Dak via marktplaats
-
- Beginner
- Contacteer:
Dak via marktplaats
Hallo, Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuw dak voor mijn eendje.
Nu zag ik de volgende advertentie op Marktplaats. Weet iemand of dit een goed, origineel eendendak is??
Dit is de link: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... ind=7&fs=1
Nu zag ik de volgende advertentie op Marktplaats. Weet iemand of dit een goed, origineel eendendak is??
Dit is de link: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... ind=7&fs=1
Ik zou een eendendak bestellen bij onderstaande adres:
http://www.entendach.de/index.html
Of via een NL-eenden-materialen-handelaar-of-garage.
http://www.entendach.de/index.html
Of via een NL-eenden-materialen-handelaar-of-garage.
-
- Beginner
- Contacteer:
Het probleem is dat je pas weet wat je hebt gekocht op MP als je het op je eend past. Dus wil je dat risico lopen of ga je voor safe ??cyrielhermans schreef:Ja, ik ken die Duitse ook, maar is meteen bijna €350,-!!
Ik vond dat dak op marktplaats een beetje vreemd uitzien alsof het een universeel dakkie is.
Die Duitse was die makkelijk te installeren?
Over dat Duits dakje heb ik alleen maar goeie dingen gehoord, maar nooit zelf gemonteerd.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Toen ik een nieuw dak nodig had, ben ik bij een eendengarage geweest. Hij had twee verschillende merken en volgens hem waren ze even goed. Prijsverschil was een paar tientjes.
Ik heb dus het goedkopere dak genomen, na montage zat het dak bij de achterruit niet strak. zie foto.

Een ander dak van het zelfde merk gemonteerd en weer dezelfde vouwen in het doek. Toen maar een dak van het duurdere merk gemonteerd en dat zit er al 4 jaar mooi strak op.
Het Duitse dak zal zeker heel goed zijn, het is ook duur en als je de eend origineel wilt houden dan past de stof er niet bij.
Mijn advies bij een dak van Marktplaats, vraag aan de verkoper of je het er op mag zetten voordat je het koopt. Is maar een kwartiertje werk.
Ik heb dus het goedkopere dak genomen, na montage zat het dak bij de achterruit niet strak. zie foto.

Een ander dak van het zelfde merk gemonteerd en weer dezelfde vouwen in het doek. Toen maar een dak van het duurdere merk gemonteerd en dat zit er al 4 jaar mooi strak op.
Het Duitse dak zal zeker heel goed zijn, het is ook duur en als je de eend origineel wilt houden dan past de stof er niet bij.
Mijn advies bij een dak van Marktplaats, vraag aan de verkoper of je het er op mag zetten voordat je het koopt. Is maar een kwartiertje werk.
-
- Beginner
- Contacteer:
Bedankt voor je antwoord en de foto! Dit heeft me over de streep gehaald om toch niet via MP te kopen. Ik twijfel nog tussen zo een duurdere of gewoon, ik rijdt alleen in de zomer en hij staat altijd binnen dus denk dat een goedkoper origineel toch zeker 4 jaartjes mee gaat zonder dat gekke dingen gebeuren.
Ik wil trouwens op vakantie gaan met de eend....naar de Spaanse Pyreneeën. Denk ja dat ik dat ga halen, al die lange stijle bochtige bergewegen??
Groetjes Cyriel
Ik wil trouwens op vakantie gaan met de eend....naar de Spaanse Pyreneeën. Denk ja dat ik dat ga halen, al die lange stijle bochtige bergewegen??
Groetjes Cyriel
- André Post
- Heavy user
Het duitse dak past bij ons perfect, maar de meeste goedkopere daken bij de eendenboer passen ook goed. Als het slecht past kun je idd bij de betere eendenboer gewoon ruilen. Het dak van sonnenlandstof word bij meerder verkocht ook bij de groter duiste internetsites, mijn dak kostte €290, dat scheelt toch 4 tientjes. En ik zou lekker naar de pyreneen gaan hoor, rijd lekker over die bochtige wegen. Alleen dus niet teveel haast als je naar boven gaat en afremmen op de motor.
-
- Heavy user
ik heb 6 jaar geleden tegen waarschuwingen in, een goedkoop dakje gekocht (140 euro geloof ik) en nu na 6 jaar is het eerste kleine scheurtje pas zichtbaar (vooraan bij de balk in de zijkant waar het elastiek doorheen gaat. mijn auto staat 24/7 buiten en vind de levensduur dus eigenlijk best okay (voor dit dakje)
die duitse schijnen idd beter te zijn, maar ook 2 x zo duur. persoonlijk vind ik die goede carbrio-kappen stof die ze er voor gebruiken totaal niet staan op een eend. maar das persoonlijk
die duitse schijnen idd beter te zijn, maar ook 2 x zo duur. persoonlijk vind ik die goede carbrio-kappen stof die ze er voor gebruiken totaal niet staan op een eend. maar das persoonlijk
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Beginner
- Contacteer:
Dat Duitse dak is echt nergens voor nodig. Ik heb 26 jaar met mijn dakje gedaan!
Bovendien past die Sonneland stof echt niet bij een eend, ziet er niet uit.
Koop gewoon een mooi dakje bij een eendengarage, voor de prijs van het Sonneland dakje koop je 2 gewone daken!!!
En als het niet goed is kun je altijd nog terug.
En wat de Pyreneen betreft, lees maar wat meer over koeling van de eend op dit forum.
Dan kun je lezen dat een eend overkoelt is en dus eigenlijk nooit warm kan draaien.
Waar je wel last van kan hebben in warmte is een slechte kwaliteit bobine.
Daardoor start ie slecht.
Maar op het forum kun je daar van alles over lezen.
Succes!
Bovendien past die Sonneland stof echt niet bij een eend, ziet er niet uit.
Koop gewoon een mooi dakje bij een eendengarage, voor de prijs van het Sonneland dakje koop je 2 gewone daken!!!
En als het niet goed is kun je altijd nog terug.
En wat de Pyreneen betreft, lees maar wat meer over koeling van de eend op dit forum.
Dan kun je lezen dat een eend overkoelt is en dus eigenlijk nooit warm kan draaien.
Waar je wel last van kan hebben in warmte is een slechte kwaliteit bobine.
Daardoor start ie slecht.
Maar op het forum kun je daar van alles over lezen.
Succes!