Aansluiting kachelpotten
Aansluiting kachelpotten
Ik heb mijn blokje onder handen genomen en wil nu de kachelpotten monteren.
Het kost mij moeite om de kachelpotten netjes aan te sluiten op het spruitstuk terwijl ze ook netjes op de eerste demper aan te sluiten zijn.
Wat is de beste methode?
Eerst gewoon goed aansluiten op het spruitstuk en later de demper er tegen aan "knutselen" of een goed "gemiddelde" zoeken.
Wie heeft tips voor mij.
Het kost mij moeite om de kachelpotten netjes aan te sluiten op het spruitstuk terwijl ze ook netjes op de eerste demper aan te sluiten zijn.
Wat is de beste methode?
Eerst gewoon goed aansluiten op het spruitstuk en later de demper er tegen aan "knutselen" of een goed "gemiddelde" zoeken.
Wie heeft tips voor mij.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Een goed gemiddelde.
Uitlaatdemper los monteren. Dat ie nog te bewegen is. Dan de kachelpotten tussen de demper en het spruitstuk en alle klemmen losjes monteren. Dan zoeken naar de beste stand en de klemmen vastdraaien. Het kan zijn dat de uiteinde van de demper wat verbogen zijn door gooien met de uitlaat of iets dergelijks.
Uitlaatdemper los monteren. Dat ie nog te bewegen is. Dan de kachelpotten tussen de demper en het spruitstuk en alle klemmen losjes monteren. Dan zoeken naar de beste stand en de klemmen vastdraaien. Het kan zijn dat de uiteinde van de demper wat verbogen zijn door gooien met de uitlaat of iets dergelijks.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
Een B... is niet van plastic maar van polyester (glasvezel).
Dus stationair de uitlaat heet laten worden, dan wordt het hard.
Dit is niet helemaal zo. De kit hardt pas uit bij verwarming.Wanneer je pasta gebruikt zou ik de auto na montage wel 12 uur niet starten, anders blaast hij de pasta er zo weer uit.
Dus stationair de uitlaat heet laten worden, dan wordt het hard.
gebruik slotbout klemmen, is veel makkelijker, dan alles losvast, dan start je je auto, vervolgens ga je al je klemmen rond tikken met een hamer zodat ze xich kunnen zetten, als je dan de beste stand hebt met het minste herrie dan draai je een voor een alles vast, je kan ze steeds rond tikken als ze blijven lekken, mocht er 1 dan echt niet dich willen kan je uitlaat cement gebruiken als hulp middel, maar dit valt er toch wel weer uit.....
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Dat zijn inderdaad dezelfde. Ze verzinnen veel zelf, maar niet alles. Ook de warmte-afvoerslangen bijvoorbeeld zijn gelijk als die van de Visa.David schreef:Die Visa klemmen lijken die op de klemmen van B...... van de plastic auto's?
Die gebruik ik namelijk.
PuNk RoCK LosEr
Die warmte afvoerslangen had ik er ook op gezet.
Ik heb ze er vrij snel weer van af gehaald, de bediening van de kachel liep er tegenaan en ik kon de kachel niet meer bedienen.
Heb nog geprobeerd de handeltjes te verbuigen, maar het bleef tobben.
Ik vind dat toch weer een ontwerpfoutje. Als de ribbels kleiner zouden zijn zou het probleemloos passen!
Nu dus niet.
Dan maar de originele slangen gemonteerd!
Ik heb ze er vrij snel weer van af gehaald, de bediening van de kachel liep er tegenaan en ik kon de kachel niet meer bedienen.
Heb nog geprobeerd de handeltjes te verbuigen, maar het bleef tobben.
Ik vind dat toch weer een ontwerpfoutje. Als de ribbels kleiner zouden zijn zou het probleemloos passen!
Nu dus niet.
Dan maar de originele slangen gemonteerd!
-
- Veelvuldig poster
Ik heb bij de oranje dyane in het Y stuk op het schutbord een ventilator uit een computer gemonteerd. Hiervoor heb ik wel een 3 cm dikke pakking tussen het Y stuk en het schutbord gemaakt want anders kan de klep niet werken.
De slangen heb ik gewoon iets ingekort.
Het bedieningsprobleem met dat hendeltje heb ik opgelost door gewoon 2 hendels te monteren, voor elke kant 1 werkt erg goed
Ik heb inderdaad ook 2 van die B klemmen gebruikt. erop zetten, vast schroeven en klaar. eerder had ik ook altijd ruzie met die oude klemmen.
Het rare is dat de oude eendjes ook van die stevige klemmen hebben en de moderne eendjes dus die waardeloze dingen mee kregen...
De caspere en hobbes eend heeft nog oude klemmen maar zolang ik er niks aan hoef te doen en ze geen problemen geven laat ik dat maar zo...
De slangen heb ik gewoon iets ingekort.
Het bedieningsprobleem met dat hendeltje heb ik opgelost door gewoon 2 hendels te monteren, voor elke kant 1 werkt erg goed
Ik heb inderdaad ook 2 van die B klemmen gebruikt. erop zetten, vast schroeven en klaar. eerder had ik ook altijd ruzie met die oude klemmen.
Het rare is dat de oude eendjes ook van die stevige klemmen hebben en de moderne eendjes dus die waardeloze dingen mee kregen...
De caspere en hobbes eend heeft nog oude klemmen maar zolang ik er niks aan hoef te doen en ze geen problemen geven laat ik dat maar zo...
met eendige groeten,