.marktplaats.nl/533252246
Maar goed opgemerkt.
Groet Rudi
Wie goat der veur
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
Kijk ook op mijn website voor een compleet verslag
http://ruditukkers.webklik.nl/page/homepage
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 218
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
buisness as usual


beter was nog geweest ,m helemaal niet aanschaffen hopelijk wat van geleerd ??


wat niet kan doen we lekker toch