Restauratie van de backfire eend
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Even stukje terug in de geschiedenis, de achterbank. Na een tijdje gebruikt te hebben gemaakt van de achterbank heeft dit prototype een wijziging ondergaan. Ik heb toen een aantal jute zakken gekregen om daarmee de zittingen te maken. Helaas heeft het niet gehouden, dus dit wordt vervangen. Komt daar toevallig een paar weken geleden vriend van mijn moeder met luifelstof aanzetten om een bladerzak te maken. Hey dat is mooi en sterk spul, je begrijpt, daar dus mooi de zittingen van gemaakt.
Nu was ik ook al begonnen aan de voorbank, dus daar ook alle zittingen en rugdelen vervangen voor dit spul. En het zit me toch een partij goed, kost alleen erg veel moeite om de rubbers er in te krijgen. Je moet elk gaatje eerst met een priem voorprikken anders krijg je het haakje er niet door.
Ook wil het toeval dat ik sinds vorige maandag begonnen ben met mijn opleiding tot autobekleder, handig om straks nog hogere kwaliteit voorbank af te leveren.
Voor diegene die last hebben van de zwakke linnen variant, ik zou zeggen, ga op zoek naar luifelstof en kruip achter je naaimachine. Ook al ben je een stuk zwaarder, je zal niet gauw door deze stof heen zakken.
Nu was ik ook al begonnen aan de voorbank, dus daar ook alle zittingen en rugdelen vervangen voor dit spul. En het zit me toch een partij goed, kost alleen erg veel moeite om de rubbers er in te krijgen. Je moet elk gaatje eerst met een priem voorprikken anders krijg je het haakje er niet door.
Ook wil het toeval dat ik sinds vorige maandag begonnen ben met mijn opleiding tot autobekleder, handig om straks nog hogere kwaliteit voorbank af te leveren.
Voor diegene die last hebben van de zwakke linnen variant, ik zou zeggen, ga op zoek naar luifelstof en kruip achter je naaimachine. Ook al ben je een stuk zwaarder, je zal niet gauw door deze stof heen zakken.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
zo afspraak staat voor 3 oktober 13:00.
Ik had eendags kenteken aangevraagd, wordt ik netjes terug gebeld door dame van RDW. Blijkt dus dat ik geen eendagskenteken nodig heb en dat ik ook de schorsing pas hoef op te zeggen als alles goed is. Na herinslag (als alles goed is) kan ik meteen door naar de 2cv garage, kan die de apk regelen, handig met afstellen van wielen, co en remmen. Verzekering ook al geregeld, nu alleen de afspraak bevestiging afdrukken voor maandag.
spannend.
Ik had eendags kenteken aangevraagd, wordt ik netjes terug gebeld door dame van RDW. Blijkt dus dat ik geen eendagskenteken nodig heb en dat ik ook de schorsing pas hoef op te zeggen als alles goed is. Na herinslag (als alles goed is) kan ik meteen door naar de 2cv garage, kan die de apk regelen, handig met afstellen van wielen, co en remmen. Verzekering ook al geregeld, nu alleen de afspraak bevestiging afdrukken voor maandag.
spannend.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Jaahoo, chassis heeft weer een nummer, ging echt van een leien dakje, keurmeester was dezelfde keurmeester welke mijn eend toen geschouwd heeft. En wat denk je, hij herkende hem meteen en wist nog steeds dat de eend in 2 verschillende garageboxen stond. Hij vond hem erg netjes.
Helaas kan ik nog steeds geen APK laten doen, want de oude papieren worden omgezet naar nieuwe papieren. Tot die tijd kan de eend niet afgemeld worden voor APK, dus ff wachten en de brievenbus in de gaten houden.
Schorsing blijft er nu ook nog op zitten totdat ik afspraak voor APK gemaakt heb bij mijn eenden specialist. Carburateur behoeft nog nodige werk, ik vermoed dat er egens nog een bekend visa slangetje gemaakt moet worden.
Helaas kan ik nog steeds geen APK laten doen, want de oude papieren worden omgezet naar nieuwe papieren. Tot die tijd kan de eend niet afgemeld worden voor APK, dus ff wachten en de brievenbus in de gaten houden.
Schorsing blijft er nu ook nog op zitten totdat ik afspraak voor APK gemaakt heb bij mijn eenden specialist. Carburateur behoeft nog nodige werk, ik vermoed dat er egens nog een bekend visa slangetje gemaakt moet worden.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Beter nog even in de schorsing laten.Schorsing blijft er nu ook nog op zitten totdat ik afspraak voor APK gemaakt heb bij mijn eenden specialist.
Je mag van en naar de keuring rijden met een geschorste auto.
Stel dat hij wordt afgekeurd en je hebt de schorsing opgeheven dan zou je een bon kunnen oplopen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
dat kan je oplossen door de apk bij de RDW te laten doen, tegelijk met het inslaan van het nummer. Is even wat duurder, maar je kan gelijk de weg opbackfire schreef:Helaas kan ik nog steeds geen APK laten doen, want de oude papieren worden omgezet naar nieuwe papieren. Tot die tijd kan de eend niet afgemeld worden voor APK, dus ff wachten en de brievenbus in de gaten houden.
onvoorstelbaar mooie eend geworden. Gave kleur. Hoe heb je die dashboarddelen zo mooi wit gekregen?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee