Gisteren voor het werk het frontje gemonteerd en de achterbanden vervangen en nog wat van dat klein spul.
Tijdens het eerste starten, bleek er een van de kleppendeksels te lekken. Oorzaak rubber zat verkeerd, dus dit was zo hersteld. Gelukkig was het de meest gangbare kant.
Daarna de eerste proefrit, meteen naar het werk (30km). En deze verliep goed. Rare bakgeluiden en gevoel is weg. Wel lijkt het nieuwe rubber meer resonantie door te geven aan de koets. Is natuurlijk nog lekker stug. Op het werk aangekomen, leek alles nog goed te zitten.
Dus deze klus lijkt weer afgerond.
Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Sinds 2009 fungeert de Ami als pekeleend en daar begin ik nu langzaam aan de sporen van te zien. Dus vandaag de garage in gegaan om roestplekken te schuren en in de Fertan te zetten.
Het viel allemaal nog wel mee, ben alleen niet zo blij met het gat onder de voorruit. Deze loopt onder het rubber nog een stuk door.
Valt nog mee...
Tot je gaat schuren.
Ben vergeten een foto te maken van de geschuurde achterhoek van het spatbord. Deze ziet er echt niet meer fris uit. Maar met polyester komen we weer een heel eind.
Ook de zomerbandjes zitten er weer op en nieuwe olie in het carter.
Het viel allemaal nog wel mee, ben alleen niet zo blij met het gat onder de voorruit. Deze loopt onder het rubber nog een stuk door.
Valt nog mee...
Tot je gaat schuren.
Ben vergeten een foto te maken van de geschuurde achterhoek van het spatbord. Deze ziet er echt niet meer fris uit. Maar met polyester komen we weer een heel eind.
Ook de zomerbandjes zitten er weer op en nieuwe olie in het carter.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!